2010-01-21, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leifinator
De ser dig som ett potentiellt ligg
Tror du ja. Ännu en som inte kan greppa att folk betyder killar OCH tjejer. ska i fortsättningen skriva "killar och tjejer" i stället för folk, människor, främlingar personer. det gäller att vara övertydlig här har jag märkt.
Citera
2010-01-21, 16:57
Medlem
milton76s avatar
Oj, oj TS .. ville hon inte eller?

Nä men allvarligt, killarna är likadana om man hårddrar och bara ser till yta och ålder ... 14-19 åringar ...
Citera
2010-01-21, 18:14
Medlem
StickyKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
teh bitterness

Men jösses vad otrevlig du är. Och ja, du låter förbaskat bitter när du kräker ur dig en massa skitsnack som inte stämmer in på större delen av den kvinnliga befolknigen, även om en del av det du säger faktiskt stämmer (var god notera att jag håller med dig om vissa saker). Om du dessutom läst vidare så hade du märkt att jag motiverade varför jag inte håller med dig, således handlade det jag skrev inte om "något helt annat".

Jag har aldrig sagt att din åsikt inte räknas på grund av att du låter bitter, jag skrev som sagt att du har vissa poänger. Men din syn på saker o ting är väldigt skev, enligt mig. Och nej, det är inte bittert att skapa ett feministiskt parti. Det är inte samma sak som bitterhet, även om många feminister är bittra på män.

Det handlar inte om kunskaper i läsförståelse, det handlar om att jag inte tolkade ditt inlägg så som du ville att det skulle tolkas. Det har inte ett dugg med kunskaper att göra. Och jag har personligen aldrig påstått att jag är bra på att tolka texter, så skippa det bittra skitsnacket om att "kvinnor säger ju att de är så bra bla bla...".

Hur som helst, jag kan hålla med dig om att killar "tigger" sex genom sitt beteende, men jag förstår inte varför du är så negativt inställd till det? Varför kan du inte bara låta folk göra som de vill? Så länge du inte beter dig patetiskt så borde du inte hänga upp dig på att andra gör det.

Vad gäller dessa spelregler du pratar om så gissar jag att roten till din (som jag ser det) skeva bild ligger där. Du ser bara alla de fördelar som kvinnor har, men vägrar se nackdelarna. Och du är förmodligen fullständigt blind inför de fördelar som män har.
JA, media uppmanar kvinnor att ta för sig sexuellt. Men i verkligheten blir kvinnor med "för många" partners madrass-stämplade.

Och JA, det är orättvist att media bara uppmärksammar saker som drabbar kvinnor, medan orättvisor som drabbar män är ointressanta. JAG VET att det ser ut så idag och att "jämställdhetsdebatten" i Sverige är fullständigt inriktad på kvinnor. Ett manligt SATC skulle aldrig få sändas i tv och så vidare. Men det är väl för fan ingenting att bli bitter över. Istället för att sitta och klanka ner på kvinnor kanske du skulle skriva ett välformulerat inlägg som belyser dessa saker, istället för att häva ur dig negativ skit om kvinnor?

Så, nu har jag svarat med relativt välformulerade argument och nu är det din tur. Och skippa den dryga attityden, TACK.
Senast redigerad av StickyKitten 2010-01-21 kl. 18:37.
Citera
2010-01-21, 18:26
Medlem
StickyKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Har du tänkt på att det kanske finns något skäl till att så många killar är bittra?

För övrigt tycker jag några av punkterna stämmer bra med min uppfattning av tjejer i alla åldrar. Däremot är dom överdrivna men det är ju det som gjorde tråden rolig?

Jag köper inte riktigt att någon har skäl att vara bitter. Hur många kvinnor som helst klagar på att män är skitstövlar hit och dit. Betyder det att män är skitstövlar för det? Nej. Men vissa är.

Jag håller också med om vissa punkter, och tyckte också att tråden var underhållande innan Gyros gick in i någon form av bitch-mode och hans inlägg började osa bitterhet.
Citera
2010-01-21, 18:28
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Kan du inte läsa på lite innan du börjar tramsa

http://sv.wikipedia.org/wiki/Underh%C3%A5llsst%C3%B6d

Ett tillägg .. underhållstödet är för barnets försörjning, inte mammans. Det har med andra ord ingen betydelse om mamman träffar en ny man, såvida du inte tycker det är rätt att tvinga på en annan person försörjning för ett barn?
Du är korkad och naiv om du tror att det stämmer som försäkringskassan skriver.
DET FUNGERAR INTE SÅ. VAKNA UPP NU TACK *skvättar bajs i pannan på Fantomsmaerta*! Förnedringskassan är en kvinnoorganisation. DET är fakta. Inget annat. Där jobbar främst kvinnor och dom hjälper främst kvinnor. JAG har upplevt detta ett flertal gånger. JAG har upplevt att andra män i min närhet som varit i kontakt med försäkringskassan flera gånger haft exakt lika dana erfarenheter OCH JAG har därmed RÄTT och du är därmed en pajas.
Citera
2010-01-21, 18:34
Medlem
StickyKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Upplys mig.

