2010-01-20, 12:07
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det är klart att det finns olika sätt att se det på, men en äldre man har alltid ansetts som en lite sexigare man med pondus och livserfarenhet medan äldre kvinnor varit... ja, gamla nuckor. Lite som att plötsligt benämnas som "barnlös", t.ex. Nu är man en puma med behov, det är en bra utveckling!

Det kanske är knivigt att relatera till varandras kön lite där, då kvinnor faktiskt har en nedräkning i fertilitet. Faktum är att många kvinnor som kliver in i klimakteriet blir deprimerade för att de avsexualiseras, man är bortom direkt värde på marknaden och har mest en kropp man går omkring med utan att vara fertil. Some tough shit. De bejakar det numera inte mer än yngre kvinnor - men de bejakar den likafullt, i allmänhet.

Man tager vad man haver, det är nog helt enkelt bara enklare att träffa unga, kåta män i baren på Kickis om det är kravlöst sex man vill ha.

Blev alldeles förvirrad av den fetmarkerade meningen. Vad menar du där?

I övrigt:
Jo, men nu gällde ju jämförelsen yngre män kontra jämnåriga män. En 45-årig kvinna som ligger med en 45-årig man "bejakar" väl lika mycket som om hon skulle ligga med en 30-årig man?

Att män anses sexigare än kvinnor i de högre åldrarna kanske stämmer men är samtidigt ganska komiskt. Annars brukar ju kvinnor anses som sexigare än män (ett faktum som inte går att ifrågasätta) men då är det en del av ett patriarkalt förtryck med mäns objektifiering och sexualisering av kvinnor. Men när män blir sexigare än kvinnor är det - Hör och häpna - också patriarkalt förtryck.
Ytterligare en kvinnlig floskel kanske?
Citera
2010-01-20, 12:09
Medlem
Citat:
Nu är man en puma med behov, det är en bra utveckling!

Ja, eller hur? Ännu en fördel till kvinnorna!

Citat:
Det kanske är knivigt att relatera till varandras kön lite där, då kvinnor faktiskt har en nedräkning i fertilitet. Faktum är att många kvinnor som kliver in i klimakteriet blir deprimerade för att de avsexualiseras, man är bortom direkt värde på marknaden och har mest en kropp man går omkring med utan att vara fertil. Some tough shit. De bejakar det numera inte mer än yngre kvinnor - men de bejakar den likafullt, i allmänhet.

Jaha, då kanske de kan känna sig som oss killar gör då. Tack för den beskrivningen. De var orden jag letade efter.

Citat:
Man tager vad man haver, det är nog helt enkelt bara enklare att träffa unga, kåta män i baren på Kickis om det är kravlöst sex man vill ha.

Jag skulle slå kullerbyttor ifall saker vore så perfekta. Tyvärr finns dessa bara i kvinnors fantasier - d.v.s de kvinnor som tror killar har sex varje dag.
Citera
2010-01-20, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Jo, men nu gällde ju jämförelsen yngre män kontra jämnåriga män. En 45-årig kvinna som ligger med en 45-årig man "bejakar" väl lika mycket som om hon skulle ligga med en 30-årig man?

Att män anses sexigare än kvinnor i de högre åldrarna kanske stämmer men är samtidigt ganska komiskt. Annars brukar ju kvinnor anses som sexigare än män (ett faktum som inte går att ifrågasätta) men då är det en del av ett patriarkalt förtryck med mäns objektifiering och sexualisering av kvinnor. Men när män blir sexigare än kvinnor är det - Hör och häpna - också patriarkalt förtryck.
Ytterligare en kvinnlig floskel kanske?

Var har jag dillat om patriarkalt förtryck? Det är lika mycket kvinnornas "fel" att samhället sett på äldre kvinnor som just avsexualiserade bullmammor.

Jämförelsen gällde yngre män med äldre kvinnor, 45-åringar har nog precis lika mycket bra sex med varandra och ska få ha det hur mycket de vill.
Citera
2010-01-20, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Ja, eller hur? Ännu en fördel till kvinnorna!

Jaha, då kanske de kan känna sig som oss killar gör då. Tack för den beskrivningen. De var orden jag letade efter.

Jag skulle slå kullerbyttor ifall saker vore så perfekta. Tyvärr finns dessa bara i kvinnors fantasier - d.v.s de kvinnor som tror killar har sex varje dag.

Det här med fördelar och nackdelar... det är väl bra om alla kan? Att äldre kvinnor har sex innebär ingen direkt nackdel för de äldre männen, tvärtom.

Kvinnor kan känna sig som män gör ibland, tro't eller ej. Man är inte automatiskt en solstråle för att man är tjej, allt är relativt och individuellt.

Nej, alla killar har inte sex varje dag och inte alla kvinnor heller.
Citera
2010-01-20, 12:25
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Var har jag dillat om patriarkalt förtryck? Det är lika mycket kvinnornas "fel" att samhället sett på äldre kvinnor som just avsexualiserade bullmammor.

