2010-01-21, 00:01
Medlem
Jag hajar inte riktigt frågeställningen. Menar du att ha skjutvapen i självförsvar, alltså att man ska ha rätten att få beväpna sig utomhus med skjutvapen? Det ser jag inte alls som någon bra idé, men där emot upphäva förbudet att ha tårgas eller pepparspray. Hemma får vem som helst ha vapen om man inte har ett kriminellt förflutet och ett godkänt vapenskåp redan nu. Om du skaffar licens, vilket inte är svårt.

Edit: Övervåld får man inte heller bruka så därför inte använda sig av skjutvapen om man blir attackerad i hemmet, så klart. Men, vem hade inte gjort det om situationen hade krävt? Men annars så räcker det ju med ett bollträ eller en yxa om man nu börjar känna sig illa till mods av kringstrykande rånarligor.
Senast redigerad av Gein 2010-01-21 kl. 00:04.
Citera
2010-01-21, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Det beror på hur mogen befolkningen är. Att låta folk som bor i t ex Rosengård ha vapen skulle ju få otroligt destruktiva följder. Däremot folket på Lidingö skulle klara det galant.

I dagen samhälle, med tanke på all kriminalitet, skulle jag inte vilja ha det.

Däremot är jag helt på din sida gällande självförsvar

Den icke-vita befolkningen i Rosengård skall inte existera i Sverige eller Europa överhuvudtaget. De skall bort.
Citera
2010-01-21, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PH1
1. De nuvarande stränga reglerna får gälla tills vidare efter ett nationellt maktövertagande, tills folkgemenskapen börjar slå rot och tryggheten ökar.

Mycket dåligt. I varje sunt samhälle så måste först och främst den absoluta rätten till vapeninnehav för självförsvar erkännas. Alla vuxna vita människor som inte är uppenbart galna eller kända grova brottslingar och folkfiender bör ha rätt att äga och bära skjutvapen om de så vill.

Citat:
2. När folkgemenskapen är rotad och den etniska splittringen och nationella söndringen är undanröjda, så kan vapenlagarna mildras.

För att kunna åstadkomma folkgemenskap och undanröja den nationella söndringen så kommer det nog att krävas en hel del vapen. Om detta sen sker genom lagstiftning eller andra metoder är i och för sig en annan fråga.

Citat:
Vapeninnehav kommer fortfarande att kräva licens, och de blivande ägarna först bedömas psykiskt stabila, att de har behov av vapnen och kan förvara dem säkert.

Jag är negativ till licens och registrering, eftersom register kan användas av onda krafter för att samla in både vapen och vapenägare. Alla som inte är kända galningar eller brottslingar bör förutsättas vara lämpliga. Behov? Vem skall avgöra det? Nåt kommunistsvin? Pappa staten? Storebror? Behov är inget man skall behöva visa inför någon. Vapenägande bör vara en självklar rättighet för alla fria vita människor, en rättighet som endast i undantagsfall begränsas, inte en ynnest som beviljas på nåder efter storebrors godtycke. Säker förvaring är också mest blaj. I Schweiz så är det lag på att alla män i värnplikstålder (typ 18 - 45 eller nåt sånt) skall ha en automatkarbin och en låda ammunition hemma. Dessa helautomatiska militära vapen står i garderober och städskåp i var och vartannat hushåll i Schweiz. Det har inte orsakat vare sig brottslighet eller inbördeskrig. Även i övrigt är vapenlagarna liberala i Schweiz. Folk som kommer från vissa skitländer får dock inte äga vapen i Schweiz, så de är inte PK heller. Tyvärr har jag hört att judar och kommunister även i Schweiz försöker införa begränsningar.

Citat:
Kanske kunde man genomgå en kurs om vapen, deras handhavande och säkerhet innan licens kan tilldelas.

Det kan jag i viss mån hålla med om. Någon form av "körkort" skulle kunna vara bra. Detta borde dock kanske ingå i den normala undervisning och militära utbildning som alla svenska barn bör få redan i grundskolan, och som fortsätter under gymnasiet.

Citat:
Tillstånd bör krävas för att bära vapen offentligt.

