Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Jag orkar inte ge mig på att analysera allt du har skrivit men jag undrar varför detta är ett problem för dig?
Om du inte kan komma med något konkret så blir det ju ganska svårt att förstå sig på vad egentligen menar - eller hur?
Mitt problem med det hela är att livet blir så onödigt komplicerat. Vi pratar hela tiden om att det är 2000-talet, och nu är det t.o.m 2010-talet! Ändå låter sig kvinnor MATAS av Tv och tidningar. Detta kontrolleras obönhörligen från högre platåer än nån moderecensents lilla hjärna. Allt handlar om pengar och om att få oss att må dåligt över oss själva (skapandet av behovet uppstår i detta ögonblick).
Man har lyckats få total slagsida på detta skeppet, som numera håller på att sjunka. Allt som är OK för kvinnor är TOTALT förbjudet för killar. Jag skulle kunna räkna upp EN MILJON exempel på dessa, men för att visa på en liten enkel social kod så kan man nämna fenomenet
"para ihop".
I ett fall som detta så skulle det ALDRIG gå att en grupp killar säger
-Lisa, vi har en kille som vi tror du skulle gilla. Ni ska gå på dejt imorgon.
Detta är en rättighet som är förbehållen kvinnor. Endast De kan avgöra när fittan är tillgänglig. Oftast är det den mest misslyckade kompisen som de rullar fram, som något sorts offer som behöver hjälp i sympati. Hur kan du som kille värja dig mot detta? Skulle inte du känna att du blev rätt förnedrad om du fick en förmyndare som utsåg en kärlek åt dig?
Du kommer inte att kunna fixa något själv, så det är lika bra vi gör det åt dig. Ta det här och va nöjd! Så snälla är vi!
Om det var just att tjejer knullar i Grekland du tänkte på så kan jag säga att det är så förbannat trist att det inte görs på samma villkor. Tänk Thailand. Ingen tjej från Sverige vill knulla med en thaikille (allt som oftast), men för oss svenska killar så är det rena Grekland att vara där - ifall du förstår vad jag menar. Endast DÄR uppstår spelregler som närmar sig dessa i Europa för er tjejer. Skillnaden är väl den att thai-killarna inte sitter inlåsta på sina rum som tjejerna i Tunisien/Egypten gör. Men detta ska fördömas till den grad att killar inte får röra sig i närheten av länder som dessa, eller öststaterna i Europa. Titta bara på titlar som
Torsk på Tallin. Säger den dig något? Varför finns det ingen Torsk på Latino? Fy fan, man blir spyfärdig. Är det några som skulle behöva många gratisknull enkelt så är det väl vi killar. Istället slår båten över totalt.