Jag övertolkade ditt inlägg i syfte att göra en rolig poäng.
Men du kan väl ändå se mönstret i att oavsett om kvinnor avsexualiseras eller sexualiseras så är det lite synd om dem? För vilket kön anses vara det sexigaste i så gott som alla samhällen på jorden? Jo, kvinnan. Vad beror det på? Kvinnoförtrycket!
Jag ser inte detta som ett problem eller liknande utan finner det mest vara en komisk detalj. Män har säkert liknande "hycklerier" inom andra områden.

Hävdar inte att det är dina åsikter men du ser vad jag försöker visa på? Personligen (som jag skrivit tidigare) så tror jag kvinnor mår bra av uppskattning och att vara sexualiserade varelser.

Citat:
Jämförelsen gällde yngre män med äldre kvinnor, 45-åringar har nog precis lika mycket bra sex med varandra och ska få ha det hur mycket de vill.

Jo, men påståendet handlade om att yngre man med äldre kvinna inte var lika okej som en kvinna med jämnårig eller äldre man. Om detta beror på att det för kvinnor är fult att bejaka sin sexualitet, varför tar sig detta endast uttryck i att relationer med yngre män är icke-PK? Om det nu är att bejaka sin sexualitet oavsett mannens ålder.
Citera
2010-01-20, 12:44
Medlem
Citat:
Jag har inte varit till bara ETT land! Jag tog däremot ETT exempel. Ska vi mäta antalet länder så är det nog bäst att du har rest en hel del i ditt liv.

av dem jag kommer på just NU, och då har jag säkerligen missat en hel del. Till skillnad från dina erfarenheter så är väldigt få av dessa CHARTER

OCH SOM JAG TIDIGARE NÄMNT: det är ingen jävla skillnad på folk som pratar mellan varandra!!!! Folk är precis lika var fan man än kommer. Tror du att Svensson-fenomenet är något SPECIFIKT för Sverige???? Har du lust att förklara hur just detta sker?
du var allt lättprovocerad, du. För det första:
Jag är inte 20-årig bimbo och tar inte åt mig av någon av dina 13 punkter. Jag svarade därför inte på någon punkterna. Jag svarade på ett inlägg i tråden som handlade om främlingars konversationer i sverige kontra resten av världen.

för det andra:
Jag är inte svensk. och tar därför inte åt mig av några av dina påhopp eller punkter. Jag har aldrig rest charter. det är under min värdighet. däremot har jag vänner och släkt i olika delar av världen och träffar dem ofta. Jag har öht inget intresse av att försvara svenska tjejers beteende i utlandet. det får de stå för själva.

för det tredje:
Jag bor delvis utomlands. därför reagerar jag när någon säger att t. ex. italienare inte är mer öppna än svenskar. De länder jag har rest till så är den sociala samvaron en total skillnad, jämfört med Sverige. Människor är mer utagerande, på gott och ont. ALLT ska ut. varenda känsla, åsikt, infall, impuls - allt pratas det om.
Om jag umgås med mina utländska kompisars kompisar, så börjar de genast snacka oavsett om de är killar eller tjejer. I sverige kan jag däremot sitta på förfester med sprit inblandat - ÄNDÅ kniper en del tjejer och killar (som jag har gemensamma bekanta med) käft. Jag kan komma med ytterligare tusen jämförelser mellan svenskar och andra nationaliteter...
du bad om det, så här kommer en till:
vilka börjar snacka med mig när jag åker tåg genom sverige? Jo, folk från england, italien, spanien, australien. Men snackar någon gång en svensk med mig på tåget? NEJ. Glor de däremot? JA.
Citera
2010-01-20, 13:10
Medlem
Leifinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guill
du var allt lättprovocerad, du. För det första:
Jag är inte 20-årig bimbo och tar inte åt mig av någon av dina 13 punkter. Jag svarade därför inte på någon punkterna. Jag svarade på ett inlägg i tråden som handlade om främlingars konversationer i sverige kontra resten av världen.

för det andra:
Jag är inte svensk. och tar därför inte åt mig av några av dina påhopp eller punkter. Jag har aldrig rest charter. det är under min värdighet. däremot har jag vänner och släkt i olika delar av världen och träffar dem ofta. Jag har öht inget intresse av att försvara svenska tjejers beteende i utlandet. det får de stå för själva.

för det tredje:
Jag bor delvis utomlands. därför reagerar jag när någon säger att t. ex. italienare inte är mer öppna än svenskar. De länder jag har rest till så är den sociala samvaron en total skillnad, jämfört med Sverige. Människor är mer utagerande, på gott och ont. ALLT ska ut. varenda känsla, åsikt, infall, impuls - allt pratas det om.
Om jag umgås med mina utländska kompisars kompisar, så börjar de genast snacka oavsett om de är killar eller tjejer. I sverige kan jag däremot sitta på förfester med sprit inblandat - ÄNDÅ kniper en del tjejer och killar (som jag har gemensamma bekanta med) käft. Jag kan komma med ytterligare tusen jämförelser mellan svenskar och andra nationaliteter...
du bad om det, så här kommer en till:
vilka börjar snacka med mig när jag åker tåg genom sverige? Jo, folk från england, italien, spanien, australien. Men snackar någon gång en svensk med mig på tåget? NEJ. Glor de däremot? JA.

