2011-07-19, 09:09
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladumanen
Jobbigt läge, hade säljwarranter på 77 som jag sålde på 78, såg de under dagen kliva upp i 92 och idag ser det mörkt ut även i öppningen med svaga rapporter. Vinsten hade kunnat bli rejäl, men fan.
Börstjänaren rekade väl blankning över helgen inför måndagen som började på 1127 eller vad det var. Rätt ok därifrån
Citera
2011-07-19, 09:14
Medlem
Har sagt det förut, sluta oroa er för börsen ett tag. KÖP silver!

Sen tar ni med Android och laddar ner denna widget, som är överjävligt bra.

https://market.android.com/details?id=kcast.android.widget&feature=search_res ult
Citera
2011-07-19, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Börstjänaren rekade väl blankning över helgen inför måndagen som började på 1127 eller vad det var. Rätt ok därifrån

Själv hade jag rekommendation 1065 från 1084 men följde bara min riktkurs till 1077.

Ser ganska bra ut i valutorna.

http://ladda-upp.se/image.php?id=260&size=full
Senast redigerad av ladumanen 2011-07-19 kl. 10:27.
Citera
2011-07-19, 12:28
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Själv hade jag rekommendation 1065 från 1084 men följde bara min riktkurs till 1077.

Ser ganska bra ut i valutorna.

http://ladda-upp.se/image.php?id=260&size=full
Bra som i? För börsen menar du?
Citera
2011-07-20, 18:17
Medlem
TheJokers avatar
Jaha, vad tror vi om OMX imorrn dvs torsdag 21/7? Upp eller ner?

Är ju en del tunga rapporter som presenteras som kan påverka i båda riktningarna antar jag. Antar också att det påverkar om börserna i USA stänger på + eller -. DJ i skrivande stund -0,18%
Citera
2011-07-20, 21:26
Bannlyst
Citat:
Bra som i? För börsen menar du?

Korrelationen mellan svag USD och starkt EURUSD på grund av tillflykten från valutorna gör att när kvoten stärks så stiger börsen. Var ganska enkelt att se det redan igår men valde ändå att likvidera innehavet.

Får se nästa entry.
Citera
2011-07-21, 03:49
Medlem
Rois avatar
Citat:
Korrelationen mellan svag USD och starkt EURUSD på grund av tillflykten från valutorna gör att när kvoten stärks så stiger börsen. Var ganska enkelt att se det redan igår men valde ändå att likvidera innehavet.

Får se nästa entry.
Korelatoinen ha dlar i mina öglon om att FED tryckte pengar för att köpa statsakuld. Möjligtvis finns det en annan joppling, men det borde inte påverka annat änmdollardenomierade börser.
Citera
2011-07-21, 08:53
Bannlyst
Kvoten ändrar sig främst för FED;s kommande agerande och på marknaden ser det ut som att de prisar in ett nytt QE.

Synd bara att jag gick likvid vid 1071 och släppte Bull x3 för tidigt.
Citera
2011-07-21, 11:38
Medlem
annanmedlems avatar
Jäklar vilken nedgång. Slipper jag kanske ha ångest över att jag inte köpte senast det var lågt och "billigt" igen.

Men vad beror den på? Har de sagt något om Grekland eller? Rädsla för vad lösningen blir? Någon slags kreditevent som blir av hur som helst och därför inget positivt marknadssvar på "lösningen"?

Skall det hålla på såhär känns det ju som att botten kanske slås ut, var ju jävligt klen uppgång som blev av isf.

SEK lär ju ta stryk idag med då antar jag

Hoppades det skulle gå ner idag pga att USA stängde lätt på minus igår men det här var mer än jag trodde. Kompensation för att vi var upp igår? Men det känns ju inte troligt. Måste ju vara ny information? Folk som blev oroliga av den tidiga vändningen?

Euro ner var ju "lite oväntat" på negativa oroligheter. USD ner men stark rekyl uppåt nyss. GBP ner men antagligen stark rekyl uppåt där med. Får inte upp grafen på Avanza just nu.

Edit: Bara Ericsson som sänker?
Senast redigerad av annanmedlem 2011-07-21 kl. 11:44.
Citera
2011-07-21, 11:42
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Kvoten ändrar sig främst för FED;s kommande agerande och på marknaden ser det ut som att de prisar in ett nytt QE.

Synd bara att jag gick likvid vid 1071 och släppte Bull x3 för tidigt.
Rätt ok nu? ;D
Citera
2011-07-21, 12:04
Medlem
SparkMans avatar
Har köpt på mig massa guld nu senaste dagarna. Börsen är för svajig just nu och oroligheterna är inte över runt om i världen ännu. Tror dock på en fortsatt nedåtgående trend.
Citera
2011-07-21, 12:12
Bannlyst
Citat:
Rätt ok nu? ;D

Nästan ok, om inte nokia hade senarelagt rapporten till halv. Men med en mix av warranter spelar det föga roll om det sticker mot 45 eller 30.
Rent subjektivt skulle jag vilja se 45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in