2008-08-19, 20:11
Medlem
Man ska kanske inte förvänta sig något annat av ett land som har hälften* av världens advokater.

Men frågan är, skyddar man programledarna eller tittarna?

*Har ingen exakt källa för detta påstående.
Citera
2008-08-19, 20:15
Medlem
Överallt är de krav på skyddsbrillor i verkstäder och på olika företag speciellt i brasilien där dom har flera anställda på varje avdelning som bara har som jobb att kolla att folk använder korrekt skyddsutrystning (skor, hjälm, hörselskydd, skyddsbrillor, visir om du tex ska använda vinkelslip, och damasker om du är svetsare tex) Skyddsbrillorna måste du ha på dig jämt även om du inte är i närheten av en maskin. På många sådana ställen har dom någon form av nolltollerans för skador. I europa är vi inte lika hårda med personlig skyddsutrustning de är lite mer skyll dig själv tänk.
Citera
2008-08-19, 20:30
Medlem
PacmanSwes avatar
Dom kanske vill uppfattas som ett seriöst och professionellt program?

Vad ser bäst ut: En programledare som står i mjukis byxor och färg över hela kroppen eller en programledare som står i målaroverall och skyddsglasögon?
Citera
2008-08-19, 21:27
Medlem
Claritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Dom kanske vill uppfattas som ett seriöst och professionellt program?

Vad ser bäst ut: En programledare som står i mjukis byxor och färg över hela kroppen eller en programledare som står i målaroverall och skyddsglasögon?
Det förstnämnda, bättre TV.
Citera
2008-12-27, 17:42
Medlem
TotenEngels avatar
Varför har amerikanerna skorna på sig inomhus?

Ja såsom frågan lyder? Och varför har dom papppåsar utan handtag? Nån mer än jag som funderat över detta?
Citera
2008-12-27, 17:46
Medlem
Yvils avatar
Har alltid och undrat varför dem har papppåsar utan handtag, otroligt opraktist!

Har dem inte heltäcknings mattor överallt också?
Citera
2008-12-27, 17:50
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Jag kan förstå ifall man har skorna på sig inomhus i typ California där vädret sägs vara ganska "bra" för det mesta..

Däremot ställen som typ England där de har heltäckningsmattor överallt och mer än en dag om året med slask eller regn.

Förutom papperskassarna i USA utan handtag som verkar klart otympliga så har jag alltid undrat varför de har dörrknoppar istället för vanliga dörrhandtag. Klart mer opraktiskt, hur fan använder man ett sådant handtag med armbågen när man har händerna fulla med öl och mackor?
Citera
2008-12-27, 17:53
Medlem
lomloms avatar
att ta av sig skorna inomhus är snarare ett skandinaviskt påfund.. har för mig att det är ifrån det gamla bondesamhällena då vi drog in lera och skit i våra hus.. i de allra flesta länder världen över tar man faktiskt inte av sig skorna inomhus
Citera
2008-12-27, 18:05
Medlem
Khapis avatar
De tar inte av sig skorna för att deras skor troligtvis inte är så smutsiga. Om de ska någonstans så tar de bilen, går de någonstans så går de uteslutande på rena asfalterade gator (i finare områden är gatorna nästan som i Nordkoreas uppvisningsområden). Destinationen är oftast en ren och prydlig galleria och inte ett gammalt italienskt torg med gatstenar.

Utöver det så har amerikaner ofta väldigt många par skor, därmed ännu en orsak till varför de inte hinner bli särskilt smutsiga. Jag kan även tänka mig att med tanke på att amerikanska hem är ganska stora så spelar ett par halvt smutsiga skor mindre roll. Det är inte som att trampa in i en etta med kokvrå.

Jag tror ändå att det är normer och traditioner det handlar om. Det kanske helt enkelt blir smutsigt av att dra in skorna, men det spelar ingen roll för det ligger ingen skam i det, då alla andra gör likadant.

Det där med påsarna tror jag handlar helt enkelt om att de räknar med att folk kommer med bil och handlar. Det är bara att stoppa i varorna i kassen, sen tar man vagnen till bilen, och från bilen till inomhusgaraget till köket. Det går utan problem att bära kassarna utan handtag den lilla biten. Jag tror däremot att man på närbutiker i stora städer använder kassar med handtag. Då bär man ju kassarna hem själv.
Citera
2008-12-27, 18:07
Medlem
Pallevantes avatar
Och varför har dom inga handtag högst upp på sina spadar? Bara en lång pinne med en spade på.
Citera
2008-12-27, 18:10
Medlem
TotenEngels avatar
Dörr med knopp har jag oxå funderat över. O alltid inåtöppning på dörrarna.
Bortsett från argumentet att ex. Kalifornien har bra väder, så måste dom ju ha en fotjuice som inte e att leka med. O dom måste ju vara tvungna att dammsuga varenda dag. Fattar inte
Citera
2008-12-27, 18:12
Medlem
EzZn0s avatar
Och varför har dem en sån där konstig damnsugare där själva maskinen sitter på "kvasten". Ni måste ha sett sånna där konstiga damnsugare någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in