Jag ser det så här: Män har generellt mer makt/pengar etc, men kvinnor har övertaget inom sex -och relationsdelen. Både män och kvinnor gynnas och missgynnas av sin könsroll.

Då menar jag inte att alla män har en massa makt, men den makt som finns att ha (inom företag, politik mm) är till stor del fördelad på män.

En annan fördel är att media fixerar mindre på mäns utseende, även om det ökat de senaste åren. I mansrollen ingår att vara initiativtagande och självständig, och det ser jag som en fördel.

Sen finns det som sagt en massa nackdelar också, men dessa är några fördelar.
Senast redigerad av StickyKitten 2010-01-21 kl. 18:37.
Citera
2010-01-21, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Bitter mycket?
Skämt åsido så har du rätt i det mesta när man ser det ytligt. Jag har väl ibland stött på såna här tjejer MEN de har aldrig betett sig så mot mig.

Om jag utgår från den där meningslösa listans punkter så borde det innebära att du är: rik, mörkhårig, jämställd, smart, snygg, liberal, bra på att ragga och håller låda på fester.
Därför yttrar inga tjejer såna kommentarer till dig...? En rimlig slutsats är att TS inte har någon av de egenskaperna och får därför ständigt höra dessa krav från tjejer.
Senast redigerad av guill 2010-01-21 kl. 18:57.
Citera
2010-01-21, 18:49
Medlem
gorgonzolas avatar
Generallisera mera! Antar du mest träffat tjejer på krogen?
Citera
2010-01-21, 19:04
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
DET FUNGERAR INTE SÅ. VAKNA UPP NU TACK *skvättar bajs i pannan på Fantomsmaerta*! Förnedringskassan är en kvinnoorganisation. DET är fakta. Inget annat. Där jobbar främst kvinnor och dom hjälper främst kvinnor. JAG har upplevt detta ett flertal gånger. JAG har upplevt att andra män i min närhet som varit i kontakt med försäkringskassan flera gånger haft exakt lika dana erfarenheter OCH JAG har därmed RÄTT och du är därmed en pajas.

Ordbajs var det ja.
I din iver glömde du att posta bevisas motsats men du kan ta det nu istället.
Citera
2010-01-21, 19:07
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Nu är jag inte säker på ifall du är ironisk när du säger att män kan skaffa barn utan att behöva ta hand om dem, för just nu är jag lite frånvarande i min själ och kropp. Men det åsido, vi utgår ifrån den tesen att män inte behöver ta ansvar och sedan ser vi till verkligheten.

En man och en kvinna som bryter upp. I detta fall tillfaller barnen i 99% av fallen kvinnan. Mannen blir därmed tvungen att betala underhåll till mamman. I många av dessa fall vistas barnen lika mycket hos pappan, men underhållet utgår ändå endast till mamman.

Mamman har sedan väldigt mycket lättare än mannen att skaffa partner vilket innebär två inkomster. Då ska fortfarande den lämnade mannen betala underhåll till mammans och den nykomna hanens kassa.

Detta är verkligheten för en enormt stor del av befolkningen. Var god undersök.

1. Det är långt från alla relationer som bryter upp under tiden du har rätt att lyfta fp, dumt att då utgå enbart från de som separerar.

2. Angående resten av din post: vad snackar du om? Helt ärligt
Citera
2010-01-22, 15:15
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum

Du får gärna komma med saklig kritik om du har något att säga.
Citera
2010-01-22, 17:27
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Här är min högst personliga sammanställning som utgår ifrån att kvinnor inte vet något, kan något eller vill kunna/veta något. Dadda hela livet! Rock on!

Jävligt pinsam trådstart. Om du är så bitter kan du väl vara tyst och sitta hemma och vara arg och runka istället. Hur intelligent är du själv på en skala förresten? Kasta inte sten i glashus

Du utgår alltså från att kvinnor inte vet något eller vill kunna veta något? Det säger en hel del om din intelligens, brist på förmåga till alternativa synsätt och ensidighet i tankeförmågan. Grattis, Einstein.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in