2010-01-19, 17:35
Medlem
najass avatar
Jösses, hur har jag kunnat missa att det finns sådana tävlingar i Sverige!

Jag är hittills oöverträffad när det gäller alla tävlingar involverande mängd öl per tidsenhet. Jag har ställt upp i (trodde jag) alla varianter av öldrickningstävlan runt om i världen och inte förlorat än.
Citera
2010-01-19, 17:38
Medlem
Emerthons avatar
Hur lång tid tar det och gå en kilometer då? en kvart? Man blir nog rätt full ändå om man tar en öl varje kvart även fast det är en såpass svag öl, 4,2 procent om jag inte minns fel?
Citera
2010-01-19, 17:40
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Hur tränad är du? Jag tror inte att ölen är det största hindret, prova att gå 20 km utan att dricka öl, det tror jag är ett bättre träningsalternativ än att träna på att dricka 20 öl framför TV:n.

Jag vet faktiskt inte, springer en mil på runt 50 min ganska lätt.. 2 mil har jag inte testat faktiskt, det kan gå åt helvete.. Om jag bestämmer mig för att ställa upp så ska jag helt klart testa att springa/gå 20 km innan!

Tyvärr vet jag inte om jag ska lägga pengar på att testa dricka 20 öl framför tvn, vad kostar 24 hof på bolaget? 300 spänn?
Citera
2010-01-19, 17:41
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerthon
Hur lång tid tar det och gå en kilometer då? en kvart? Man blir nog rätt full ändå om man tar en öl varje kvart även fast det är en såpass svag öl, 4,2 procent om jag inte minns fel?

Jag tror och HOPPAS att de ligger på 4,2, annars är hoppet nog ute

Najas: Upp till bevis då
Citera
2010-01-19, 17:43
Medlem
gMeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jösses, hur har jag kunnat missa att det finns sådana tävlingar i Sverige!

Jag är hittills oöverträffad när det gäller alla tävlingar involverande mängd öl per tidsenhet. Jag har ställt upp i (trodde jag) alla varianter av öldrickningstävlan runt om i världen och inte förlorat än.

Det där lät som något att lägga på CVn, tips på tävlingar?

OnT: Promenerandet borde väl inte vara ett så stort problem om du inte siktar på att vinna? Köp en låda och testa dra en öl i kvarten, alltså öppna > svep den > vila 15min > repeat.
Senast redigerad av gMeister 2010-01-19 kl. 17:49.
Citera
2010-01-19, 17:56
Medlem
Emerthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Jag tror och HOPPAS att de ligger på 4,2, annars är hoppet nog ute

Najas: Upp till bevis då

Jag har för mig att jag någon gång druckit runt 20 hof, men jag väger runt 108 kg och då gick jag inte heller 20 km, men jag klarade det som en vanlig fylla! Det är ju skitjobbigt och gå och dricka samtidigt haha. Någon med huvudet på skaft som kan räkna ut hur mkt ren alkohol 20 hof blir?
Citera
2010-01-19, 18:27
Medlem
lugna ner digs avatar
Jag har kollat en simpel "alkoholmätare" http://www.shsweb.fi/shs/studieliv/alkometer.html

Enligt den så ska jag ha 3.8 promille i blodet efter 20 hof under ca 5 h... hmmm jag börjar bli lite skeptisk.
Citera
2010-01-19, 18:39
Medlem
Citat:
Jag har kollat en simpel "alkoholmätare" http://www.shsweb.fi/shs/studieliv/alkometer.html

Enligt den så ska jag ha 3.8 promille i blodet efter 20 hof under ca 5 h... hmmm jag börjar bli lite skeptisk.

det går inte att gämföra så för du får i dig mycket vatten eftersom dom är svaga det skulle varit omöjligt ifall ni skulle tagit en shot varje mil som innehåll exakt lika mycket ren alkohol som en hoff har.. nu kommer du ju kissa varje mil nästan:P
Citera
2010-01-19, 18:42
Medlem
dynamit-kisens avatar
Citat:

Då är den mätaren sönder eller du halvdöd... andningen börjar väll sluta funka vid ca 3,5 promille.

Källa http://www.folkhalsan.fi/default.asp?path=28;32;6796;7381;7385

Citat:
Vid ca 3,5 promille kan andningen förlamas helt så att den berusade dör.

EDIT: Klickade inte på länken
Senast redigerad av dynamit-kisen 2010-01-19 kl. 18:44.
Citera
2010-01-19, 19:04
Medlem
kör på
Citera
2010-01-19, 19:59
Medlem
poojks avatar
Om man tar tjack räknas det då som fusk?
Citera
2010-01-19, 20:09
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poojk
Om man tar tjack räknas det då som fusk?

Nej jag tror inte det, kommer dock inte köra på det. Fast det hade nog varit det bästa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in