2010-01-22, 20:53
Medlem
Jag har blivit gravid med en kompis och vill nu behålla barnet.

Min kompis vill absolut inte ha kvar barnet.

Är det själviskt att behålla det?

jag har längtat efter barn väldigt länge och känner att jag kan bara inte göra abort.

Sååå vad tycker ni?
Citera
2010-01-22, 20:55
Medlem
supermassives avatar
Så bara för att du vill ha det så ska du behålla det. Din kompis skiter du överhuvudtaget i?
Citera
2010-01-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockiii
Jag har blivit gravid med en kompis och vill nu behålla barnet.

Min kompis vill absolut inte ha kvar barnet.

Är det själviskt att behålla det?

jag har längtat efter barn väldigt länge och känner att jag kan bara inte göra abort.

Sååå vad tycker ni?

Dumt att inte skydda sig ordentligt från början, men ja jag tycker det är ganska själviskt att du vill behålla barnet utan att pappan vill det.
Citera
2010-01-22, 20:56
Medlem
Det är du du som är gravid, inte han.. det är ditt val. Tycker du ska behålla det, eftersom det verkar som det är det du vill.
Citera
2010-01-22, 20:58
Bannlyst
Ja män har ingen rätt att bestämma över din kropp. Det är din kropp och ditt beslut. men hur kul är det att få barn när pappan inte vill veta av det.
Citera
2010-01-22, 20:59
Medlem
Visst,behåll barnet.Men gnäll inte på fadern de närmast decenninerna.Dock är det elakt mot ungen, barn gillar att ha föräldrar,både en mamma o pappa.
Citera
2010-01-22, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corall
Ja män har ingen rätt att bestämma över din kropp. Det är din kropp och ditt beslut. men hur kul är det att få barn när pappan inte vill veta av det.

Fast det vet man ju inte, han kanske mjuknar, det har bara gått ett par timmar sen jag berättade det.
Citera
Medlem
Bananapunchs avatar
Själviskt, JA. Men om du verkligen vill, gör det!
Citera
Medlem
Avon Barksdales avatar
Du ska göra abort din själviska slyna.
Citera
2010-01-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockiii
Fast det vet man ju inte, han kanske mjuknar, det har bara gått ett par timmar sen jag berättade det.

Exakt, tycker inte du ska göra abort bara för han vill det.. tror du kommer ångra dig rätt grovt om du gör det.
Citera
2010-01-22, 21:03
Medlem
Lite egoistiskt är det. Om båda hade varit med på det hade ju allt varit frid och fröjd, men nu är ni inte det. Han kanske inte hade förväntat sig att skaffa barn nu, han kanske inte har dem känslorna för dig? Det är dem psykologiska faktorerna som är viktigast.
Citera
2010-01-22, 21:03
Bannlyst
Tycker du ska ta det ett steg längre och tänka på hur barnet kommer att få det och inte hur du vill ha det.
Kommer du kunna ge barnet mycket kärlek och trygghet och kommer du kunna förklara bra för ditt barn sen när h*n börjar fråga varför så många andra barn har en pappa men inte ditt barn.
För ditt barn kommer börja fråga.

Om du nu inte träffar en kille som som kan bli en bra förebild åt ditt barn.
Fast iof blir ju ändå inte samma sak som att ha sin egen pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in