2010-01-20, 17:22
Medlem
StickyKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Verkligheten är denna. Killar får be på sina bara knän för att bli av med oskulden innan 20, vilket de flesta knappast får. Sen letar de febrilt efter relationer, som är dömda att misslyckas pga alla de där kvinnliga flosklerna. Kvinnor snurrar runt över hela jorden och tar noll ansvar för sina egna handlingar. ETC

Hela det här inlägget stinker ju bitterhet och mycket av det du beskriver stämmer knappast in på någon större andel kvinnor. För det första; en kille som tigger om sex är det absolut mest avtändande som finns och det är knappast sådana killar som får ligga innan de fyller 20. För det andra så ligger genomsnittsåldern för förlorad oskuld runt 17, för killar.

Visst, spelreglerna är knappast är lika för män och kvinnor, och kvinnor har många fördelar inom sex- och relationer. Men män har fördelar inom andra områden. Det är helt enkelt mer nyanserat.
Citera
2010-01-20, 20:14
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickyKitten
Hela det här inlägget stinker ju bitterhet...
Har du tänkt på att det kanske finns något skäl till att så många killar är bittra? Man kan t.ex. säga att bli snabbast på 100m bara beror på gener så det är ingen idé att ens försöka. Jag skulle kalla det för ett bittert uttalande men samtidigt finns det en hel del sanning i det.

För övrigt tycker jag några av punkterna stämmer bra med min uppfattning av tjejer i alla åldrar. Däremot är dom överdrivna men det är ju det som gjorde tråden rolig?

Citat:
För det första; en kille som tigger om sex är det absolut mest avtändande som finns och det är knappast sådana killar som får ligga innan de fyller 20.
Och varför skulle dom tigga om sex om dom inte vore helt desperata? Kvinnor föraktar "svaga" män. Jag tycker du har poängterat det i denna tråd.

Citat:
Visst, spelreglerna är knappast är lika för män och kvinnor, och kvinnor har många fördelar inom sex- och relationer. Men män har fördelar inom andra områden. Det är helt enkelt mer nyanserat.
Så är det.
Citera
2010-01-20, 21:07
Medlem
Citat:
Hela det här inlägget stinker ju bitterhet och mycket av det du beskriver stämmer knappast in på någon större andel kvinnor. För det första; en kille som tigger om sex är det absolut mest avtändande som finns och det är knappast sådana killar som får ligga innan de fyller 20. För det andra så ligger genomsnittsåldern för förlorad oskuld runt 17, för killar.

Och det vet du hur? Var det lögndetektortest i kombination med sanningserum. Du kan säga att undersökningar som gjorts säger att genomsnittsålder ligger på 17 år. Det betyder inte att det är så.

Citat:

Upplys mig.
Citera
2010-01-20, 21:53
Medlem
Ha, ha du skriver både roligt och tänkvärt. Förvänta dig inte att få gehör från damerna här bara, se ditt eget regelverk.
Citera
2010-01-20, 21:57
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Och det vet du hur? Var det lögndetektortest i kombination med sanningserum. Du kan säga att undersökningar som gjorts säger att genomsnittsålder ligger på 17 år. Det betyder inte att det är så.
...
Nu skall jag inte påstå att har läst på, men för mig förefaller det helt förväntat som 'oskuldsålder'. Vad får dig att fräsa ifrån?

Du får inte glömma att de undersökningar som gjorts troligtvis har med folk som är jätttttegamla - säkert upp emot 30(!). När de var unga fanns inte Lunarstorm/Knullkontakt.se och synen på sex/kvinnor var något annorlunda än vad den är nu.

Tittar vi på 'oskuldsåldern' för män födda 1990 och senare är jag säker på att åldern är lägre (typ 15), men 17 låter inte alls konstigt för den manliga populationen över lag så det är lite intressant varför du biter ifrån med sådan bestämdhet?
Citera
2010-01-21, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Nu skall jag inte påstå att har läst på, men för mig förefaller det helt förväntat som 'oskuldsålder'. Vad får dig att fräsa ifrån?

