2010-01-24, 16:27
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Du vet att kondom inte är garranterat skydd? Dock ett väldigt bra skydd.

Du verkar ha missat det här med att tjejer kan skydda sig också?

Finns även kondomer för tjejer också. Lite ovanligt, men en tjej kan ju samtidigt ha med sig kondomer för mannen ifall hon själv inte vill använda en kondom utformad för en kvinna.

Här har du några alternativ:

Hormonspriral
Kopparspiral
Kvinnlig Kondom
Kvinnlig sterilisering
Mini-Piller
Pessar
P-Piller
P-spruta
P-stavar

Varför skyddade hon sig inte? Men den diskussionen verkar ni inte vilja ta. För den klarar ni inte av att disskutera?
Återigen: Tjejen tar ju ansvar för konsekvensen av oskyddat eller osäker sex genom att ta ansvar för barnet.
Hon tabbar sig, hon tar ansvar för tabben genom att ta ansvar för konsekvensen.
Citera
2010-01-24, 16:28
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravstenen
Vilket är värst om du och ditt (födda) barn råkar ut för en olycka?

Om barnet dör, eller om du skadas?
Poängen?
Citera
2010-01-24, 16:29
Medlem
.carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Tjejen har biologisk möjlighet att avbryta en graviditet, och jag är av den uppfattningen att en abort inte ska användas i stället för preventivmedel.
Så det du säger stämmer med min uppfattning, men vill också ha sagt att jag anser att rätten till abort ska vara kvar.

Hurra! Men när ska man få göra en abort då? Bara om båda parterna har skyddat sig med preventivmedel som inte fungerade just den gången?
Citera
2010-01-24, 16:36
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .carl
Hurra! Men när ska man få göra en abort då? Bara om båda parterna har skyddat sig med preventivmedel som inte fungerade just den gången?
Nej, man ska ha rätt att göra abort abort även om det görs i stället för användande av preventiva medel, men det är min åsikt att man inte bör göra det av den anledningen.
Citera
2010-01-24, 16:37
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ja? En förklaring kan väl utgöras av ett påstående?
Jag höll med dig om att det nog brukar gå till så som du beskrev, det stämmer, men jag höll inte med om hur det fick folk att känna sig.

Du menar när du hoppade tillbaka ett steg och tänkte att folk inte ville att det skulle hända att de ville behålla barnet?
Det var inte ämnet för diskussion. Du ifrågasatte att det är sällsynt att folk ångrar att de behöll sina barn. Dvs. det är efter det faktum de har fått barn. Inte innan.
Citera
2010-01-24, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Nej, det är ingen hit att starta på jorden utan båda sina föräldrar, men det är förmodligen en smula bättre än att inte blivit född alls.

Wtf? Är du motståndare till manlig onani också, att spilla sin säd på marken, det är ju mord!

Om alla "som inte blivit födda" skulle kräva ansvar skulle domstolarna inte få annat att göra än att processa dessa fall.

Dummare argument finns knappast!
Citera
2010-01-24, 16:39
Medlem
.carls avatar
Citat:
Nej, man ska ha rätt att göra abort abort även om det görs i stället för användande av preventiva medel, men det är min åsikt att man inte bör göra det av den anledningen.
Men... då orsakar man ju kvinnan ett enormt lidande och buhu, det är så synd om henne. Det har vi ju fått höra flera gånger hittils?
Citera
2010-01-24, 16:41
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesen.
Wtf? Är du motståndare till manlig onani också, att spilla sin säd på marken, det är ju mord!

Om alla "som inte blivit födda" skulle kräva ansvar skulle domstolarna inte få annat att göra än att processa dessa fall.

Dummare argument finns knappast!

Nu fantiserar du lite väl mycket. Jag har då aldrig hävdat att abort är mord. Eftersom somliga skribenter tar sig friheten att spekulera kring vad ofödda barn skulle vilja så tar jag mig samma frihet. Det var alltså inte jag som kom med dravlet om ofödda barns vilja. Det var de som prompt hävdar att det vore bättre för barnet att inte födas.
Citera
2010-01-24, 16:43
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Men... då orsakar man ju kvinnan ett enormt lidande och buhu, det är så synd om henne. Det har vi ju fått höra flera gånger hittils?
Va???

Att bli tvingad att ovilligt genomgå och bli utsatt för en abort är att betrakta som ett övegrepp, ja.
Att villigt genomgå abort så deltar man ju i det själv......

Lika stor skillnad som mellan våldtäkt och frivillig sex.
Citera
2010-01-24, 16:45
Medlem
.carls avatar
Citat:
Du menar när du hoppade tillbaka ett steg och tänkte att folk inte ville att det skulle hända att de ville behålla barnet?
Det var inte ämnet för diskussion. Du ifrågasatte att det är sällsynt att folk ångrar att de behöll sina barn. Dvs. det är efter det faktum de har fått barn. Inte innan.

Allting går ju att tolka, och jag förstår att det kan bli svårt ibland, särskilt om man övar mer på hundar än på människor.

Det jag menade var att jag håller med dig i vissa delar av dina påståenden, bland annat den biten om att man ändrar prioriteringsordning som förälder. Våra åsikter skiljer sig iochmed att jag tror att föräldrarna, medvetet eller undermedvetet, någon gång ångrar att de fick det där barnet och drömmer sig till den världen där livet är som det kunde ha blivit.
Citera
2010-01-24, 16:46
Bannlyst
Citat:
Poängen?

Vilket som är värst mellan fysisk smärta och psykisk.

Citat:
Va???

Att bli tvingad att ovilligt genomgå och bli utsatt för en abort är att betrakta som ett övegrepp, ja.
Att villigt genomgå abort så deltar man ju i det själv......

Lika stor skillnad som mellan våldtäkt och frivillig sex.

Att som kille bli tvingad att se sitt barn bli dödat då, om nu killen ville ha barnet men att tjejen inte ville det? Fyfan för feminister. Ska det vara på det här sättet, att tjejen bestämmer till 100%, så borde inte killen vara tvungen att behöva försörja ungen om denne inte vill.
Senast redigerad av Gravstenen 2010-01-24 kl. 16:50.
Citera
2010-01-24, 16:46
Medlem
.carls avatar
Citat:
Nu fantiserar du lite väl mycket. Jag har då aldrig hävdat att abort är mord. Eftersom somliga skribenter tar sig friheten att spekulera kring vad ofödda barn skulle vilja så tar jag mig samma frihet. Det var alltså inte jag som kom med dravlet om ofödda barns vilja. Det var de som prompt hävdar att det vore bättre för barnet att inte födas.

Fast det handlade ju inte om barnets vilja....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in