2010-01-22, 21:20
Medlem
sinuskurvans avatar
Självklart bättre om pappan är med på det hela, men du kommer inte må bra om du gör abort mot din vilja, tro mig.

Sedan kommer de på abortkliniken fråga dig tusentals gånger om du verkligen är säker på att du vill göra abort och de kommer märka om du inte vill.
Citera
2010-01-22, 21:21
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merewena
Så länge hon känner att hon kan ge barnet bra framtid, kärlek och trygghet och kan förklara för barnet sen hur det ligger till så ja behåll det.
Men om inte så nej det är egoistiskt att behålla barnet mot barnet själv.
Barn mår bättre av att ha båda sina föräldrar eftersom man tillför på helt olika sätt.
Jag är uppväxt utan pappa och många gånger så har jag mått dåligt av det.
Så hon ska inte tänka på sig själv och sin egen kropp, hon ska tänka på sitt ofödda barn.
Sant men då ska hon fan inte kräva ett öre av pappan sedan!
Citera
2010-01-22, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Sant men då ska hon fan inte kräva ett öre av pappan sedan!

Nej det tycker inte jag heller
Citera
2010-01-22, 21:23
Medlem
idezs avatar
ööhh.... Ingen kommer att må bra av det om hon behåller det.
Hon kommer må dåligt för att killen hon knullade med inte vill ha den där jävla ungen med henne, han kommer förmodligen att hata henne om hon behåller det mot hans vilja och sen blir han tvungen att betala underhåll hela ungens liv och det kommer han att må dåligt av/ bli jävligt förbannad över.

Ungen kommer att må skit pga att hon/han inte har någon farsa och varit oönskad av ena parten.
Citera
2010-01-22, 21:28
Medlem
Anklagares avatar
*felpost*
Citera
2010-01-22, 21:33
Medlem
Molson Canadians avatar
Det finns nog ganska många som ångrar att de gjort abort men tämligen få som ångrar att de behöll barnet. Jag tror, som några tidigare nämnt, att det är bättre att du behåller barnet om du vill ha det än gör abort mot din vilja.

Principiellt tycker jag att det är en smula skrämmande att somliga tar så lätt på abort.
Citera
2010-01-22, 21:34
Medlem
Anklagares avatar
Men du tycker att det är acceptabelt att abortera ett barn för att det är missbildat/utvecklingstört? Var går egentligen skillnaden, mongon kan vara rätt lyckliga har jag hört.
Citera
2010-01-22, 21:36
Medlem
Är du helt galen? Självklart ska du inte behålla barnet. Det här är bland det värsta som kan hända en kille, vilket jag gissar att du inte förstår. Hoppas att du gör det enda rätta.
Citera
2010-01-22, 22:19
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Hockii:

Citat:
jag har längtat efter barn väldigt länge och känner att jag kan bara inte göra abort.

Sååå vad tycker ni?

Vill du behålla barnet ska du göra det. Du som kvinna bestämmer över din egen kropp. Är mannen som har gjort dig med barn inte karl nog att ta ansvar över sina handlingar så be honom dra åt helvete.
Så här är det: Det är alltid kvinnan som avgör om hon vill föda barnet, mannen ska vara ett stöd för kvinnan, oavsett hennes beslut.
Citera
2010-01-22, 22:22
Medlem
Sergantens avatar
Tänk på att du kanske förstör hans liv?
Citera
2010-01-22, 22:24
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Hockii:

Vill du behålla barnet ska du göra det. Du som kvinna bestämmer över din egen kropp. Är mannen som har gjort dig med barn inte karl nog att ta ansvar över sina handlingar så be honom dra åt helvete.
Så här är det: Det är alltid kvinnan som avgör om hon vill föda barnet, mannen ska vara ett stöd för kvinnan, oavsett hennes beslut.

Så det är acceptabelt att förändra en persons liv avsevärt bara för att de var kåtdumma en gång? Borde inte mannen i så fall kunna utnyttja kvinnan på liknande sätt när det gäller något annat? Typ om hon lånar ut sina bilnycklar till en kamrat är det sedan okej av kompisen att meddela att han tänker behålla bilen och att han dessutom kommer kräva att hon betalar all bensinkostnad 18 år framöver? Låter det logiskt?
Citera
2010-01-22, 22:29
Medlem
kultingens avatar
Om du vill ha barnet och kan ta hand om det så att det får ett fullvärdigt liv så kan du behålla det. Killen gjorde dig gravid så han får ta konsekvenserna. Med konsekvenserna menar jag dock endast att du ska få ta hand om det, inte att han på något sätt ska behöva ha något att göra med det som t.ex. genom underhåll.
Det känns en smula ohållbart att råka bli gravid och sedan behålla barnet, misstänker att de barn som kommer till på detta vis har större risk att inte få särskilt trevliga liv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in