2010-01-19, 23:19
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickyKitten
Såg nu att jag missat ett "inte" i min text och formulerat mig konstigt. Det jag menade (men som inte framgick) var att människor oftast är tråkiga när de inte dricker, alltså festar nyktra och träffar nya människor. Detta beror på att de är osäkra och stela (i just detta sammanhang), och för att undvika detta så dricker folk istället för att utveckla lite stake. Alltså förmågan att umgås med nya människor, utan alkohol. Svenskar har sällan det och det är tråkigt.

I storstäderna så är folk mer på sin vakt, men ute i landet så tycker jag nog folk är tämligen öppna.
Sen att svenskar oftast menar något med sin konversation och är förhållandevis äkta i vad dom uttrycker gör även sitt till gällande hur o vem man babblar med.
Ta Amerikaner ex. de är generellt sett fenomenala på att snacka massa ytligt skit.
På krogen är det då sällan problem att surra med folk,inte på stan heller om man är på det humöret.
Citera
2010-01-20, 08:33
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Humoristisk lista. Skulle vara kul att se en motsvarande manslista. Någon (företrädelsevis Y-kromosomlös) person som har lust att roa oss annu lite mer?

Naturligtvis inte. När såg du kvinnorna på sidan starta en tänkvärd tråd annat än att recensera killarnas?

Kommer det väl upp något så är det en kopia av en Fi-skrivelse (som en man gjort).
Citera
2010-01-20, 09:38
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Ni tjejer som ska sätta saker i rätt perspektiv, skriver endast en massa pk-skit i sann forumanda. "Jag känner inte igen mig i det där", "alla är inte lika", "jag har inget emot det" bla bla bla, och ni förnekar er inte när det väl gäller.

Detta är ett jävla skitsnack. Senast när jag var i Grekland, en plats där alla ska vara så glada och öppna, så var det rena jävla öknen på bussen. Inte fan snackar folk med varandra. Men det beror väl också på att man inte har en svensk fitta mellan benen. Sånt där förstår ju aldrig tjejer. De tror ju att det är deras helt otroliga unika utstrålning som får alla killar att öppna sig För övrigt så är det inte konversationer dessa personer ägnar sig åt, utan snarare jävla stora bråk!!!

Angående alkoholen så är man ju nästan benägen att skriva upp den som en floskelpunkt. Finns det något som tjejer älskar så är det ju alkohol och stim. Att de sedan säger att Sverige är skit och att alla är så fulla, brukar oftast bara bero på deras egna tillkortakommanden. Repliker som dessa luftas oftast på en brittisk pub när man pratar om utelivet i Sverige. Då kommer systeryster fram och ska vara duktig.
- Yeeaaah and you know, guys who drink are just so boring yeaaah yeah oh gosh yeah exactly yeah.
Allt i värsta överdrivna töntengelskan där de sitter med sina töntkillar och paradoxalt nog DRICKER. Sen en sak till girls, fatta att arabäcklen inte FÅR DRICKA pga sin jävla religion. Samma religionjävel som vill stena er till döds. Nej fan, det är inte på riktig

Jag orkar inte ge mig på att analysera allt du har skrivit men jag undrar varför detta är ett problem för dig?
Citera
2010-01-20, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Jag orkar inte ge mig på att analysera allt du har skrivit men jag undrar varför detta är ett problem för dig?

Om du inte kan komma med något konkret så blir det ju ganska svårt att förstå sig på vad egentligen menar - eller hur?

Mitt problem med det hela är att livet blir så onödigt komplicerat. Vi pratar hela tiden om att det är 2000-talet, och nu är det t.o.m 2010-talet! Ändå låter sig kvinnor MATAS av Tv och tidningar. Detta kontrolleras obönhörligen från högre platåer än nån moderecensents lilla hjärna. Allt handlar om pengar och om att få oss att må dåligt över oss själva (skapandet av behovet uppstår i detta ögonblick).

Man har lyckats få total slagsida på detta skeppet, som numera håller på att sjunka. Allt som är OK för kvinnor är TOTALT förbjudet för killar. Jag skulle kunna räkna upp EN MILJON exempel på dessa, men för att visa på en liten enkel social kod så kan man nämna fenomenet "para ihop".
I ett fall som detta så skulle det ALDRIG gå att en grupp killar säger -Lisa, vi har en kille som vi tror du skulle gilla. Ni ska gå på dejt imorgon.

