Citat:
Ursprungligen postat av -=Magnus=-
Inte ett inlägg i den här tråden på nästan två veckor och idag rasar Sthlm OMX med 1,9% på förmiddagen.
Grekfrossa, bobubbla, guldfrossa, askmåln, inflationshysterie många olika spöken springer omkring och stör investerarna allt medan bolagen fortsätter att leverera hyfsat starka rapporter.
Den här veckan kan bli spännande att följa.
Fast jag räknade starkt med nedgång, även jag tänkte och sålde av lite innan men det var väldigt lite, laddat på med 35% hedgefonder dock. Philly fed borde ju dödat.
När det vände var jag dum i huvudet o fyllde på lite globalfond i fredags, önskade att jag låt bli när jag såg utvecklingen i usa.
Räknade med nedgång idag men kanske inte över 2%. Nu när den är så stark känns det som att de sansade kanske köper, paniken blir total och avtar och så finns det utrymme för uppgång igen.
Hade känts bättre att sälja av i måttlig nedgång som kunde få fortsätta lunka på ett tag om island o grekland och så fick sätta sig.
Nu vettefan.
Kan köpa tillbaka volvo på typ 2 kr billigare än jag dumpade för i morse, och jag kunde fått 1 kr till om jag inte var dum och förvånad över att skiten inte föll mer
Är ju klart lockande att köpa tillbaka nu men jag tror jag avstår.
Ca 38% inne, 35% hedge, resten skattebuffert och blir obligationer o så.