Jag är en 19 årig student och kan med gott samvete säga att folket är något otroligt tysta och tråkiga här.
Idag hade en kärring råkat få motorstopp vid en korsning men tror ni att någon stannar och hjälper till? Utan att ens tänka över saken så stannar jag bilen och frågar om jag ska hjälpa till men mot min förvåning så får jag en jävligt sur blick. Kvinnan säger något i stilen, Nej nej, Jag vill inte ha din hjälp.
Nu är det här inte första gången heller. I övrigt så tolkar jag de flesta svenska som sura.
Utomlands verkar det vara något helt annat då Amerikanare, Australiensare och Italienare är på en helt annan nivå.
Svenskar behöver dricka för att umgås och vara sociala. Som det har sagts innan så kan de inte glömma eller lägga saker bakom sig. Snacka skit bakom ryggen på folk verkar vara favoriten.
Hade jag inte haft turen att växa upp med mina amerikanska föräldrar så hade jag kanske tyckt annorlunda.
Mitt hopp är att en dag få studera utomlands och få slippa det här kalla klimatet/folket.
För övrigt så är de flesta svenskar jävligt rasistiska, Inte fan tycker jag att man ska döma folk för deras brytning. Som sagt. Svenskar är jävligt tysta, men också jävligt dömande
Varför kan inte en enda jävel vara spontant trevlig eller givmild utan att vilja ha något tillbaka?
Vi har trotts allt politiken som faktiskt är bra!

(Jämfört med andra länder)