Detta är en rättighet som är förbehållen kvinnor. Endast De kan avgöra när fittan är tillgänglig. Oftast är det den mest misslyckade kompisen som de rullar fram, som något sorts offer som behöver hjälp i sympati. Hur kan du som kille värja dig mot detta? Skulle inte du känna att du blev rätt förnedrad om du fick en förmyndare som utsåg en kärlek åt dig? Du kommer inte att kunna fixa något själv, så det är lika bra vi gör det åt dig. Ta det här och va nöjd! Så snälla är vi!

Om det var just att tjejer knullar i Grekland du tänkte på så kan jag säga att det är så förbannat trist att det inte görs på samma villkor. Tänk Thailand. Ingen tjej från Sverige vill knulla med en thaikille (allt som oftast), men för oss svenska killar så är det rena Grekland att vara där - ifall du förstår vad jag menar. Endast DÄR uppstår spelregler som närmar sig dessa i Europa för er tjejer. Skillnaden är väl den att thai-killarna inte sitter inlåsta på sina rum som tjejerna i Tunisien/Egypten gör. Men detta ska fördömas till den grad att killar inte får röra sig i närheten av länder som dessa, eller öststaterna i Europa. Titta bara på titlar som Torsk på Tallin. Säger den dig något? Varför finns det ingen Torsk på Latino? Fy fan, man blir spyfärdig. Är det några som skulle behöva många gratisknull enkelt så är det väl vi killar. Istället slår båten över totalt.
Senast redigerad av Gyros 2010-01-20 kl. 09:53.
Citera
2010-01-20, 10:03
Medlem
Den här låten är så jävla rätt att det inte går att beskriva. Originalet är framfört av pinsamheten själv - Siw Malmkvist - där hon på sin fåniga svenska framför denna melodi på ett sätt som endast en dum nordisk flicka kan.

Sången handlar om att hon känner längtan av att komma hem och därför förklarar hon för sin italienska älskare att hon är tvungen att styra sin kosa om.

Med mina erfarenheter och verklighetsinsikt så är denna skriven som ett totalhån till alla svenskor som någon gång knullat runt vid medelhavet (har pågått konstant sedan 60-talet - fråga er mor). I klartext så säger hon: -Jag har tröttnat på detta. Livet var nog inte så jävla kul som jag hade tänkt mig och nu börjar jag närma mig 35år, så nu är det dags att åka hem och greja en karl med lite pengar på fickan. Du kommer ju ändå bara skaffa nån ny YNGRE TJEJ (SNYYYFFFFT!!!!) Så dra du åt helvete!

Här är låten framförd i kalkontappning av Lasse Brandeby. Han visar precis hur ni kvinnor tänker. Det funkar inte lika bra i Gôtebôrg detta la???
http://www.youtube.com/watch?v=gjk0n39WlZM
Citera
2010-01-20, 10:12
Medlem
Citat:

Detta är ett jävla skitsnack. Senast när jag var i Grekland, en plats där alla ska vara så glada och öppna, så var det rena jävla öknen på bussen. Inte fan snackar folk med varandra. tjejer tror ju att det är deras helt otroliga unika utstrålning som får alla killar att öppna sig För övrigt så är det inte konversationer dessa personer ägnar sig åt, utan snarare jävla stora bråk!!!

du har besökt ETT land och tycker att du kan uttala dig om alla länder och menar att det är så det går till i hela världen... om du utgår endast från en turistbuss i charter-Grekland så går det inte att ta dig på allvar.

med främlingar menar jag kille pratar med kille, kille pratar med tjej och tjej pratar med tjej. sen att du vrider det till att "främlingar" ENBART handlar om kille-tjej-konversation är ju ditt feta problem.
Citera
2010-01-20, 10:26
Medlem
Fantomsmaertas avatar
När fittan är tillgänglig

Citat:
Om du inte kan komma med något konkret så blir det ju ganska svårt att förstå sig på vad egentligen menar - eller hur?

Mitt problem med det hela är att livet blir så onödigt komplicerat. Vi pratar hela tiden om att det är 2000-talet, och nu är det t.o.m 2010-talet! Ändå låter sig kvinnor MATAS av Tv och tidningar. Detta kontrolleras obönhörligen från högre platåer än nån moderecensents lilla hjärna. Allt handlar om pengar och om att få oss att må dåligt över oss själva (skapandet av behovet uppstår i detta ögonblick).

