2010-06-04, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerpro
"Antalet sysselsatta utanför jordbrukssektorn i USA ökade med 431.000 personer i maj.
Arbetslösheten sjönk till 9,7 procent, jämfört med 9,9 procent månaden före."

Går ju åt rätt håll men eftersom det "räknades" med fler sysselsatta så ska aktiemarknaden baissas. Jag blir så trött på överreaktionerna och de som eldar på dessa.

Vadå överreaktion. Börsen har ju stigit ett par procent senaste dagarna, lite av anledningen var väl förväntan på just dessa siffror.. När siffrorna är så pass mycket sämre än väntat är det klart att mycket av veckans uppgång raderas ut på ett par minuter. Folk som sitter med långa possar sitter beredda att sälja ut dem vid dåliga siffror/köpa mer vid bra siffror och så fort de dåliga siffrorna visades så säljer de ut aktierna.
Citera
2010-06-04, 17:47
Medlem
The only reason the economy isn't in a double-dip recession already is because of three temporary boosts: the federal stimulus (of which 75 percent has been spent), near-zero interest rates (which can't continue much longer without igniting speculative bubbles), and replacements (consumers have had to replace worn-out cars and appliances, and businesses had to replace worn-down inventories). Oh, and, yes, all those Census workers (who will be out on their ears in a month or so).

But all these boosts will end soon. Then we're in the dip.

http://www.huffingtonpost.com/robert-reich/why-were-falling-into-a-d_b_600571.html
Citera
2010-06-04, 17:50
Medlem
Starvids avatar
Dags för ett nytt stimulanspaket således. Förhoppningsvis inte lika uppfuckat som det förra, men räkna med att de ideologiska och korrupta amerikanerna komma köra i diket igen.
Citera
2010-06-04, 18:07
Medlem
Precis, frågan är inte om en dubbeldipp kommer utan när den kommer.
Citera
2010-06-04, 18:09
Medlem
Hardstekts avatar
Census grejjen måste ju vara en av de mest bisarra satsningarna någonsin?
Citera
2010-06-04, 18:21
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Census grejjen måste ju vara en av de mest bisarra satsningarna någonsin?
Varför då?
Citera
2010-06-04, 18:25
Medlem
appe-s avatar
jag kör ett privatsparande i en ganska diffus portfölj nu:

70% avanza zero, 20% skagen kon-tiki och en tia rysslandsfond á la HQ.

det har gått stadigt neråt de senaste veckorna. är det dags att byta nu kanske? jag börjar bli lagom otålig och vill snart placera i avkastningslösa tusenårsfonder. vad säger ni? är det dags att implicera trådrubriken över mitt fondsparande?
Citera
2010-06-04, 20:19
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
jag kör ett privatsparande i en ganska diffus portfölj nu:

70% avanza zero, 20% skagen kon-tiki och en tia rysslandsfond á la HQ.

det har gått stadigt neråt de senaste veckorna. är det dags att byta nu kanske? jag börjar bli lagom otålig och vill snart placera i avkastningslösa tusenårsfonder. vad säger ni? är det dags att implicera trådrubriken över mitt fondsparande?

Min uppskattning är att börsen inom de närmaste två åren som värst kan falla ned till något över bottennivån 2008. Skulle den istället öka borde taket ligga som allra, allra högst vid toppnivån från 2007. Således en uppsida på strax under 40 % och en nedsida på strax över 40%.
Mitt tips är att inte tänka på förlusterna utan bara se till vart marknaden befinner sig idag och vart den kan ta vägen imorgon. Se till det bästa du kan göra med kapitalet du har idag, glöm vad du hade igår. Krasst uttryckt så bryr sig ju inte marknaden om vilka förluster du haft.
Citera
2010-06-04, 20:34
Medlem
Bara jag som noterat att EUR/USD har brutit den fundamentalt viktiga 1.2 nivån, nu handlas EUR/USD snart till par
Citera
2010-06-04, 20:48
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Varför då?
Därför att man kunde lika gärna höjjt socialbidraget och fått samma effekt.
Citera
2010-06-05, 04:08
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Varför då?

Det känns som att man borde ha nåt effektivare sätt å räkna folk på, ska väl ändå inte behövas en halv miljon människor för att administrera det?

I Sverge håller vi på med nån liknande folkräkning för tillfället, men inte har jag hört talas om att det skulle sysselsätta en massa extra personal...
Citera
2010-06-05, 12:35
Bannlyst
Vill ni slippa aktier som rasar så fort index i usa rasar bör ni hålla er borta från följande aktier!

SHORTLISTAN för Sverige,Norge,Danmark och USA
https://www.netfonds.se/account/shortable.php
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in