Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
Varför försvarar du Jönköping på ett sjukligt sätt i alla trådar du skriver i? LU, UU, SU, & lanthandels är alla bättre skolor. Allt vad Jönköping och dylikt har att erbjuda är inte ens nära.
Passar på att citera Weilöv ur Affärsjurist-tråden, samma sak gäller för ekonomer (byt ut JIBS mot IHH):
Jag har en vän som går IHH. Plus att jag ej kommer in på handels i Stockholm.
IHH är också ett privatalternativ och jag tycker om den internationella atmosfären som verkar finnas och sammarbete med näringslivet. Dessutom läses allt på engelska. Och läser man civilekonomernas rapport 2010 så har jönköpings IIH studenter bäst långsiktig löneutveckling efter handels. Och den utbildning där flest jobbar internationellt efter handels vad jag vet.
Jönköpings högskolan som sådan är kanske inte så bra men IHH verkar sticka ut. Angående affärsjuristprogrammet så är det en värdelös utbildning i jämförelse med vanlig jurist vad jag vet så där håller jag fullt med.
Tycker däremot det är ganska roligt hur folk på det här forumet som du försöker snacka ned andra univerrsitet i syfte att höja sitt eget.
Att Jönköping helt enkelt inte är tillräckligt anrikt för investment banking i UK må vara sant, men att rata en hel utbildning pga din personliga åsikter angående rykte är lite udda.