Kanske, men jag är lite tveksam till det. Vapen bör få bäras både öppet och dolt. I vissa delstater i USA och en del andra länder är inte detta något problem alls. Om man till vardags vill gå omkring med ett gevär på ryggen, eller en pistol innanför jackan, så bör man i de flesta fall få göra det.

Citat:
För jakt måste jägarexamen först tas.

Det kan jag hålla med om, men även det kan ingå i skolundervisningen.

Citat:
För att underlätta utredningar skulle vapen kunna användas, och en kula sparas för varje vapen hos polismyndigheten, för att spåren på kulan lättare kunna matchas med vapen som använts vid kriminalitet.

Detta är hårresande kommunism och rena 1984-fasoner. Det är precis sånt här som judarna och globalistmaffian försöker få igenom. Det finns mängder med olika anti-vapenorganisationer och NGO:s och hela anti-vapenrörelsen är minst lika kosher som massinvandringsindustrin, rasblandningslobbyn eller HBT-maffian. Det kryllar verkligen av judar som ihärdigt försöker begränsa, försvåra och förbjuda vita människors tillgång till och innehav av skjutvapen. Du borde verkligen läsa på om frågan.

Angående dueller så är jag tveksam till om de bör tillåtas. Jag har apropå ingenting läst någonstans att dueller i viss mån tilläts och uppmuntrades inom delar av Waffen SS.
Senast redigerad av Varnagel 2010-01-21 kl. 10:54.
Citera
2010-01-21, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrassKnuckles
Och folk undrar varför gemene man har en negativ bild av nazister, här har ni svaret.

Säger tuffingen "BrassKnuckles" som har en tuff signatur och ett knogjärn som avatar.
Citera
2010-01-21, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PH1
Konstitutionen kom till när stora delar av USA var ett laglöst land. Ren anarki härskade på sina håll, och de som t.ex. reste med häst och vagn genom otrygga områden var nästan tvungna att ha vapen för att komma helskinnade fram.

Syftet var och är främst att införa en säkerhetsspärr mot tyranniska regimer. Det är ett sista hinder mot maktövertagande. De vita amerikanernas privata vapen är kanske det sista hindret mot totalt förslavande och utplånande av jordens vita folk och allt vad frihet heter. Deras vapen skyddar i viss mån även oss. Nu är ju visserligen USA raskt på väg ner i toaletten men utan vapen så skulle det vara mycket värre och gå mycket fortare. Judarna är rädda för de vita och deras vapen, och de vill helst avväpna alla vita befolkningar.

Citat:
Det finns fortfarande extremt otrygga områden i USA, och skjutvapen är mycket vanligt hos kriminella gäng. Där har det gått så långt att vanliga människor nästan måste ha vapen för att ha en chans att överleva.

Fast i USA är det så att i nästan alla riktigt otrygga, farliga och ruttna städer och områden (dvs områden med mycket negrer och andra icke-vita) så är vapenlagarna ganska eller väldigt hårda och det är svårt eller omöjligt för vanliga vita människor att äga och bära vapen lagligt. I de mest vapenliberela staterna där det är lätt att köpa, äga och bära vapen så är brottsligheten ofta mycket låg. Det finns dock inget direkt samband mellan mycket eller lite vapen och brottslighet. Att vissa delstater har låg kriminalitet och är ganska idylliska beror på att det mest bor vita människor där. Det är alltså ofta i de stater där behovet är minst och där brottsligheten är mycket lägre än i Västeuropa som man ganska fritt kan äga och bära vapen. I livsfarliga och nedgångna problemområden som är smockfulla med negrer och latinos kan du oftast glömma att du får bära, och ibland ens äga, vapen lagligt. Detta drabbar såklart mest vita människor som är laglydiga eftersom alla kriminella negrer och latinos skiter i lagen och skaffar vapen ändå.

Citat:
Likadant är det på sina håll i Mellanöstern, med stamkrig, terrorister och kriminalitet.

Ja i stråtrövarländer som Afghanistan och Pakistan har folk av tradition ofta burit vapen. I Irak så tillåter ockupationsstyrkorna folk att ha minst ett vapen (oftast en AK47) per familj för självförsvar. Tror du att vita människor i Sverige och Europa kommer att tillåtas att ha en automatkarbin i hemmet för självförsvar när samhället inom en överskådlig framtid förfaller och drabbas av kaos, våld, kriminalitet och etniska konflikter? Nej just det.

