2011-05-23, 11:52
Medlem
Pasiphaes avatar
http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=288725&rlt=0&pid=236098__Arti clePageProvider&epslanguage=sv

Proffsplacerare drar öronen åt sig.
Citera
2011-05-23, 12:04
Medlem
1979s avatar
Haha, är ni kvar på marknaden?! Ni kommer verkligen dö.
Citera
2011-05-23, 12:12
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Haha, är ni kvar på marknaden?! Ni kommer verkligen dö.

Jag är ca 80% likvid sedan en dryg vecka, får se hur detta utvecklar sig. Även om jag är så pass likvid så är inte en stor krasch något jag sitter och längtar efter, stora krascher smittar av sig på alla möjliga områden och det är sällan det brukar vara roligt.
Citera
2011-05-23, 12:24
Moderator
Semesters avatar
Har bara kvar mina Indienfonder nu som mycket väl kan gå åt skogen. Får se när man vågar kliva in på svenska börsen igen. Blir nog aktuellt först framåt hösten.
Citera
2011-05-23, 12:40
Medlem
Vad man än gör ska man låta bli att låta di.se tänka åt en.
Citera
2011-05-23, 13:40
Medlem
Tror detta är en överreaktion, börsen kommer starkt nästa vecka igen. Om nu askmolnet inte fukkar upp allt !

Sitter och handlar i XACT BEAR 2, idag har jag 4% än så länge tror jag säljer av den nu

// QuiZi
Citera
2011-05-23, 13:59
Medlem
D3adMau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuiZi
Tror detta är en överreaktion, börsen kommer starkt nästa vecka igen. Om nu askmolnet inte fukkar upp allt !

Sitter och handlar i XACT BEAR 2, idag har jag 4% än så länge tror jag säljer av den nu

// QuiZi
Hmm tänkte också börja handla lite i BEAR. Dock tror jag att jag säljer av mitt nuvarande innehav om ca 1-2 veckor. Tror på ett ras snart.
Citera
2011-05-23, 14:23
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adMau5
Hmm tänkte också börja handla lite i BEAR. Dock tror jag att jag säljer av mitt nuvarande innehav om ca 1-2 veckor. Tror på ett ras snart.
Snyggt att tänka "ras snart" ...
Citera
2011-05-23, 14:26
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Magnus=-
Inte ett inlägg i den här tråden på nästan två veckor och idag rasar Sthlm OMX med 1,9% på förmiddagen.

Grekfrossa, bobubbla, guldfrossa, askmåln, inflationshysterie många olika spöken springer omkring och stör investerarna allt medan bolagen fortsätter att leverera hyfsat starka rapporter.

Den här veckan kan bli spännande att följa.
Fast jag räknade starkt med nedgång, även jag tänkte och sålde av lite innan men det var väldigt lite, laddat på med 35% hedgefonder dock. Philly fed borde ju dödat.

När det vände var jag dum i huvudet o fyllde på lite globalfond i fredags, önskade att jag låt bli när jag såg utvecklingen i usa.

Räknade med nedgång idag men kanske inte över 2%. Nu när den är så stark känns det som att de sansade kanske köper, paniken blir total och avtar och så finns det utrymme för uppgång igen.

Hade känts bättre att sälja av i måttlig nedgång som kunde få fortsätta lunka på ett tag om island o grekland och så fick sätta sig.

Nu vettefan.

Kan köpa tillbaka volvo på typ 2 kr billigare än jag dumpade för i morse, och jag kunde fått 1 kr till om jag inte var dum och förvånad över att skiten inte föll mer

Är ju klart lockande att köpa tillbaka nu men jag tror jag avstår.

Ca 38% inne, 35% hedge, resten skattebuffert och blir obligationer o så.
Citera
2011-05-23, 14:27
Medlem
annanmedlems avatar
Skojade du 1979 eller menar du det?

Finns ju inget krut att skrämma marknaden med om återhämtningen failar i usa (det har den ju) och debtkriserna blir större och asiens tillväxt dämpas / inflationen dödar den / är det enda som driver siffrorna.

obligationer har ju gått upp länge nu. Vix upp 12% i fredags ..
Citera
2011-05-23, 15:40
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Magnus=-
Inte ett inlägg i den här tråden på nästan två veckor och idag rasar Sthlm OMX med 1,9% på förmiddagen.

Grekfrossa, bobubbla, guldfrossa, askmåln, inflationshysterie många olika spöken springer omkring och stör investerarna allt medan bolagen fortsätter att leverera hyfsat starka rapporter.

Den här veckan kan bli spännande att följa.
Frågan är ju bara hur mycket som är på riktigt? FED-bajs. Och kanske framförallt vad som händer sen efter QE, Greklandsdefault och bostadsbubblor och avstannad tillväxt i asien?
Citera
2011-05-23, 15:41
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Har bara kvar mina Indienfonder nu som mycket väl kan gå åt skogen. Får se när man vågar kliva in på svenska börsen igen. Blir nog aktuellt först framåt hösten.
Jag lyssnar ju för mycket på proffstyckare, ibland, och ibland inte

Varför har du kvar indien? Mycket?

All in på brummer enda rätta ;D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in