Till alla idioter som vill prata om zigenare och att flytta ifrn Sverige, fr att vi svenskar
vill diskutera nackdelar med Sverige, hll kft i denna trden. Det finns gott om I&I trdar
till er.
OnT: Jag hller med ts om det sociala spelet i Sverige och jag upplever det med som
svrt. Det knns lttare i andra lnder, ex. Danmark, Norge. Men grset r ju alltid grnare
p andra sidan

S det behver ju inte vara s.
Men jag tror att det r s hr. I Sverige s har vi tydliga grnser p vad som r socialt acceptabelt
och inte acceptabelt, i samhllets "gon". Dessa jvla gon som inte existerar, men som majoriteten
nd rttar sig efter.
I andra mer "avslappnade" lnder s tror jag faktiskt inte att grnserna r s tydliga och allmnt
accepterade som hr hemma. Om ngon inte fljer den sociala mallen i t.ex. Danmark, s kanske
mnniskorna i dennes omgivning inte fryser ut den personen p samma stt som hr hemma.
Om ngon inte fljer mallen i Sverige s har den personen svrt att hitta en grupp att umgs med,
vilket r synd.
I mnga lnder r det nog mer vrt med individualitet, i Sverige r det mer vrt med grupptillhrighet och att vara precis som alla andra