2010-01-23, 15:43
Medlem
Förkastlig Tants avatar
Bra idé tycker jag. Och det borde ju bli lättare för varje kilometer.
Citera
2010-01-23, 15:45
Medlem
kciksstatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Jag funderar på att ställa upp i Hofman 2010, det innebär att man ska gå/springa 20 km och dricka en Carlsberg Hof för varje kilometer, det innebär alltså 20 stycken 4,2 öl på minst 4-6 timmar, alltså inte särskilt snabb gångfart..

Jag funderar på att ställa upp i år, jag vet bara inte om jag kommer att klara det..

Jag är runt 19 år och väger enbart 60 kg.. detta är ingen bra förutsättning för att klara Hofman tyvärr. Som mest har jag druckit 12 5,2 öl på en kväll och då var jag väääldigt full, inte spyfull men såpass full att kontrollen är puts väck. Alltså jag har inte supit varje helg sen jag var 14 utan mer några/någon gång i månaden (mindre nu på senare tid).

Är detta en dålig idé? Borde jag testa? Kan jag preparera mig innan? Jag har ju inte direkt mycket att förlora, det är trots allt bara en kul grej.

Jag skulle nog klara det, är 1991a och väger ungeför 99-100 kg GÖTTT, sign me up
Citera
2010-01-23, 17:09
Medlem
Skulle nog klara att dricka ölen. värre med springandet
Citera
2010-01-23, 19:23
Medlem
hetzzs avatar
Ni talar om att springa och taktiker för att vinna. Kul för er.

Själv är jag inne på att se det hela som ett riktigt trevligt tillfälle att få njuta av fin natur med många trevliga människor. En fest påväg så att säga. Vinna eller dylikt har jag inte något som helst intresse av.

Som många nämner är det lätt att sitta vid burken och skryta om hur lätt det kommer bli, själv tror jag de 20km kommer vara min största utmaning. Alkoholen är inga problem, det är ju bara att ta sig fram i lagom takt för att dricka sina öl och fortfarande ha trevligt. (att fuska osv gör ju att man tappar hela poängen imo)
Citera
2010-01-23, 20:53
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kciksstats
Jag skulle nog klara det, är 1991a och väger ungeför 99-100 kg GÖTTT, sign me up

Är du därifrån?
Citera
2010-01-23, 20:57
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetzz
Ni talar om att springa och taktiker för att vinna. Kul för er.

Själv är jag inne på att se det hela som ett riktigt trevligt tillfälle att få njuta av fin natur med många trevliga människor. En fest påväg så att säga. Vinna eller dylikt har jag inte något som helst intresse av.

Som många nämner är det lätt att sitta vid burken och skryta om hur lätt det kommer bli, själv tror jag de 20km kommer vara min största utmaning. Alkoholen är inga problem, det är ju bara att ta sig fram i lagom takt för att dricka sina öl och fortfarande ha trevligt. (att fuska osv gör ju att man tappar hela poängen imo)

Vet inte om du räknar in mig med taktiksnack där men jag ser det mer som en erfarenhet, att man faktiskt har druckit dessa 20 ölen och gått 20 km. Kul att göra innan man blir gammal och tråkig. Jag har inte heller något intresse av att vinna, jag har däremot intresse av att faktiskt kunna smälla ner alla 20 ölen
Citera
2010-01-23, 22:29
Medlem
hetzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Vet inte om du räknar in mig med taktiksnack där men jag ser det mer som en erfarenhet, att man faktiskt har druckit dessa 20 ölen och gått 20 km. Kul att göra innan man blir gammal och tråkig. Jag har inte heller något intresse av att vinna, jag har däremot intresse av att faktiskt kunna smälla ner alla 20 ölen

Det var inte menat att någon skulle ta illa upp, mer som en observation.

Ja alltså utmaningen och erfarenheten är helt klart grejen för mig och de polare jag pratat om att delta med. Vi har funderat på att träna lite fram tills dess, en bra ursäkt till att motionera och dricka öl.
Citera
2010-01-24, 07:48
Medlem
ExPociias avatar
Citat:
Kan man vinna något? Får man gratis öl?
Man vinner en tatuering av 20km hofman loggan.
Detta ar lite frivilligt att genomfora.

Citat:
Tack så hemskt mycket för infon! Jag är inte med i facebook-gruppen men jag anmäler mig kanske imorgon, alltså jag skickar in 100 spänn.
Btw, hur hittade du tråden?
En annan arrangor som hittade den. Men vi misstankte att det skulle bli en trad sa vi letade bara upp den.

Citat:
Tack för riktig Info
Förstod inte riktigt om alla får delta eller om ni invitar ?
och kan man anmäla sig nu?
Detta blir awsome!
Japp, alla far deltaga.

Citat:
Nu kan jag inte siffrorna i huvudet men som arrangören skrev så var det cirka 200 som gick förra året, och säkert 600 som hade anmält sig på facebookgruppen, så det där ska man ta med en stor nypa salt. Bättre isf att hålla koll på deras hemsida där du ju faktiskt ser rätt antal människor som tänker gå (sen faller det säkert bort någon även ifrån dessa människor).
Sidan stammer inte heller riktigt eftersom nastan alla arrangorer ar i thailand nu.
Det ar cirka 50 som har betalt in. Vi raknar inte med att folk betalar in innan de sista dagarna, folk brukar vara sena med sant. En rimlig gissning ar att vi kommer vara ungefar 500 som gar tillslut.

Citat:
Du dricker en öl/km, eller snabbare. Du måste alltså ha druckit minst en öl varje kilometer.
Alltså fungerar inte din taktik.
Detta ar korrekt, man ska dricka minst en ol varje kilometer, man far ej ligga efter om man ska folja reglerna.

Citat:
Så om man inte får plats/anmäler sig, what's the deal?
Även om man inte har något nummer och inte egentligen är med i tävlingen får man väl gå var man vill, eller kommer polisen och arrangörerna att kissa på en då?
Precis, man far ga vart man vill. Polisen har egentligen inte sa mycket att saga till om men vi vill inte riskera att de sabbar det pa nagot satt. Forra aret blev vi kontaktade av polisen for de hade sett gruppen pa facebook. Var forhoppning ar att alla som vill ska kunna fa vara med.
Citera
2010-01-24, 12:22
Medlem
Mengele.s avatar
Låter ungefär som tyska milen, dvs halsa 5 st starköl och sedan springa 1 mil så snabbt som möjligt

OnT: Tycker du borde prova, ta med någon polare så blir det såååå mycket roligare!
Citera
2010-01-24, 12:28
Medlem
När?
Citera
2010-01-24, 12:50
Bannlyst
får man bonuspoäng om man vinner loppet, och sedan kör hem till göteborg?
Citera
2010-01-24, 17:05
Medlem
hetzzs avatar
Det har börjat sprida sig nu bland mina vänner, ser ut som en gruppanmälan kommer dyka upp i veckan.

När kommer ni i arrangörsgruppen finnas hemma i sverige igen? Så man vet när listan hålls uppdaterade lite bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in