De ser dig som ett potentiellt ligg
Citera
2010-01-20, 13:33
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leifinator
De ser dig som ett potentiellt ligg

Gör inte killar i Sverige det?
Citera
2010-01-20, 13:51
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Det kan man inte göra. Ett tänkvärt svar kanske skulle vara -Hon har redan kille/Hon är intresserad av någon annan.

Du har alltså inte ens testat? Varifrån hämtar du då din kunskap om hur det går till ?

Citat:
Märk gärna att svaret är i andra person, vilket innebär att någon annan svarat åt henne. Tjejer har inte en egen röst, utan denna röst är en gemensam ansträngning efter konsultation med övriga flickor.

Ja du om du inte ens har provat men ändå utgår ifrån en situation där du frågar Lisa om hon vill dejta din kompis Johan men får svaret av Stina som står bredvid Lisa --- att Lisa är upptagen ... då tycker jag nog att du har varit väldigt konstruktiv när du försöker uppfinna alla tänkbara hinder för dig själv.
Om du testar att föreställa dig att du frågar Lisa när ingen annan tjej är i närheten (och helst att Lisa är en person som du vet inte är upptagen) vad svarar hon då?
Citera
2010-01-20, 13:55
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Jag ställde en fråga som den du gjorde här i slutet, i en annan tråd.
Frågan löd: Tjejer, hur skulle ni reagera ifall killen ni älskade hade en sexuell relation med en kvinna i 40års åldern (jag utgick ifrån att de flesta här på FB är runt 18-24).

Svaren man fick var att de skulle bli ledsna och att de tyckte att det var fel. Sen fanns det många PK-svar som man med lätthet kunde uttyda att det fanns en annan andemening med.

Det min fråga simulerade var en situation där killar hade helt känslolös sex bara för att de kunde . Jag satte in en äldre kvinna i bilden för att balansera frågan och ta död på diverse kort som man lätt kan slänga fram. En kvinna har ju som tidigare känt en gudomlig rätt att göra som hon vill.

Hade vi t.ex skrivit, tjejer vad tycker ni om äldre killar som har sex med yngre tjejer. Där faller kvinnans roll i spelet. Hon är helt utlämnad åt mannen och har ingen egen vilja. Hela felet ligger på mannen som är pervers. Formulerar du frågan som: Vad tycker ni om yngre tjejer som har sex med äldre killar. Då blir svaret: hon har rätt att ta för sig!

Det är inte så komplext som man kanske tror, även fast det verkar så.

Jag får inte ihop det här, du undrar vad en tjej skulle tycka om killen hon älskar har sex med en annan eller om han har haft sex med en annan - och denna kvinna är 40 år? Kanske vore enklast om du länkar till tråden iof.
Citera
2010-01-20, 13:56
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Felet är att ni kommer hem, nyslickade, tror att hela världen är så där underbar. Blir helt enormt bittra på oss andra killar, som ni med modersmjölken fått itutat att vi är ena jävla svin som knullar dygnet runt och dumpar tjejer. Verkligheten är denna. Killar får be på sina bara knän för att bli av med oskulden innan 20, vilket de flesta knappast får. Sen letar de febrilt efter relationer, som är dömda att misslyckas pga alla de där kvinnliga flosklerna. Kvinnor snurrar runt över hela jorden och tar noll ansvar för sina egna handlingar. Märk dock att den enda diskussion som finns är den hur män beter sig. Relationsexperter tar itu med den ena frågan efter den andra. Ni har ju redan levt av er när ni är 25, så va fan spelar det er för roll? Jag säger så här; vore spelreglerna lika så bröt ni ihop HÄR OCH NU.

Förklaring till detta? Vad är det för ansvar du frågar efter ?
Citera
2010-01-20, 16:42
Medlem
bollen_1s avatar
Citat:
Felet är att ni kommer hem, nyslickade, tror att hela världen är så där underbar. Blir helt enormt bittra på oss andra killar, som ni med modersmjölken fått itutat att vi är ena jävla svin som knullar dygnet runt och dumpar tjejer. Verkligheten är denna. Killar får be på sina bara knän för att bli av med oskulden innan 20, vilket de flesta knappast får. Sen letar de febrilt efter relationer, som är dömda att misslyckas pga alla de där kvinnliga flosklerna. Kvinnor snurrar runt över hela jorden och tar noll ansvar för sina egna handlingar. Märk dock att den enda diskussion som finns är den hur män beter sig. Relationsexperter tar itu med den ena frågan efter den andra. Ni har ju redan levt av er när ni är 25, så va fan spelar det er för roll? Jag säger så här; vore spelreglerna lika så bröt ni ihop HÄR OCH NU.

Ta det lugnt broder, de kanske har "levt" av sig tidigare, men de är också slut efter 30- nånting när deras utseende börjar dala
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in