2011-03-07, 14:35
Medlem
oyinbozs avatar
Grappar, varför inte ta väderleksrapporter, kaffesump och dagsform i förslagsvis chatten? Spelar 15 minuters fördröjning ens den minsta roll om man står inför frågan presenterad i topic?
Citera
2011-03-12, 12:33
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mauro
Och så gick det upp....

...Igen...!
Försöker du fortfarande trotsa Ben head on? Spelet är ju riggat...

Bättre att uttrycka sitt ogillande av charaden genom att ta avstånd från den, via exempelvis ädelmetaller.
Citera
2011-03-12, 13:48
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi

Bättre att uttrycka sitt ogillande av charaden genom att ta avstånd från den, via exempelvis ädelmetaller.

Eller så spelar man med och blir rik?

Dessutom har ju inte silvret varit så lyckat de senaste dagarna.
Citera
2011-03-12, 14:19
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Eller så spelar man med och blir rik?

Dessutom har ju inte silvret varit så lyckat de senaste dagarna.
Man blir rik tills dess att jävelskapet kommer upp till ytan. Kan man tima detta få man väl skratta sig lycklig. Som det är nu centraliseras alla risker, vilket får följden att marknaden antingen går upp, eller så blir det totalt failure överallt samtidigt.

Att silver gått ned de senaste dagarna ser jag nästan som irrelevant, när man ser till hur det utvecklats innan dess.

Sen går jag inte in och ut ur positioner. Tror jag att min investering är bra väntar jag tills dess att marknaden upptäcker det. Är inte särskilt svårt att göra en bättre-än-avarage analys av marknaden när den till största delen består av traders eller byråkratiska institut.
Citera
2011-03-12, 15:15
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Sen går jag inte in och ut ur positioner. Tror jag att min investering är bra väntar jag tills dess att marknaden upptäcker det. Är inte särskilt svårt att göra en bättre-än-avarage analys av marknaden när den till största delen består av traders eller byråkratiska institut.

Tror också att man inte skall göra så mkt kortsiktiga affärer, någolunda långsiktighet
lönar sig nog mer i längden.
Citera
2011-03-12, 23:50
Medlem
Vad skulle hända om det inte blir någon QE3 till sommaren? Blir det fritt fall eller fortsätter det som vanligt?

Som jag fattat det så är det QE2 som hållit uppe börsen. Stämmer det? Någon kunnig som kan svara?
Citera
2011-03-13, 12:18
Medlem
Är det fritt fall på börsen som gäller nästa vecka eller? (Pga jordbävningskatastrofen.)
Citera
2011-03-13, 13:11
Medlem
hoppas den faller nästa vecka. Borde inte gå speiellt bra, ner 1.5 % i fredags och då visste man inte hur allvarligt det var. Läget har knappast blivit bättre i helgen, och oroligheter kring kärnkraftverken borde påverka negativt. Börsen i Japan lär sjunka och jag tror att OMX fortsätter neråt. Alldeles för oroligt runt om i världen. Är vad jag tror.
Senast redigerad av Konika 2011-03-13 kl. 13:17.
Citera
2011-03-13, 13:32
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Är det fritt fall på börsen som gäller nästa vecka eller? (Pga jordbävningskatastrofen.)

Börserna tar inte alltid vägen dit man tror. I fredags gick både Dow Jones och Nasdaq upp. Jordbävningen hade inträffat även om inte omfattningen var klarlagd. Reaktionerna på börserna kan bli att det nu kommer att krävas enorma investeringar i Japan som gynnar leverantörsföretag över hela världen. Företag som säljer exempelvis pumpar lär gå upp. Detsamma gäller massa andra företag som kan dra nytta av att ett av de rikaste länderna i världen behöver göra gigantiska inköp och investeringar.
Citera
2011-03-13, 14:07
Bannlyst
Att världens tredje största ekonomi behöver göra inköp för att återuppbygga landet är knappast positivt med tanke på deras gigantiska statsskuld som ligger snart på 200 procent. Landet är kört och jag är rädd att det här blir startskottet för en kris utan dess like, katastrofen måste däremot få sätta sig i folk medvetande och folket ska få känna på konsekvenserna innan det verkligen börjar.

Börsen nästa vecka borde definitivt rasa, både tekniskt och fundamentalt ser det risigt ut.
Citera
2011-03-13, 14:11
Bannlyst
Citat:

Killen har ju misslyckats rejält och sen är jag knappast en trader som snurrar kring min kontorsstol.
GAVet på dryga 28 kr i xact bear är inget jag oroar mig över, ARM ska snart omförhandlas snart och det är oroväckande tyst kring det. Och räntorna på statsobligationerna i eurozone ser ut att orsaka panik snart, spreadarna har ökar också.

Mest intressant ska det bli att se hur råvarumarknaden värdesätts när problemet blir verklighet, där tror jag det kan bli riktigt otäcka ras.
Citera
2011-03-13, 15:29
Medlem
Alla pratar ju för sin sak men:
http://www.bloomberg.com/news/2011-03-13/global-stock-rally-may-withstand-japan-disaster-as-economic-growth-tops-4-.html

Kanske finns något att hämta för våra bolag inom väg- och byggkonstruktion, elnät osv?

Men det är ju långt bort och de borde ju satsa på sina egna. Antar att de har märken inom de kategorierna med?

Typ Toshiba, Hitachi o grejer?
Senast redigerad av aliquis 2011-03-13 kl. 15:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in