Citat:
Ursprungligen postat av
Divination
Babbegängen springer väl omkring beväpnade med illegala vapen titt som tätt. De skiter blankt i vapenlagar så det spelar ingen roll huruvida de klarar av att hantera vapnen eller ej. Men ibland får jag intrycket av att många tror att folk helt plötsligt skulle springa omkring och skjuta hejvilt på varandra om all vapenlagstiftning försvann. Som om det även skulle bli lagligt att skjuta ihjäl andra utan vidare. Men det skulle så klart vara straffbart i allra högsta grad.
Klart att kriminella har vapen. Sedan att de skulle skita blankt i vapenlagar är en sanning med modifikation. De har inte det på sig hela tiden, de skulle sitta inne hela tiden annars, de är punktmarkerade. Du som vanlig svensson skulle garanterat kunna springa runt med en illegal puffra utan att riskera någonting i princip, det kan inte medlemmarna av Dödspatrullen.
Tror inte att alla hade sprungit runt och dödat varandra, precis som jag var inne på så skulle givetvis majoriteten kunna hanterat det. Däremot hade givetvis mer vapen florerat i fel händer om vi hade vapenlagar likt USA. Om pappa har vapen kan den förvirrade grabben som fascineras av skolskjutningar ta steget att göra det eftersom möjligheten finns. Sedan kommer förstås inte bara hederliga personer få köpa det, alla som inte är straffade kommer göra det, vilket förstås kommer kunna säljas vidare till gäng etc. Även om svenssons får lättare tillgång till vapen så kommer förstås kriminella också att få det. Det kommer vara bättre vapen till billigare priser än vad de får betala idag. Tror att skjutningar kommer öka på alla sätt om det blir friare, det är inte för inte USA har så mycket mord.
Citat:
Ursprungligen postat av
scoremax
Tror du på honom oavsett?
Om han säger ”-ja två gånger” ?
Vet inte, beror lite på svaret. Jag tänker mig dock att det knappast är något man är i behov av i Sverige om man är en vanlig svensson som håller sig borta från kriminella kretsar.