2010-01-20, 11:00
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Hahahahaha ni är för sköna. Det är nästan så att man tror ni är några sorts robotar som blivit förprogrammerade att säga samma sak Spelar det egentligen någon roll vad man säger? Ni känner ju ALLTID någon i er närhet som varit med om just det hopplösa scenario man målar upp, oavsett HUR JÄVLA sjukt det än är!

Killar som är kortare än 1 meter har nästan ingen chans att få tjejer.
- Jag känner flera stycken!

Killar kan inte ta hem österländska tjejer utan att bli klassade som losers.

Killar blir av med oskulden långt senare än tjejer.
- Jag känner flera stycken som blev av med oskulden långt innan alla tjejer blev av med den!

Killar kan inte ragga (kvinnors egna utsagor)
- Jag känner flera stycken som kan!

Som ni märker så är det ju t.o.m motsägelsefullt i alla bemärkelser Snart vet man ju varken in eller ut. Ni säger en sak och sen när man pekar ut det så vänder ni på steken. Man får verkligen lov att hålla i sig!!!

Saken är ju den att du presenterar dina fakta på ett sånt sätt så att all diskussion är diskvalificerad direkt. Men nu kanske du tycker att du fått nog med svar redan, det var ju en monolog du ville ha.
Citera
2010-01-20, 11:06
Medlem
Citat:
Hahahahaha ni är för sköna. Det är nästan så att man tror ni är några sorts robotar som blivit förprogrammerade att säga samma sak Spelar det egentligen någon roll vad man säger? Ni känner ju ALLTID någon i er närhet som varit med om just det hopplösa scenario man målar upp, oavsett HUR JÄVLA sjukt det än är!

Killar som är kortare än 1 meter har nästan ingen chans att få tjejer.

Killar kan inte ta hem österländska tjejer utan att bli klassade som losers.

Killar blir av med oskulden långt senare än tjejer.
- Jag känner flera stycken som blev av med oskulden långt innan alla tjejer blev av med den!

Killar kan inte ragga (kvinnors egna utsagor)
- Jag känner flera stycken som kan!

Som ni märker så är det ju t.o.m motsägelsefullt i alla bemärkelser Snart vet man ju varken in eller ut. Ni säger en sak och sen när man pekar ut det så vänder ni på steken. Man får verkligen lov att hålla i sig!!!

Jag var bara ärlig och berättade hur jag såg det, jag var inte ens medveten om att det fanns ett sådant problem hos män som inte får fixa ihop folk?

Du får gärna svara på frågorna jag ställde. Jag vill höra vad du tycker.
Citera
2010-01-20, 11:07
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Den gudomliga rätten att säga vad som är sant&falskt

Citat:
Jo, det är ju verkligen jag som lägger locket på varenda gång, eller hur? Anledningen till att jag vill ha en monolog är att jag vill informera. Detta är inte öppet för diskussion - egentligen. Mina högst personliga åsikter verkar de flesta killar nicka instämmande med, men Ni (som är så öppna för diskussion) säger ju allt som oftast - ne, de där stämmer ju inte. Jag känner inte igen mig i det. Återigen den gudomliga rätten att säga vad som är sant&falskt. Att tjejer förbehåller sig rätten att para ihop folk är sanning. Du hävdar att det inte sker... I rest my case.

Det är väl inget okänt för dig att mata ut påståenden som inte går att ifrågasätta. Men vem är det som lägger locket på säger du? Jag har ju försökt att diskutera med dig i en tidigare tråd (minns inte vilken) men det spårar bara ur med inlägg om solbrända äckliga män som står och slickar fitta i ankomsthallen på Rhodos.

OT: Tycker du sex är fel eller är det bara när andra har sex som det är äckligt?
Citera
2010-01-20, 11:14
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Glömde fråga TS ; när du har försökt att para ihop din kompis Lisa med en killkompis hur har de svarat då?
Citera
2010-01-20, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Det är väl inget okänt för dig att mata ut påståenden som inte går att ifrågasätta. Men vem är det som lägger locket på säger du? Jag har ju försökt att diskutera med dig i en tidigare tråd (minns inte vilken) men det spårar bara ur med inlägg om solbrända äckliga män som står och slickar fitta i ankomsthallen på Rhodos.