Man har lyckats få total slagsida på detta skeppet, som numera håller på att sjunka. Allt som är OK för kvinnor är TOTALT förbjudet för killar. Jag skulle kunna räkna upp EN MILJON exempel på dessa, men för att visa på en liten enkel social kod så kan man nämna fenomenet "para ihop".
I ett fall som detta så skulle det ALDRIG gå att en grupp killar säger -Lisa, vi har en kille som vi tror du skulle gilla. Ni ska gå på dejt imorgon.

Detta är en rättighet som är förbehållen kvinnor. Endast De kan avgöra när fittan är tillgänglig. Oftast är det den mest misslyckade kompisen som de rullar fram, som något sorts offer som behöver hjälp i sympati. Hur kan du som kille värja dig mot detta? Skulle inte du känna att du blev rätt förnedrad om du fick en förmyndare som utsåg en kärlek åt dig? Du kommer inte att kunna fixa något själv, så det är lika bra vi gör det åt dig. Ta det här och va nöjd! Så snälla är vi!

Om det var just att tjejer knullar i Grekland du tänkte på så kan jag säga att det är så förbannat trist att det inte görs på samma villkor. Tänk Thailand. Ingen tjej från Sverige vill knulla med en thaikille (allt som oftast), men för oss svenska killar så är det rena Grekland att vara där - ifall du förstår vad jag menar. Endast DÄR uppstår spelregler som närmar sig dessa i Europa för er tjejer. Skillnaden är väl den att thai-killarna inte sitter inlåsta på sina rum som tjejerna i Tunisien/Egypten gör. Men detta ska fördömas till den grad att killar inte får röra sig i närheten av länder som dessa, eller öststaterna i Europa. Titta bara på titlar som Torsk på Tallin. Säger den dig något? Varför finns det ingen Torsk på Latino? Fy fan, man blir spyfärdig. Är det några som skulle behöva många gratisknull enkelt så är det väl vi killar. Istället slår båten över totalt.

Anledningen till att jag inte orkade ge ett mer utförligt svar är att det är så tydligt att du har bestämt dig hur det är, du är inte ute efter diskussion överhuvudtaget eftersom du vet hur det ligger till med allt redan. Som detta

-Lisa, vi har en kille som vi tror du skulle gilla. Ni ska gå på dejt imorgon.

Du beskriver det som om kvinnor ofta eller ständigt planerar dejter åt varann, om jag säger att jag aldrig hört talas om det så kvittar det för när du skriver inlägg får man inte diskutera dina påståenden - man får bara utgå från att det du säger är sant och sedan säga bra eller dåligt om det. Man får ju för sig att undra vem det är som hittar sin verkligetsuppfattning genom media.
Citera
2010-01-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guill
du har besökt ETT land och tycker att du kan uttala dig om alla länder och menar att det är så det går till i hela världen... om du utgår endast från en turistbuss i charter-Grekland så går det inte att ta dig på allvar.

med främlingar menar jag kille pratar med kille, kille pratar med tjej och tjej pratar med tjej. sen att du vrider det till att "främlingar" ENBART handlar om kille-tjej-konversation är ju ditt feta problem.

Jag har inte varit till bara ETT land! Jag tog däremot ETT exempel. Ska vi mäta antalet länder så är det nog bäst att du har rest en hel del i ditt liv.

Min lista.
Turkiet
Grekland
Ungern
Rumänien
Kroatien
Serbien
Frankrike
Irland
England
Skottland
Finland
Norge
Tunisien
Egypten
Holland
Libyen
Danmark
USA
Brasilien

av dem jag kommer på just NU, och då har jag säkerligen missat en hel del. Till skillnad från dina erfarenheter så är väldigt få av dessa CHARTER där äckliga brunbrända män står och slickar fittan på er från det att ni kommer in i entrén.

OCH SOM JAG TIDIGARE NÄMNT: det är ingen jävla skillnad på folk som pratar mellan varandra!!!! Folk är precis lika var fan man än kommer. Tror du att Svensson-fenomenet är något SPECIFIKT för Sverige???? Har du lust att förklara hur just detta sker? Det är inte någon LAG på att det ska vara så, till skillnad från de lagar som utlänningarna har som gör att flickor blir könsstympade ifall de begår äktenskapsbrott. DETTA GILLAR NI!

