2010-01-19, 17:06
  #1
Medlem
lugna ner digs avatar
Jag funderar på att ställa upp i Hofman 2010, det innebär att man ska gå/springa 20 km och dricka en Carlsberg Hof för varje kilometer, det innebär alltså 20 stycken 4,2 öl på minst 4-6 timmar, alltså inte särskilt snabb gångfart..

Jag funderar på att ställa upp i år, jag vet bara inte om jag kommer att klara det..

Jag är runt 19 år och väger enbart 60 kg.. detta är ingen bra förutsättning för att klara Hofman tyvärr. Som mest har jag druckit 12 5,2 öl på en kväll och då var jag väääldigt full, inte spyfull men såpass full att kontrollen är puts väck. Alltså jag har inte supit varje helg sen jag var 14 utan mer några/någon gång i månaden (mindre nu på senare tid).

Är detta en dålig idé? Borde jag testa? Kan jag preparera mig innan? Jag har ju inte direkt mycket att förlora, det är trots allt bara en kul grej.
Citera
2010-01-19, 17:09
  #2
Medlem
gMeisters avatar
Klart du ska testa!
Hade jag haft 20öl hade jag gjort det på direkten.
Citera
2010-01-19, 17:10
  #3
Medlem
DanteAlighieris avatar
Du har inget att förlora! Do it!
Citera
2010-01-19, 17:13
  #4
Medlem
lugna ner digs avatar
Det lutar åt att anmäla mig just nu Glömde skriva att anmälan kostar 100 kr men det är ju ingen större summa!
Citera
2010-01-19, 17:13
  #5
Medlem
Go 4 it! Vart anmäler man sig?
Citera
2010-01-19, 17:17
  #6
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldcov
Go 4 it! Vart anmäler man sig?

Såg ett event på facebook för ett litet tag sedan, ska leta upp det om ett tag.

Det jag vet (tror) om det är att man börjar i utkanten av Varberg för att sedan gå in mot stadens torg. Ska nog vara den 15:de Maj.

Jag tror att det har hållt på i några år innan, typ 5 år. Rekordet låg enligt någon runt 3 timmar.
Citera
2010-01-19, 17:19
  #7
Medlem
Blir inte lätt för mig. 20 öl på 3h.

Får man ta med sig tilltugg? Såsom smörgåsar eller liknande?
Citera
2010-01-19, 17:21
  #8
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldcov
Blir inte lätt för mig. 20 öl på 3h.

Får man ta med sig tilltugg? Såsom smörgåsar eller liknande?

Ja det ska man nog få. Borde ju bli lite lättare om man tar någon vatten mellan också. Kan återkomma lite senare om jag hittar sidan.
Citera
2010-01-19, 17:23
  #9
Medlem
micaeles avatar
Skönaste tävlingen jag hört talas om på länge! Hade man inte bott så långt bort vore det en given anmälan.
20 öl på 20 kilometer? Inga problem, det tar du lätt.
Citera
2010-01-19, 17:25
  #10
Medlem
Coolcittes avatar
Börja öva redan nu om du är osäker på om du klarar av det. Sätt dig framför tv´n och dra en öl var 10de minut.
Citera
2010-01-19, 17:25
  #11
Medlem
Snarkofags avatar
Haha, go for it :d
Citera
2010-01-19, 17:32
  #12
Medlem
zepofans avatar
Hur tränad är du? Jag tror inte att ölen är det största hindret, prova att gå 20 km utan att dricka öl, det tror jag är ett bättre träningsalternativ än att träna på att dricka 20 öl framför TV:n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in