2008-12-27, 18:46
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonComposMentis
Det sjuka är att det där lika gärna skulle kunna vara sant.
Ungefär som Hot Content-varningen på kaffemuggslocken.

Har fan också undrat över det med spadarna, måste ju va skitsvårt att gräva en grop i US of A..
Citera
2008-12-27, 18:51
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
De tar inte av sig skorna för att deras skor troligtvis inte är så smutsiga. Om de ska någonstans så tar de bilen, går de någonstans så går de uteslutande på rena asfalterade gator (i finare områden är gatorna nästan som i Nordkoreas uppvisningsområden). Destinationen är oftast en ren och prydlig galleria och inte ett gammalt italienskt torg med gatstenar.

Utöver det så har amerikaner ofta väldigt många par skor, därmed ännu en orsak till varför de inte hinner bli särskilt smutsiga. Jag kan även tänka mig att med tanke på att amerikanska hem är ganska stora så spelar ett par halvt smutsiga skor mindre roll. Det är inte som att trampa in i en etta med kokvrå.

Jag tror ändå att det är normer och traditioner det handlar om. Det kanske helt enkelt blir smutsigt av att dra in skorna, men det spelar ingen roll för det ligger ingen skam i det, då alla andra gör likadant.

Det där med påsarna tror jag handlar helt enkelt om att de räknar med att folk kommer med bil och handlar. Det är bara att stoppa i varorna i kassen, sen tar man vagnen till bilen, och från bilen till inomhusgaraget till köket. Det går utan problem att bära kassarna utan handtag den lilla biten. Jag tror däremot att man på närbutiker i stora städer använder kassar med handtag. Då bär man ju kassarna hem själv.
USA är ju inte bara vad man ser i The Hills och O.C. Finns gott om lägenheter och små hus etc.
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.

Har fan också undrat över det med spadarna, måste ju va skitsvårt att gräva en grop i US of A..
Tur för dom att dom inte har skåne där borta. Då kanske dom lärt sig göra en ordentlig spade iof..
Citera
2008-12-27, 18:51
Medlem
Khapis avatar
Citat:

Hon som stämde (och vann) gjorde det trots att Hot Content-varningen redan fanns på hennes mugg. Så det är än mer vridet än så.
Citera
2008-12-27, 18:53
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Hon som stämde (och vann) gjorde det trots att Hot Content-varningen redan fanns på hennes mugg. Så det är än mer vridet än så.
Åh fy fan...
Kanske borde stämma min lokala pizzabagare.. Alla de gånger som den smälta osten har bränt min stackars gom
Citera
2008-12-27, 19:16
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel
Ja såsom frågan lyder? Och varför har dom papppåsar utan handtag? Nån mer än jag som funderat över detta?

Endast i de asiatiska länderna och vi i skandinavien är de ställen som tar av skorna innomhus. Det kom fram oberoende av varandra med.

Tja det är ovanligt även i övriga Europa och många andra delar av världen med att ta av sig skorna..

Att många utlänningar här i Sverige tar av sig skorna innomhus när det kommer på besök hos svenskar är för att det har LÄRT sig att det är en sed att ta av sig skorna innomhus hos oss svenskar (skandinavier)

Fast detta bruk med att ta av sig skorna är även en klassfråga i Skandinavien. Tillhör man högre socitetsklassen, här i skandinavien, så är det vanligt att man behåller skorna på även innomhus.
I Asien så tar man av sig skorna innomhus oavsett sammhällsklass..
Citera
2008-12-27, 19:20
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
USA är ju inte bara vad man ser i The Hills och O.C. Finns gott om lägenheter och små hus etc.

Var skrev jag att det inte fanns lägenheter och små hus? Rent generellt kan man säga att amerikaner har större hus än något annat land. Bortsett från ställen som Monaco eller andra ställen där rika människor flyttar.
Citera
2008-12-27, 19:49
Medlem
Iqaross avatar
Att skorna är tillräckligt rena för att ha på sig inne var väl skit samma, vem fan vill ha skor på sig inomhus, kan ju knappast vara för att det är bekvämt. Hur gött är det inte att när man kommer hem få sparka av sig skorna?
Citera
2008-12-28, 08:11
Medlem
Citat:

Juryn dömde att varningen, med tanke på hur varmt innehållet var var för liten, och att McDonalds bar 80 % av ansvaret för för olyckan. Damens advokater argumenterade, med viss framgång, att McDonalds kaffe var varmare än vad kaffe vanligtvis när det serveras ute på restauranger eller när man brygger det själv hemma. Kaffet var 180-190 fahrenheit varmt när det hälldes i koppen, vilket motsvarar 80-87 grader celsius och med sådana varma vätskor får du brännskador på någon sekund... Att säga att damen ifråga "brände sig" är en underdrift, hon låg på sjukhus i åtta dagar för hudtransplantioner.
Citera
2008-12-28, 08:13
Medlem
Citat:
Åh fy fan...
Kanske borde stämma min lokala pizzabagare.. Alla de gånger som den smälta osten har bränt min stackars gom

Om osten ger dig allvarliga brännskador som gör att du måste genomgå hudtransplantioner och vara på sjukhus i åtta dagar, så visst, stäm din pizzabagare!
Citera
2008-12-28, 08:35
Medlem
Hellfir3s avatar
De större matbutikskedjor jag besökte hade gratis plastkassar, dock mindre än dom svenska standardkassarna.
Citera
2008-12-28, 09:22
Bannlyst
Tar inte bara av mig dojjorna utan håsorna med. Skönt att gå barfota himma ju.
Citera
2008-12-28, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewhaen
Svaret på alla frågor: Amerikaner är dumma i huvudet.

Jag tror de är för att de har så gott självförtroende och patriotism att de vägrar sno/låna tankar och idéer från andra länder och därav hittar på egna dumma saker, som givetvis funkar men är tillsynes opraktiska i vår värld men kanske inte deras, då de löser saker på ett alternativt sätt.

Varför mäter de inte i grader, utan i en helt idiotisk skala?
Varför mäter de inte meter osv!?!??!?! Jävla kukhuven!

ps till ts. Skön tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in