Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-08, 19:33
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Ur deras synvinkel löser det problemet att förhindra att "högern" beväpnar sig och "löser" problemet med dagens Sverige. Beväpnade invandrare är deras medel för att betvinga högern. De använder ju kaoselementen fullt medvetna om att den desperation och skräck som sprider i samhället kan både aktivt riktas mot utvalda delar av befolkningen och användas för att motivera sina egna åtgärder OM den maktpositionen skulle tillstå.

Det är absolut en faktor. En annan är att de kan motivera ökad övervakning och kontroll av vanliga svenskar. Alltsammans påminner väldigt mycket om hur eliten i Sovjet resonerade. Silkesvantar för yrkeskriminella och stenhård repression mot vanliga människor. Men det säger ju mer om vilken kriminell och korrupt elit Sverige har och borde innebära att fler svenskar tänker om när det gäller vapenlagstiftning. En mardröm för den sittande eliten är om de importerade U-landsmänniskorna skulle börja ge sig på systemet med vapen i hand.
Citera
2023-08-09, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Det är absolut en faktor. En annan är att de kan motivera ökad övervakning och kontroll av vanliga svenskar. Alltsammans påminner väldigt mycket om hur eliten i Sovjet resonerade. Silkesvantar för yrkeskriminella och stenhård repression mot vanliga människor. Men det säger ju mer om vilken kriminell och korrupt elit Sverige har och borde innebära att fler svenskar tänker om när det gäller vapenlagstiftning. En mardröm för den sittande eliten är om de importerade U-landsmänniskorna skulle börja ge sig på systemet med vapen i hand.
Det har ju redan börjat. Socialstyrelsen, rättsväsendet och kommunpolitikerna inom S har ju redan blivit drabbade. Men, de kan vare sig gå framåt eller bakåt, vare sig lösa situationen eller låta bli att förvärra den. S har sått fröet både till landets och sin egen undergång för kortsiktig makt.
Citera
2023-08-09, 08:26
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Det har ju redan börjat. Socialstyrelsen, rättsväsendet och kommunpolitikerna inom S har ju redan blivit drabbade. Men, de kan vare sig gå framåt eller bakåt, vare sig lösa situationen eller låta bli att förvärra den. S har sått fröet både till landets och sin egen undergång för kortsiktig makt.

Det här är något som nationella i Sverige borde bli mycket bättre på. Att utnyttja fiendens blottor och misstag samt använda sig av nyttiga idioter. Svenska politiker och myndigheter sitter på en krutdurk. Vill man komma åt systemet som nationell, vilket man bör vilja, så bör man applådera när beväpnade babbegäng tillsammans med uppretade muslimer ger sig på polis och myndigheter.
Citera
2023-08-10, 08:42
Medlem
speerys avatar
Citat:
Nej, det är bara att glömma. Svenskarna har internaliserat de här marxistidealen. Homo Sovjeticus. Det är under att svensken fortfarande får välja vilken hand han ska torka sig med i arslet utan att fråga staten. Legala vapen är bara att glömma. Det är större sannolikhet att motboken återinförs. Men att lämna Sverige för gott är det bästa jag gjort så det kan jag varmt rekommendera. Jag vill inte ”outa” mig och berätta vilket land jag valt eftersom jag har släkt och vänner kvar i Sverige. Men generellt är mitt råd att undvika EU och helst Europa helt. Jag brukar beteckna Sverige som fitt-Gulag och det var en enorm befrielse att slippa det landet för gott. Och inget kommer att bli bättre i Sverige utan tvärtom.

Haha "Homo Sovjeticus" har inte skrattat så högt på länge, tackar för den.😂

Okej förstår det, törs du nämna vilken kontintent då? Tänkte att det kan vara bra att få lite info ifrån utlands svenskar så att man vet vars man kan flytta när Sverige inte längre går att leva i som svensk. Personligen tror jag att svenskarna bara har runt 10 år kvar innan de är tvungna att lämna detta "fitt-Gulag".
Citera
2023-08-10, 09:20
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speery
Haha "Homo Sovjeticus" har inte skrattat så högt på länge, tackar för den.😂

Okej förstår det, törs du nämna vilken kontintent då? Tänkte att det kan vara bra att få lite info ifrån utlands svenskar så att man vet vars man kan flytta när Sverige inte längre går att leva i som svensk. Personligen tror jag att svenskarna bara har runt 10 år kvar innan de är tvungna att lämna detta "fitt-Gulag".

Det är för många öron och ögon på flashback. Dessutom reser jag en hel del. Men utanför västsfären bör man flytta om det ska vara någon riktig mening. Nu när den kriminella svenska eliten tydligen också bestämt sig för att krig mot Ryssland är en finfin idé så är det inte säkert att svenskar har 10 år på sig att fly från ”little land of horrors”. I värsta fall rör det sig om månader.
Citera
2023-08-10, 18:55
Bannlyst
Citat:
Det är för många öron och ögon på flashback. Dessutom reser jag en hel del. Men utanför västsfären bör man flytta om det ska vara någon riktig mening. Nu när den kriminella svenska eliten tydligen också bestämt sig för att krig mot Ryssland är en finfin idé så är det inte säkert att svenskar har 10 år på sig att fly från ”little land of horrors”. I värsta fall rör det sig om månader.

Det är ju lite synd att du först postar glasklara argument för rätten att äga vapen för att sedan besudla dem med foliehatteri. Ryssland har inte kapacitet att "straffa" Sverige eller ens vinna kriget. Om de tar till kärnvapen är det slut med dem.
Citera
2023-08-10, 19:26
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är ju lite synd att du först postar glasklara argument för rätten att äga vapen för att sedan besudla dem med foliehatteri. Ryssland har inte kapacitet att "straffa" Sverige eller ens vinna kriget. Om de tar till kärnvapen är det slut med dem.

Jag har ju inga anarkistiska böjelser som du och jag vet att din politiska linje aldrig kan ge den frihet du drömmer om. För din information så har Ryssland utan att knappt anstränga sig knäckt inte bara Ukraina militärt utan även västs vapenlager. Visavi väst så har Ryssland blivit både militärt och ekonomiskt starkare sen kriget i Ukraina började. Totalt fiasko för väst. Ryssland har vidare visat upp militärteknologi som är överlägsen NATOS, som exempelvis hypersoniska missiler. Kina backar dessutom upp Ryssland. Det pågår en episk kraftmätning i världen och vill man se friare vapenlagstiftning så kan jag för mitt liv inte begripa varför man stödjer globohomos marionettstat Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in