Så ta dina feta problem och stoppa upp dem i röven och landa. Du har NOLL KOLL.
Citera
2010-01-20, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Anledningen till att jag inte orkade ge ett mer utförligt svar är att det är så tydligt att du har bestämt dig hur det är, du är inte ute efter diskussion överhuvudtaget eftersom du vet hur det ligger till med allt redan. Som detta

-Lisa, vi har en kille som vi tror du skulle gilla. Ni ska gå på dejt imorgon.

Du beskriver det som om kvinnor ofta eller ständigt planerar dejter åt varann, om jag säger att jag aldrig hört talas om det så kvittar det för när du skriver inlägg får man inte diskutera dina påståenden - man får bara utgå från att det du säger är sant och sedan säga bra eller dåligt om det. Man får ju för sig att undra vem det är som hittar sin verkligetsuppfattning genom media.

Jo, det är ju verkligen jag som lägger locket på varenda gång, eller hur? Anledningen till att jag vill ha en monolog är att jag vill informera. Detta är inte öppet för diskussion - egentligen. Mina högst personliga åsikter verkar de flesta killar nicka instämmande med, men Ni (som är så öppna för diskussion) säger ju allt som oftast - ne, de där stämmer ju inte. Jag känner inte igen mig i det. Återigen den gudomliga rätten att säga vad som är sant&falskt. Att tjejer förbehåller sig rätten att para ihop folk är sanning. Du hävdar att det inte sker... I rest my case.
Citera
2010-01-20, 10:51
Medlem
Citat:
Jo, det är ju verkligen jag som lägger locket på varenda gång, eller hur? Anledningen till att jag vill ha en monolog är att jag vill informera. Detta är inte öppet för diskussion - egentligen. Mina högst personliga åsikter verkar de flesta killar nicka instämmande med, men Ni (som är så öppna för diskussion) säger ju allt som oftast - ne, de där stämmer ju inte. Jag känner inte igen mig i det. Återigen den gudomliga rätten att säga vad som är sant&falskt. Att tjejer förbehåller sig rätten att para ihop folk är sanning. Du hävdar att det inte sker... I rest my case.

Jag har blivit ihopfixad av killar med killar helt utan problem - det finns ingen direkt social kod som säger att man INTE FÅR.

Har du provat?
Är det här en "rättighet" du känner dig snuvad på?

Ursäkta om jag stör mitt i monologen men jag... blev så nyfiken. Känner män sig generellt kuvade av att de inte får presentera folk för folk?
Citera
2010-01-20, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag har blivit ihopfixad av killar med killar helt utan problem - det finns ingen direkt social kod som säger att man INTE FÅR.

Har du provat?
Är det här en "rättighet" du känner dig snuvad på?

Ursäkta om jag stör mitt i monologen men jag... blev så nyfiken. Känner män sig generellt kuvade av att de inte får presentera folk för folk?

Hahahahaha ni är för sköna. Det är nästan så att man tror ni är några sorts robotar som blivit förprogrammerade att säga samma sak Spelar det egentligen någon roll vad man säger? Ni känner ju ALLTID någon i er närhet som varit med om just det hopplösa scenario man målar upp, oavsett HUR JÄVLA sjukt det än är!

Killar som är kortare än 1 meter har nästan ingen chans att få tjejer.
- Jag känner flera stycken!

Killar kan inte ta hem österländska tjejer utan att bli klassade som losers.
- Jag känner flera stycken!

Killar blir av med oskulden långt senare än tjejer.
- Jag känner flera stycken som blev av med oskulden långt innan alla tjejer blev av med den!

Killar kan inte ragga (kvinnors egna utsagor)
- Jag känner flera stycken som kan!

Som ni märker så är det ju t.o.m motsägelsefullt i alla bemärkelser Snart vet man ju varken in eller ut. Ni säger en sak och sen när man pekar ut det så vänder ni på steken. Man får verkligen lov att hålla i sig!!!
Citera
2010-01-20, 10:59
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Efter hand som vardagen börjar göra sig påmind och man vid någon punkt inte motsvarar den numer gigantiska kravlista som kvinnor har börjar flosklerna komma smygande.

Floskler som fungerar som rationaliseringar till att a) vara otrogen b) göra slut.

Tja inget nytt under solen.. Är det så viktigt att ha en unik anledning att göra slut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in