2011-07-21, 12:51
Medlem
quanto_tempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem

Edit: Bara Ericsson som sänker?

Tror även Scania bidrar till sänkningen!
Citera
2011-07-21, 13:16
Medlem
romanov01s avatar
Riktigt spännande läge, trend är onekligen neråt. Är helt likvid, vågar inte annat.
Citera
2011-07-21, 13:24
Bannlyst
Likvid här med, men sålde struten i nokia med 1,5% förlust och är riktigt irriterad över rapportperioden och dessa tvära kast. Swedbank skulle jag kunna tänka mig att kliva in i vid nästa runda upp.
Citera
2011-07-27, 00:23
Medlem
kato85s avatar
om ni är helt säkra på att börsen går ner och inte vågar annat än likvid, varför inte köpa Bear OMX certifikat? med 4x hävstång snackar vi runt 5-10% per dag. gå in kl 9 och gå ur vid lunchtid.
Citera
2011-07-27, 06:09
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
om ni är helt säkra på att börsen går ner och inte vågar annat än likvid, varför inte köpa Bear OMX certifikat? med 4x hävstång snackar vi runt 5-10% per dag. gå in kl 9 och gå ur vid lunchtid.
Man behöver väl inte vara tvärsäker bara för att man är likvid och att vara likvid eller köpa 4x björnar är ju inte samma sak och risk.

Om du nu inte tror på krasch varför ligger du inte lång med 50x hävstång?

"Vi snackar 20-30% per dag" ..

Citera
2011-07-27, 09:04
Medlem
Simaxs avatar
Han precis dra mig ur och raset fortsätter.

Hoppas det finns nåd för den som är snabb.

100% likvida på avanza!
Citera
2011-07-27, 14:41
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simax
Han precis dra mig ur och raset fortsätter.

Hoppas det finns nåd för den som är snabb.

100% likvida på avanza!
Jag förstår dock inte hur ni tänker. Själv har jag inte köpt. Men jag vet ärligt talat inte varför. Mest för att jag spenderade så mycket tid innan och slipper det nu kanske. Men jag vet inte om det är ett bra argument.

Fuckar de verkligen upp i USA vill man väl ut. Men hur sannolikt är det?

De snackar ju dock om nedskrivning av kreditvärdigheten.
Citera
2011-07-27, 20:41
Bannlyst
Fortsatt likvid här, vakar spänt över utvecklingen för skuldtaket och hoppas verkligen på uppgång innan börsen går in för att kollapsa en gång för alla. En enda uppgång över 1120 och jag är genast bear.
Citera
2011-07-27, 20:43
Medlem
Simaxs avatar
Citat:
Jag förstår dock inte hur ni tänker. Själv har jag inte köpt. Men jag vet ärligt talat inte varför. Mest för att jag spenderade så mycket tid innan och slipper det nu kanske. Men jag vet inte om det är ett bra argument.

Fuckar de verkligen upp i USA vill man väl ut. Men hur sannolikt är det?

De snackar ju dock om nedskrivning av kreditvärdigheten.

Tanken var att OMX skulle vända efter den här nedgången men det hände aldrig. Istället dyker börsen ständigt fram tills lösningen är nära. Att vi alla tänker ta del av vändningen är en självklarhet, men varför är du förvånad över att vi inte vill va med på nedgången utan drar oss ur den?
Citera
2011-07-28, 03:07
Medlem
jordgubbsvins avatar
Jag anmäler mig till er som inte sitter fulltankade tycker helt enkelt att det inte är värt att vara tankad med tanke på risk/reward situtionen sålde hela SSAB flottan 3000 b-aktier i fredags köpte dock tillbaka vitec 700 aktier någonting 15 kr dyrare än jag sålde för tidigare köpte även halva morsans ssab post 300 aktier då jag tycker fallhöjden i ssab är begränsad då den värderas under eget kapital.

sitter väll 35% tankad och 65% likvid
Citera
2011-07-28, 08:25
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladumanen
Fortsatt likvid här, vakar spänt över utvecklingen för skuldtaket och hoppas verkligen på uppgång innan börsen går in för att kollapsa en gång för alla. En enda uppgång över 1120 och jag är genast bear.
Hur resonerar du då och kommer du ha tjurar till 1120 isf?
Citera
2011-07-28, 08:39
Bannlyst
Citat:
Hur resonerar du då och kommer du ha tjurar till 1120 isf?
Fortsätter vara likvid och avvaktar in högre nivåer i omx för kortning. Oljan är åter högt uppe och skulle kunna gå mot 120 men den ser svag ut och jag tror 110 ligger närmare till hands. Swedbank vid 115 - 118 är inte heller en dum idé.

Får se vad jag gör under dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in