Citat:
Vi har det inte riktigt så i Sverige, och det vore bara dumt att se USA och Irak som en förebild.

USA kan absolut ses som en förebild i många avseenden gällande denna fråga. Man måste dock sätta sig in i frågan och inte tro på någonting av den falska bild som media och systemet förmedlar om galna amerikaner och vapenvåld.
Senast redigerad av Varnagel 2010-01-21 kl. 11:24.
Citera
2010-01-21, 13:36
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Den icke-vita befolkningen i Rosengård skall inte existera i Sverige eller Europa överhuvudtaget. De skall bort.

Håller helt med.
Citera
2010-01-21, 16:13
Medlem
kaiross avatar
Och svärden skall smidas om till plogbillar...
Jag är emot personligt vapeninnehav (exklusive "licensierade" jaktvapen). Vapen är som droger, även om det finns folk som kan hantera dessa är det alltid samhällets svagaste som får ta smällen när de är i omlopp.
Citera
2010-01-21, 17:02
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Jag anser också att det är en rättighet att äga vapen. Men jag misstänker att TS tycker detsamma mest därför att det är "ballt" att äga vapen. Varnagel förklarar det hela mycket bra. Endast ett beväpnat folk är ett fritt folk.
Citera
2010-01-21, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
Och svärden skall smidas om till plogbillar...
Jag är emot personligt vapeninnehav (exklusive "licensierade" jaktvapen). Vapen är som droger, även om det finns folk som kan hantera dessa är det alltid samhällets svagaste som får ta smällen när de är i omlopp.

Varför har det då inte varit några större problem i Schweiz? Varför är det inga problem i relativt homogena vita amerikanska delstater? Bilar är ett mycket större samhällsproblem.
Citera
2010-01-21, 18:41
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskRevolution
Jag anser också att det är en rättighet att äga vapen. Men jag misstänker att TS tycker detsamma mest därför att det är "ballt" att äga vapen. Varnagel förklarar det hela mycket bra. Endast ett beväpnat folk är ett fritt folk.
det stämmer inte att jag tycker det är "ballt" det är mer en självklarhet, staten ska inte ha vapen om folket inte får ha vapen,
slavar blir desarmerade, alla länder innan ett stort folkmord avväpnas, vi ska vara fria och att äga vapen är en viktig del i att vara fri, nummer två i att vara fri är att få säga och tycka hur man vill utan att lida under statligt förtryck
Citera
2010-01-21, 20:08
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Varför har det då inte varit några större problem i Schweiz? Varför är det inga problem i relativt homogena vita amerikanska delstater? Bilar är ett mycket större samhällsproblem.
Jag vet inte. Kanske för att de du nämnt ovan inte tillhör de svagaste (ur flera perspektiv).
Rent personligen skulle jag dock tycka att det var obehagligt att hänga på stan en lördagsnatt och veta att fulla människor kan bära på vapen.
Sen kan jag tänka mig att risken är större att vapen blir tillgängliga för yngre om antalet i omlopp ökar. Jag tänker närmast på skolmassakern i Finland. Men jag har som sagt ingen kunskap om hur det förhåller sig.
Senast redigerad av kairos 2010-01-21 kl. 20:10.
Citera
2010-01-21, 20:29
Medlem
Landsknechts avatar
Jag håller helt och hållet med tanken om att man ska ha rätt till självförsvar, t.o.m. om det krävs dödligt våld. När det kommer till självförsvar, så tycker jag att USA har en vettig syn på saken. Dock ska man ha klara lagar om vapenförvaring, så att kriminella inte kan komma över vapen med lättja vid inbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
skulle även vilja tillägga rätten till upprättelse vid grov förolämpning, i form av förnedring och annat så borde man ha rätt att utmana skitsnackaren på en duel, hade löst all tråkig skvallerkultur i Sverige

Att smälla till någon på käften är helt i sin ordning, men dueller låter lite väl. För att inte nämna att det antagligen skulle vara rätt så opraktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in