2008-12-27, 18:15
Medlem
Plutuss avatar
De har inte handtag på sina påsar för att annars skulle de bli stämda om de går sönder och vållar skada på tårna...
Citera
2008-12-27, 18:15
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EzZn0
Och varför har dem en sån där konstig damnsugare där själva maskinen sitter på "kvasten". Ni måste ha sett sånna där konstiga damnsugare någon gång.
Menar du http://images.google.se/images?num=3...-8&sa=N&tab=wi ?

För att dom är korkade
Citera
2008-12-27, 18:23
Medlem
TotenEngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lomlom
att ta av sig skorna inomhus är snarare ett skandinaviskt påfund.. har för mig att det är ifrån det gamla bondesamhällena då vi drog in lera och skit i våra hus.. i de allra flesta länder världen över tar man faktiskt inte av sig skorna inomhus

Vet att i forna jugoslavien tar dom av sig skorna oxå... Finns säkert fler länder där det e kutym....
Citera
2008-12-27, 18:25
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Menar du http://images.google.se/images?num=3...-8&sa=N&tab=wi ?

För att dom är korkade

Det är ju oerhört smidigt att ha en sådan, ofta går den på batteri som laddas när den står i stället så då slipper man massa trassel med sladden. Den är ju verkligen inte lika osmidig som en vanlig dammsugare heller. Det är nog vi som är korkade på den biten.

Det där med Skorna inomhus är ju dels för att det är tradition och dessutom sparar det ju massor utav energi. Man slipper golvvärme osv.
Citera
2008-12-27, 18:26
Medlem
simpaj102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel
Dörr med knopp har jag oxå funderat över. O alltid inåtöppning på dörrarna.

Det är klart att dom har inåtöppning annars kan ju inte rambo komma och sparka in dörren det skulle bli sjukt mycket svårare om de gick utåt
Citera
2008-12-27, 18:30
Medlem
Danydamans avatar
De använder mkt stengolv i USA det kan vara en anledning till det där med skorna!
Citera
2008-12-27, 18:33
Medlem
sommarlovs avatar
Min syster var au pair i Tyskland.
De gick in med skorna.
Hon styrde om familjen så de tog av sig skorna.
Familjen tyckte det var väldigt bra och tog till sig vanan.

Även i finare Svenska familjer har man skor på sig inomhus, med då byter man om till "inneskor".
Citera
2008-12-27, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazingthing
Det är ju oerhört smidigt att ha en sådan, ofta går den på batteri som laddas när den står i stället så då slipper man massa trassel med sladden. Den är ju verkligen inte lika osmidig som en vanlig dammsugare heller. Det är nog vi som är korkade på den biten.

Det där med Skorna inomhus är ju dels för att det är tradition och dessutom sparar det ju massor utav energi. Man slipper golvvärme osv.

Det är oerhört osmidigt med en sådan dammsugare. Försök komma runt alla små vrår där det behövs dammsugas med en sån
Citera
2008-12-27, 18:41
Medlem
GN'Rs avatar
Var har dom skorna? i hallen eller i sovrummet? När tar man dom på sig? när man ska ut och därefter behåller du dom på tills kvällen?
Citera
2008-12-27, 18:41
Medlem
Not_mes avatar
När jag bodde i USA så tvingade min värdfamilj mig att ta av mig skorna. De la fram det på ett mycket försynt sätt, själv brydde jag mig inte om att jag var tvungen - jag var ju van hemifrån.

Det berodde på att golvet inte skulle bli repigt och fult av skorna. Sen skaffade de hund och loppet var kört ändå.

Däremot vet jag inte om jag egentligen hade velat ta av mig skorna på heltäckningsmattorna. Så många skitiga mattor har jag inte sett. Inte så mycket hos min familj, men hos andra! Urk!
Citera
2008-12-27, 18:43
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel
Ja såsom frågan lyder? Och varför har dom papppåsar utan handtag? Nån mer än jag som funderat över detta?
När jag bodde i London så vart jag lite förvånad när jag var och storhandlade mat och öl + sprit och lite annat smått och gott, att dom packade allt som man hade köpt i en en stor och jävligt otymplig kartong. Hur jävla lätt är det att släpa på en kartong som är 1 m lång, 70 cm bred och 50-60 cm hög. Som dessutom var full med matvaror, som tur var så var vi 3 st som fick hjälpas åt att bära skiten. Det var ingen större hit att böka på kartongen på en knökfull buss heller.

Ja engelsmännen har ju alltid varit lite egna...
Citera
2008-12-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plutus
De har inte handtag på sina påsar för att annars skulle de bli stämda om de går sönder och vållar skada på tårna...

Det sjuka är att det där lika gärna skulle kunna vara sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in