Du får inte glömma att de undersökningar som gjorts troligtvis har med folk som är jätttttegamla - säkert upp emot 30(!). När de var unga fanns inte Lunarstorm/Knullkontakt.se och synen på sex/kvinnor var något annorlunda än vad den är nu.

Tittar vi på 'oskuldsåldern' för män födda 1990 och senare är jag säker på att åldern är lägre (typ 15), men 17 låter inte alls konstigt för den manliga populationen över lag så det är lite intressant varför du biter ifrån med sådan bestämdhet?

Det är mycket möjligt att det är så, men att säga att det är så - som om det vore fakta, det är en aning tveksamt.

Oskuldåldern för män födda 1990 tror jag inte är 15 år. Absolut inte. Det skulle innebär att väldigt många 19-åriga killar i Sverige blev av med oskulden när de var 13-14 år. Jag tycker att det faller på sin orimlighet. Åldern kan mycket väl vara högre i dag i och med att samhället blir alltmer jämställt.

Lunarstorm med mera kan lika bra användas som ett argument för att åldern skulle vara högre som att den skulle vara lägre. Lunarstorm innebär mer utbud, det vill säga fler "alfa-hanner" på FB-språk tillgängliga för fler tjejer, något som drar upp medeltalet.
Citera
2010-01-21, 09:25
Medlem
Citat:

Som vanligt får man ett svar av kvinnor som handlar om något helt annat. Bitterhet - du är bitter. Detta ord är så tröttsamt att man helt enkelt inte orkar prata med er. Så med ordet bitter säger du att min åsikt inte räknas överhuvudtaget. Kvinnlig logik. Säg, är det inte bittert att skapa ett politiskt parti som riktar in sig på kvinnliga frågor? Hur bittert är detta?

Sen skiter jag helt fullständigt i vad du tycker om killar som tigger sex. Återigen bristande kunskaper i läsförståelse. Hur tiggandet yttrar sig, har du någonsin funderat på detta? Om en kille går ut på dansgolvet och ger allt för att visa hur duktig och bra han är, är inte detta ett typ av tiggande? Försök att inte hänga upp dig på DETALJER i en text. Ni kvinnor säger ju att ni ska vara så enormt duktiga på analyser och förståelse, men det är ju fan så lågt till tak att man baxnar. Tala i bildliga former är inte något man kan förvänta sig att du ska förstå - då vet man detta.

Jag vill överlag att ni ska förstå att dessa outtalade spelregler endast får yttras till kvinnors fördel. För att du ska förstå så ska jag ge ett konkret exempel.
En kvinna FÅR ta för sig av sig av sex - och gör detta. Blir hyllad av samhället.
En Man FÅR INTE utnyttja sin maktposition, men gör detta och blir uthängd och hånad.

Alltså, de underförstådda sanningar som vi alla lever efter får endast kritiseras ifall det gäller det manliga könet. Skulle jag få göra en programserie där jag sågade kvinnor vid fotknölarna så skulle den aldrig aldrig aldrig aldrig aldrig aldrig aldrig få synas på televisionen.
Tänk dig ett manligt Sex&TheCity.
Tänk dig ett program där män (utan stora pengar och kändisskap) i åldern 40+ sitter och myser med 20år yngre tjejer och programledaren säger: You look fantastic together.

Var beredda den dagen då denna pendel kommer slå tillbaka. Det finns enormt mycket som ni har i eran ryggsäck, och den kommer fan inte bli lätt att bära när det blir er tur.
Citera
2010-01-21, 10:02
Medlem
freyas avatar
Både underhållande och sorglig läsning. Visst stämmer det på en hel del tjejer och kvinnor tyvärr.
Citera
2010-01-21, 10:09
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille

Upplys mig.

