Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
teh bitterness
Men jösses vad otrevlig du är. Och ja, du låter förbaskat bitter när du kräker ur dig en massa skitsnack som inte stämmer in på större delen av den kvinnliga befolknigen, även om en del av det du säger faktiskt stämmer (
var god notera att jag håller med dig om vissa saker). Om du dessutom läst vidare så hade du märkt att jag motiverade varför jag inte håller med dig, således handlade det jag skrev inte om "
något helt annat".
Jag har aldrig sagt att din åsikt inte räknas på grund av att du låter bitter, jag skrev som sagt att du har vissa poänger. Men din syn på saker o ting är väldigt skev, enligt mig. Och nej, det är inte bittert att skapa ett feministiskt parti. Det är inte samma sak som bitterhet, även om många feminister är bittra på män.
Det handlar inte om kunskaper i läsförståelse, det handlar om att jag inte
tolkade ditt inlägg så som du ville att det skulle tolkas. Det har inte ett dugg med kunskaper att göra. Och
jag har personligen aldrig påstått att
jag är bra på att tolka texter, så skippa det bittra skitsnacket om att "
kvinnor säger ju att de är så bra bla bla...".
Hur som helst, jag kan hålla med dig om att killar "tigger" sex genom sitt beteende, men jag förstår inte varför du är så negativt inställd till det? Varför kan du inte bara låta folk göra som de vill? Så länge du inte beter dig patetiskt så borde du inte hänga upp dig på att andra gör det.
Vad gäller dessa spelregler du pratar om så gissar jag att roten till din (som jag ser det) skeva bild ligger där. Du ser bara alla de fördelar som kvinnor har, men vägrar se nackdelarna. Och du är förmodligen fullständigt blind inför de fördelar som män har.
JA, media uppmanar kvinnor att ta för sig sexuellt. Men i verkligheten blir kvinnor med "för många" partners madrass-stämplade.
Och JA, det är orättvist att media bara uppmärksammar saker som drabbar kvinnor, medan orättvisor som drabbar män är ointressanta. JAG VET att det ser ut så idag och att
"jämställdhetsdebatten" i Sverige är fullständigt inriktad på kvinnor. Ett manligt SATC skulle aldrig få sändas i tv och så vidare. Men det är väl för fan ingenting att bli bitter över. Istället för att sitta och klanka ner på kvinnor kanske du skulle skriva ett välformulerat inlägg som belyser dessa saker, istället för att häva ur dig negativ skit om kvinnor?
Så, nu har jag svarat med relativt välformulerade argument och nu är det din tur. Och skippa den dryga attityden, TACK.