Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Det är väl inget okänt för dig att mata ut påståenden som inte går att ifrågasätta. Men vem är det som lägger locket på säger du? Jag har ju försökt att diskutera med dig i en tidigare tråd (minns inte vilken) men det spårar bara ur med inlägg om solbrända äckliga män som står och slickar fitta i ankomsthallen på Rhodos.
OT: Tycker du sex är fel eller är det bara när andra har sex som det är äckligt?
Jag ställde en fråga som den du gjorde här i slutet, i en annan tråd.
Frågan löd: Tjejer, hur skulle ni reagera ifall killen ni älskade hade en sexuell relation med en kvinna i 40års åldern (jag utgick ifrån att de flesta här på FB är runt 18-24).
Svaren man fick var att de skulle bli ledsna och att de tyckte att det var fel. Sen fanns det många PK-svar som man med lätthet kunde uttyda att det fanns en annan andemening med.
Det min fråga simulerade var en situation där killar hade helt känslolös sex
bara för att de kunde . Jag satte in en äldre kvinna i bilden för att balansera frågan och ta död på diverse kort som man lätt kan slänga fram. En kvinna har ju som tidigare känt en gudomlig rätt att göra som hon vill.
Hade vi t.ex skrivit, tjejer vad tycker ni om äldre killar som har sex med yngre tjejer. Där faller kvinnans roll i spelet. Hon är helt utlämnad åt mannen och har ingen egen vilja. Hela felet ligger på mannen som är pervers. Formulerar du frågan som: Vad tycker ni om yngre tjejer som har sex med äldre killar. Då blir svaret: hon har rätt att ta för sig!
Det är inte så komplext som man kanske tror, även fast det verkar så.