Det verkar som en del känner sig så upplysta att det ex måste till sådana här åtgärder:

http://www.va.se/nyheter/2010/01/20/...iebolagslagen/

Män kan även skaffa barn utan att behöva ta hand om dem :

http://www.dn.se/polopoly_fs/1.10304...alediggraf.swf
http://www.dn.se/nyheter/sverige/vem...barn-1.1030459
Citera
2010-01-21, 10:19
Bannlyst
Citat:
Jasså, folk dricker för att det är så jäkla gott eller? Knappast. Ruset är skönt som du säger och det beror enbart på att hämningarna lossnar och man blir lullig. Och det i sig är inte fel, men det är tråkigt när det är enda sättet för folk.

Lol, "ingen vill höra din åsikt" är en klassisk härskarteknik och biter tyvärr inte på mig. Av oss två är det mest du som spyr galla. Hur som helst, jäkligt OT.

Om man inte dricker alkohol för att det är gott utan bara är ute efter fyllan så lär man få alkoholproblem. Det är skillnad på att vara en social drinkare jämfört med festprissen som kör järnet Fredag och Lördag och inte kommer ihåg ett skit på Söndagen.

Visst har du rätt i att man inte utvecklar sin personlighet om man är påverkad. Problemet med Sverige är att alkohol oftast är en komponent för att kunna umgås. Fast det problemet kan slippa ifall man väljer sitt umgänge och då är "krogfolket" något man bör undvika.
Citera
2010-01-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det verkar som en del känner sig så upplysta att det ex måste till sådana här åtgärder:

http://www.va.se/nyheter/2010/01/20/...iebolagslagen/

Män kan även skaffa barn utan att behöva ta hand om dem :

http://www.dn.se/polopoly_fs/1.10304...alediggraf.swf
http://www.dn.se/nyheter/sverige/vem...barn-1.1030459

Nu är jag inte säker på ifall du är ironisk när du säger att män kan skaffa barn utan att behöva ta hand om dem, för just nu är jag lite frånvarande i min själ och kropp. Men det åsido, vi utgår ifrån den tesen att män inte behöver ta ansvar och sedan ser vi till verkligheten.

En man och en kvinna som bryter upp. I detta fall tillfaller barnen i 99% av fallen kvinnan. Mannen blir därmed tvungen att betala underhåll till mamman. I många av dessa fall vistas barnen lika mycket hos pappan, men underhållet utgår ändå endast till mamman.

Mamman har sedan väldigt mycket lättare än mannen att skaffa partner vilket innebär två inkomster. Då ska fortfarande den lämnade mannen betala underhåll till mammans och den nykomna hanens kassa.

Detta är verkligheten för en enormt stor del av befolkningen. Var god undersök.
Citera
2010-01-21, 10:40
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Nu är jag inte säker på ifall du är ironisk när du säger att män kan skaffa barn utan att behöva ta hand om dem, för just nu är jag lite frånvarande i min själ och kropp. Men det åsido, vi utgår ifrån den tesen att män inte behöver ta ansvar och sedan ser vi till verkligheten.

En man och en kvinna som bryter upp. I detta fall tillfaller barnen i 99% av fallen kvinnan. Mannen blir därmed tvungen att betala underhåll till mamman. I många av dessa fall vistas barnen lika mycket hos pappan, men underhållet utgår ändå endast till mamman.

Mamman har sedan väldigt mycket lättare än mannen att skaffa partner vilket innebär två inkomster. Då ska fortfarande den lämnade mannen betala underhåll till mammans och den nykomna hanens kassa.

Detta är verkligheten för en enormt stor del av befolkningen. Var god undersök.

Kan du inte läsa på lite innan du börjar tramsa

http://sv.wikipedia.org/wiki/Underh%C3%A5llsst%C3%B6d

Ett tillägg .. underhållstödet är för barnets försörjning, inte mammans. Det har med andra ord ingen betydelse om mamman träffar en ny man, såvida du inte tycker det är rätt att tvinga på en annan person försörjning för ett barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in