Jag knde fr att hoppa in i den hr trden.
Jag har utlndska frldrar, bda frn var sitt land. Och vxte upp med svensk kultur i min omgivning och hade som liten flera svenska vnner. Och idag s har jag mnga svenska och utlndska vnner.
Jag har bara knt mig som en av den mer moderna svenska samhllet av min generation.
Fast det har hnt att ven den gmda smygrasismen bland svenskar har ntt mig. Fr att frdomarna fortfarande finns, dels genom att kunskapen r s liten.
Fr att de flesta av de invandrarna som kommer till Sverige hamnar i orter och omrden som oftast bara bestr av invandrare. Och vilken Svensk trffar man d? Vilken kulturkrock blir det mellan Sverige och "blatte".
Fr att jag gillar Sverige och den acceptabla politik som finns, och diggar jmstlldheten.
Fast kom igen..
De flesta rasisterna skriker ut sin synpunkt om att blattarna lever p socialbidrag och snor alla jobb.
Och en sak till! Vafan, det finns visst mjligheter. ppna eget, och tnk er d!
Eftersom det finns s mnga invandrare s kan ni sno tillbaks alla pengar genom att ppna branscher som servar de. Inte sant? Fr att alla konsumerar, inte sant.
Plus att ni har gavt upp s ni beskyller andra. Tnk er nattbussar, ibiza, norrland, alkohol och grupptryck. Som finns en hel del bland svenska ungdomar.
....jag r bng ocks