2010-06-14, 22:12
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Jag gillar Sverige verlag, dock s HATAR jag att man alltid mste slicka rv fr alla iqbefriade invandrare bara fr att slippa f folk efter sig som skriker "rasist" och kommer och hotar en
2010-06-14, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Jag gillar Sverige verlag, dock s HATAR jag att man alltid mste slicka rv fr alla iqbefriade invandrare bara fr att slippa f folk efter sig som skriker "rasist" och kommer och hotar en

Ingen tvingar dig.
2010-06-14, 22:22
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Ingen tvingar dig.

Tja, nr skolan lter blattarna bete sig hur som hellst. Om ett gng blattar kommer och trnger sig i matkn s gr varken lrarna eller kkspersonalen ett skit, om en svensk trnger sig s blir man utkastat/portad frn matsalen. Protesterar man mot att blattarna trnger sig s r risken stor att man blir portad och fr g utan mat;P
2010-06-14, 22:46
Medlem
Japp, Sverige r ett riktigt skitland. Brudarna r dryga och dmer ut killar fr de minsta sakerna. Arbetslsheten r stor och man fr fan inte ett jobb om man r under 30. Iaf inte ett bra jobb. I augusti flyttar man utomlands, ska bli s hrligt att testa ngot nytt.
2010-06-15, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Ojoj, vad du kommer att bli lissen i gat nr du flyttar utomlands och upptcker att folk r folk dr ocks.

+1

Mnniskor r mnniskor vrlden ver,samma spel samma sociala regler etc gller verallt. Olika former av dom bara. Men visst r det kul att bo utomlands och se ngot mer n Sverige.
2010-06-15, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Tja, nr skolan lter blattarna bete sig hur som hellst. Om ett gng blattar kommer och trnger sig i matkn s gr varken lrarna eller kkspersonalen ett skit, om en svensk trnger sig s blir man utkastat/portad frn matsalen. Protesterar man mot att blattarna trnger sig s r risken stor att man blir portad och fr g utan mat;P

h fan, r det s illa i din skola. Nvl, du kan trsta dig med att det egentligen inte r du som slickar blatterv, det r skolans ansvariga vuxna.

Sverige r perverst.
2010-06-15, 10:06
Medlem
vinternoll-2s avatar
Mste hlla med TS. Jag som r en person som aldrig dragit mig fr att sga mina sikter ven om dessa r emot det som anses "korrekt", jag har vgrat spela "normal" infr andra. Detta slutar sklart med utfrysning och s blir man deprimerad.

Det vrsta r att mnniskor frmodligen r exakt likadana verallt i vrlden.
2010-06-15, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinternoll-2
Mste hlla med TS. Jag som r en person som aldrig dragit mig fr att sga mina sikter ven om dessa r emot det som anses "korrekt", jag har vgrat spela "normal" infr andra. Detta slutar sklart med utfrysning och s blir man deprimerad.

Det vrsta r att mnniskor frmodligen r exakt likadana verallt i vrlden.

Nej, enligt mina erfarenheter r svenskar faktiskt riktigt extrema nr det kommer till social konformism. Att stta stmpel p folk och sedan frysa ut dem r en sorts nationalsport hr, men den utvas skrmmande nog nstan omedvetet...

Finns bara en sak jag hatar mer n svenskar och det r blattar.
2010-06-15, 11:42
Medlem
Jag hatar manshatet och etnomasochismen som frodas bland svenskarna.
2010-06-15, 12:22
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
Jag hatar Sverige och dess vrderingar

Frutom att landet r jvligt jobbigt (dvs klimatet, inte vlfrden man fr!!) s tycker jag de flesta svenskar r jobbiga. Ungefr 7 av 10 personer enligt empiri.
Delar helt enkelt inte majoriteten av svenskars vrderingar. Att man ska vara skenhelig, timid och rsta p socialdemokraterna.

Folk r fruktansvrt lttsttta hr. Minsta rubbning i "mysstmningen" (exempel: byta mne, hja tonen lite, prata lite snabbare, flacka med blicken), som alla svenskar har en frkrlek till, r socialt ekvivalent med att sl dem p kften eller kalla dem fr "jvla fitta".

Folk har en tendens att aldrig, aldrig glmma en dispyt, eller till och med att man haft ett stressat samtal med ngon, p grund av att man haft en dlig dag eller bara rentav har brttom. Folk tar det liksom personligt. De knner sig som jag behandlar dem som barn i detta lge. Att vara stressad i dagens vrld r statuspong, och ingen vill vara den som inte fr 100% uppmrksamhet i alla gonblick. De r lttsttta.
Och folk glmmer inte det, utan r bittra ver det varje gng man trffar dem.

Sverige r ett jvligt socialt konservativt land. Folk har ett extremt hierarkiskt tnkande. Man segregerar inte mnniskor ekonomiskt utan tar ut det rent socialt. Utfrysning. Man vill ha en inre krets med det man ser som normala mnniskor. Det r ett rent rollspel. Alla samtal r extremt modererade inom gruppen. Man pratar inte om vad som helst utan har ett visst gng utvalda teman av saker man pratar om, beroende p vilken identitet gruppen har.

Svenskar antyder hela tiden. Vart ska jag brja???? Jag har svrt att tnka mig ngon annan folkgrupp som r s jvla duktiga p att prata med undertoner, som har ett snt jvla utvecklat schema fr hur man faktiskt, underfrsttt, tar konflikter eftersom man inte vgar sga till rakt ut!!!
Man blir paranoid av att bo i Sverige!!!!

