Citat:
Ursprungligen postat av PH1
1. De nuvarande stränga reglerna får gälla tills vidare efter ett nationellt maktövertagande, tills folkgemenskapen börjar slå rot och tryggheten ökar.
Mycket dåligt. I varje sunt samhälle så måste först och främst den absoluta rätten till vapeninnehav för självförsvar erkännas. Alla vuxna vita människor som inte är uppenbart galna eller kända grova brottslingar och folkfiender bör ha rätt att äga och bära skjutvapen om de så vill.
Citat:
2. När folkgemenskapen är rotad och den etniska splittringen och nationella söndringen är undanröjda, så kan vapenlagarna mildras.
För att kunna åstadkomma folkgemenskap och undanröja den nationella söndringen så kommer det nog att krävas en hel del vapen. Om detta sen sker genom lagstiftning eller andra metoder är i och för sig en annan fråga.
Citat:
Vapeninnehav kommer fortfarande att kräva licens, och de blivande ägarna först bedömas psykiskt stabila, att de har behov av vapnen och kan förvara dem säkert.
Jag är negativ till licens och registrering, eftersom register kan användas av onda krafter för att samla in både vapen och vapenägare. Alla som inte är kända galningar eller brottslingar bör förutsättas vara lämpliga. Behov? Vem skall avgöra det? Nåt kommunistsvin? Pappa staten? Storebror? Behov är inget man skall behöva visa inför någon. Vapenägande bör vara en självklar
rättighet för alla fria vita människor, en rättighet som endast i undantagsfall begränsas, inte en ynnest som beviljas på nåder efter storebrors godtycke. Säker förvaring är också mest blaj. I Schweiz så är det lag på att alla män i värnplikstålder (typ 18 - 45 eller nåt sånt)
skall ha en automatkarbin och en låda ammunition hemma. Dessa helautomatiska militära vapen står i garderober och städskåp i var och vartannat hushåll i Schweiz. Det har inte orsakat vare sig brottslighet eller inbördeskrig. Även i övrigt är vapenlagarna liberala i Schweiz. Folk som kommer från vissa skitländer får dock inte äga vapen i Schweiz, så de är inte PK heller. Tyvärr har jag hört att judar och kommunister även i Schweiz försöker införa begränsningar.
Citat:
Kanske kunde man genomgå en kurs om vapen, deras handhavande och säkerhet innan licens kan tilldelas.
Det kan jag i viss mån hålla med om. Någon form av "körkort" skulle kunna vara bra. Detta borde dock kanske ingå i den normala undervisning och militära utbildning som alla svenska barn bör få redan i grundskolan, och som fortsätter under gymnasiet.
Citat:
Tillstånd bör krävas för att bära vapen offentligt.
Kanske, men jag är lite tveksam till det. Vapen bör få bäras både öppet och dolt. I vissa delstater i USA och en del andra länder är inte detta något problem alls. Om man till vardags vill gå omkring med ett gevär på ryggen, eller en pistol innanför jackan, så bör man i de flesta fall få göra det.
Citat:
För jakt måste jägarexamen först tas.
Det kan jag hålla med om, men även det kan ingå i skolundervisningen.
Citat:
För att underlätta utredningar skulle vapen kunna användas, och en kula sparas för varje vapen hos polismyndigheten, för att spåren på kulan lättare kunna matchas med vapen som använts vid kriminalitet.
Detta är hårresande kommunism och rena 1984-fasoner. Det är precis sånt här som judarna och globalistmaffian försöker få igenom. Det finns mängder med olika anti-vapenorganisationer och NGO:s och hela anti-vapenrörelsen är minst lika kosher som massinvandringsindustrin, rasblandningslobbyn eller HBT-maffian. Det kryllar verkligen av judar som ihärdigt försöker begränsa, försvåra och förbjuda vita människors tillgång till och innehav av skjutvapen. Du borde verkligen läsa på om frågan.
Angående dueller så är jag tveksam till om de bör tillåtas. Jag har apropå ingenting läst någonstans att dueller i viss mån tilläts och uppmuntrades inom delar av Waffen SS.