OT: Tycker du sex är fel eller är det bara när andra har sex som det är äckligt?

Felet är att ni kommer hem, nyslickade, tror att hela världen är så där underbar. Blir helt enormt bittra på oss andra killar, som ni med modersmjölken fått itutat att vi är ena jävla svin som knullar dygnet runt och dumpar tjejer. Verkligheten är denna. Killar får be på sina bara knän för att bli av med oskulden innan 20, vilket de flesta knappast får. Sen letar de febrilt efter relationer, som är dömda att misslyckas pga alla de där kvinnliga flosklerna. Kvinnor snurrar runt över hela jorden och tar noll ansvar för sina egna handlingar. Märk dock att den enda diskussion som finns är den hur män beter sig. Relationsexperter tar itu med den ena frågan efter den andra. Ni har ju redan levt av er när ni är 25, så va fan spelar det er för roll? Jag säger så här; vore spelreglerna lika så bröt ni ihop HÄR OCH NU.
Citera
2010-01-20, 11:17
Medlem
Citat:
Glömde fråga TS ; när du har försökt att para ihop din kompis Lisa med en killkompis hur har de svarat då?

Det kan man inte göra. Ett tänkvärt svar kanske skulle vara -Hon har redan kille/Hon är intresserad av någon annan. Märk gärna att svaret är i andra person, vilket innebär att någon annan svarat åt henne. Tjejer har inte en egen röst, utan denna röst är en gemensam ansträngning efter konsultation med övriga flickor.
Citera
2010-01-20, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag var bara ärlig och berättade hur jag såg det, jag var inte ens medveten om att det fanns ett sådant problem hos män som inte får fixa ihop folk?

Du får gärna svara på frågorna jag ställde. Jag vill höra vad du tycker.

Det där var bara en av många rättigheter ni har bestämt er för att ha.

Andra rättigheter.

Har rätt att ragga på äldre utan att det verkar konstigt. (Hon 19, han 25 INGET KONSTIGT! Han 19 hon 25 MYSKO!!!!) Det kan du fan inte förneka. Sen kommer floskel nummer 99 att kvinnor mognar snabbare än män.
Citera
2010-01-20, 11:24
Medlem
Citat:

Jag ställde en fråga som den du gjorde här i slutet, i en annan tråd.
Frågan löd: Tjejer, hur skulle ni reagera ifall killen ni älskade hade en sexuell relation med en kvinna i 40års åldern (jag utgick ifrån att de flesta här på FB är runt 18-24).

Svaren man fick var att de skulle bli ledsna och att de tyckte att det var fel. Sen fanns det många PK-svar som man med lätthet kunde uttyda att det fanns en annan andemening med.

Det min fråga simulerade var en situation där killar hade helt känslolös sex bara för att de kunde . Jag satte in en äldre kvinna i bilden för att balansera frågan och ta död på diverse kort som man lätt kan slänga fram. En kvinna har ju som tidigare känt en gudomlig rätt att göra som hon vill.

Hade vi t.ex skrivit, tjejer vad tycker ni om äldre killar som har sex med yngre tjejer. Där faller kvinnans roll i spelet. Hon är helt utlämnad åt mannen och har ingen egen vilja. Hela felet ligger på mannen som är pervers. Formulerar du frågan som: Vad tycker ni om yngre tjejer som har sex med äldre killar. Då blir svaret: hon har rätt att ta för sig!

Det är inte så komplext som man kanske tror, även fast det verkar så.
Citera
2010-01-20, 11:36
Medlem
Citat:
Det där var bara en av många rättigheter ni har bestämt er för att ha.

Andra rättigheter.

Har rätt att ragga på äldre utan att det verkar konstigt. (Hon 19, han 25 INGET KONSTIGT! Han 19 hon 25 MYSKO!!!!) Det kan du fan inte förneka. Sen kommer floskel nummer 99 att kvinnor mognar snabbare än män.