Ifall ngon sger ngot fel som inte passar in i gruppens identitet, s sker man efter anledningar att bryta kontakten. Det skulle ju se konstigt ut ifall man brt den enbart p det uttalandet! ifall man varit kompisar under en tid. Man letar allts efter skl att avsluta relationen ifall man knner sig till och med det minsta obekvm.
Svenskar har en sjuklig fixering av att vara normala/lagom.

Nyckelord hr r: normal, social och utfrysning.

Vad tycker ni om svenskar i allmnhet?

nja vad jag mrkt s r mnga svenskar lite ovilliga att diskutera vissa mnen tillexempel "mngkulturen" och massinvandringen, men ingen fryser ut en pga det, och har inte mrkt att svenskar r srskilt lttsttta heller, brukar kunna prata om det mesta man knner fr.

Att folk skulle bli sttta av att ngon flackar med blicken och r osker vet jag inte vart du ftt ifrn, nu gr jag inte det sjlv men nr man mrker att ngon r osker s ger man dem heltenkelt utrymme och tid att bli klara

s jag undrar bara om det isf kan handla om dig och inte det svenska folket generellt?
fr det verkar som om du upplever dem p ett helt annat stt n de upplever dig.

ps. nu vet jag inte vad fr saker du sger, hade du tillexempel sprungit omkring och pfullaste allvar pratat om hur "bra" Mna Shalin r, att negrer r det bsta som hnt Sverige, och att det r vi Svenskar som r ansvariga fr all skit i vrlden, d hade antagligen jag personligen trttnat snabbt som fan p dig

edit: som ngon skrev frut att stmpla folk r Sveriges omedvetna nationalsport, men det r ju klart, jag tnker inte spendera tid p ngon helt oviktig man inte kommer ha ngot meningsutbyte med
Senast redigerad av Jafan89 2010-06-15 kl. 12:24.
2010-06-16, 00:28
Medlem
OverVikts avatar
Jag knde fr att hoppa in i den hr trden.
Jag har utlndska frldrar, bda frn var sitt land. Och vxte upp med svensk kultur i min omgivning och hade som liten flera svenska vnner. Och idag s har jag mnga svenska och utlndska vnner.

Jag har bara knt mig som en av den mer moderna svenska samhllet av min generation.
Fast det har hnt att ven den gmda smygrasismen bland svenskar har ntt mig. Fr att frdomarna fortfarande finns, dels genom att kunskapen r s liten.

Fr att de flesta av de invandrarna som kommer till Sverige hamnar i orter och omrden som oftast bara bestr av invandrare. Och vilken Svensk trffar man d? Vilken kulturkrock blir det mellan Sverige och "blatte".
Fr att jag gillar Sverige och den acceptabla politik som finns, och diggar jmstlldheten.
Fast kom igen..

De flesta rasisterna skriker ut sin synpunkt om att blattarna lever p socialbidrag och snor alla jobb.
Och en sak till! Vafan, det finns visst mjligheter. ppna eget, och tnk er d!
Eftersom det finns s mnga invandrare s kan ni sno tillbaks alla pengar genom att ppna branscher som servar de. Inte sant? Fr att alla konsumerar, inte sant.

Plus att ni har gavt upp s ni beskyller andra. Tnk er nattbussar, ibiza, norrland, alkohol och grupptryck. Som finns en hel del bland svenska ungdomar.

....jag r bng ocks
Senast redigerad av OverVikt 2010-06-16 kl. 00:51.
2011-01-07, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
Menar du de nrdiga killar som frsker bortfrklara sin awkwardness med att ha Aspergers Syndrom? Typ, Team Autism @ Teknisk fysik?

Faktum r att mnga insnade mnniskor lider av dessa syndrom. Ta Chalmersmnniskor som ett gott exempel. Skitkloka men saknar all anpassningsbarhet till andra kretsar. De beter sig lika korrekt och verdrivet verallt. Tex s ska man inte rka, nyttja tobak osv. Var p en nyrsfest i r dr det kom 3 sdana. Den ena, fet ful med ett jvla getskgg som antog att jag och han var bsta vnner bara fr att vi setts en jvla gng och satt och skrek: Kom igen nu NN!! ka!!! bara fr att jag knde fr att chilla i soffan och ta det lugnt. Den andra var verkldd, kom i kostym och hela skiten av ngon anledning och pratade hela tiden om "internationella relationer". Jag hll p att d av uttrkning.

I princip alla tekniknrdar/chalmerister etc r helt socialt efter, vilket mest beror p att de spenderar 90 % av sin tid i mattebcker. Minns nr jag gick p tekniska programmet (freslaget av en SYO p lindholmen med downs syndrom..jag skojar inte) och d sa de: Vi rekommenderar att ni kommer p alla extra mattetimmar (pgick till 7 p kvllen) och lser minst 3 timmar hemma varje dag.

Vad pratade vi om i skolan...om att plugga...en hel klass tntar som sitter och pratar om att plugga och hur mycket de pluggar. Var man efter i plugget s blev man mobbad dr...kan ju tas som motpol till resten av idiotgymnasisterna vars krav r senaste jackan och rtt beteende. Hr blev man mobbad fr att man inte kunde matte. Dr har vi Chalmers fdomat....

De vill vara speciella ja, men de vet knappast vad de pratar om. Jag har trffat mnga sociala miffon och jag sger en sak: Trning. Jag lider sjlv av autism men har under ren lyckats ta mig s lngt att jag inte gr att skilja frn mngden lngre. Det tog mig ver ett r innan jag hade lrt mig att fra ett normalt samtal...

Spenderar man all sin tid i bcker s fattas det tid ver till att va p att faktiskt vara med andra...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in