Äntligen en floskel jag kan relatera lite till! Jaa! Det är mer okej med äldre män som du säger, det tycker jag är synd. Om det är en kvinnofloskel vet jag inte, det beror väl nästan mest på invanda traditioner och att det ses som lite fult för en äldre kvinna att få bejaka sin sexualitet. Av båda könen då.

Din lista är lite småkul, den ska väl läsas med humor ändå?

Om vi vänder på det och tänker oss att jag hade skrivit en sådär här floskellista om män - jag hade blivit avspisad, med all rätt, som en galen radikalfeminist. Det är alltid trevligare med en nyanserad debatt! Jag tycker att det har funnits en helt okej dialog mellan män och kvinnor i tråden och du startade väl ändå ämnet i forumet för att diskutera det.
Citera
2010-01-20, 11:40
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Äntligen en floskel jag kan relatera lite till! Jaa! Det är mer okej med äldre män som du säger, det tycker jag är synd. Om det är en kvinnofloskel vet jag inte, det beror väl nästan mest på invanda traditioner och att det ses som lite fult för en äldre kvinna att få bejaka sin sexualitet. Av båda könen då.

Men är inte killars intresse av att dejta äldre större än kvinnors intresse att dejta yngre? Då blir det ju en kvinnofloskel.

Dock slår detta tillbaka på kvinnor senare när männen skaffar yngre kvinnor och då blir män glada att floskeln finns.

Förstår dock inte vad du menar med "fult för en äldre kvinna att få bejaka sin sexualitet"? Bejakas sexualiteten mer med en yngre man än med en jämnårig eller äldre man?
Citera
2010-01-20, 11:52
Medlem
Citat:

Din lista är lite småkul, den ska väl läsas med humor ändå?

Om vi vänder på det och tänker oss att jag hade skrivit en sådär här floskellista om män - jag hade blivit avspisad, med all rätt, som en galen radikalfeminist. Det är alltid trevligare med en nyanserad debatt! Jag tycker att det har funnits en helt okej dialog mellan män och kvinnor i tråden och du startade väl ändå ämnet i forumet för att diskutera det.

Du behöver inte skriva någonting. Det är redan inpräntat alltihop i våra huvuden vad som är rätt och fel, men för skojs skull, gör listan! Jag skulle verkligen uppskatta denna lista!

Angående kvinnor och deras bejakande av deras sexuallitet - om du inte visste det så är det en av sakerna som pushas på UTAV BARA HELA HELVETE I DETTA SAMHÄLLE. Säg mig, hur ofta läser man "Nu uppmanar vi alla äldre män att gå ut och bejaka sin sexualitet. Njut och ta för er bara. Har jag helt fel så får du säga till.
Citera
2010-01-20, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Men är inte killars intresse av att dejta äldre större än kvinnors intresse att dejta yngre? Då blir det ju en kvinnofloskel.

Dock slår detta tillbaka på kvinnor senare när männen skaffar yngre kvinnor och då blir män glada att floskeln finns.

Förstår dock inte vad du menar med "fult för en äldre kvinna att få bejaka sin sexualitet"? Bejakas sexualiteten mer med en yngre man än med en jämnårig eller äldre man?

Det är klart att det finns olika sätt att se det på, men en äldre man har alltid ansetts som en lite sexigare man med pondus och livserfarenhet medan äldre kvinnor varit... ja, gamla nuckor. Lite som att plötsligt benämnas som "barnlös", t.ex. Nu är man en puma med behov, det är en bra utveckling!

Det kanske är knivigt att relatera till varandras kön lite där, då kvinnor faktiskt har en nedräkning i fertilitet. Faktum är att många kvinnor som kliver in i klimakteriet blir deprimerade för att de avsexualiseras, man är bortom direkt värde på marknaden och har mest en kropp man går omkring med utan att vara fertil. Some tough shit. De bejakar det numera inte mer än yngre kvinnor - men de bejakar den likafullt, i allmänhet.

Man tager vad man haver, det är nog helt enkelt bara enklare att träffa unga, kåta män i baren på Kickis om det är kravlöst sex man vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in