2002-12-07, 09:03
Medlem
mws avatar
Tur man inte bor i USA !!!

http://www.electricscotland.com/wboard/stories/story14.htm

Citera
2002-12-07, 10:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Läste den där för några år sen...klart lustigt.
Dock så är jag lite tveksam i sanningshalten på historien..
Citera
2002-12-07, 14:19
äldre konto (old)
Ej medlem
HAhah ja fy fan.

Själv har jag läst om en kille som kastade sig framför ett tåg för att han hade så lie pengar. Bröt alla ben han kan men klarade sig. Stämde tågföretaget och VANN en jävla massa pengar.
Han dog en vecka efter rättegången i en trafikolycka.
Haha snacka om ironi.. Men hur sann den är vet jag inte!
Citera
2004-05-05, 08:48
Medlem
AnkBanks avatar
Amerikanare skjuter bönder del II

Ni kommer säkert ihåg filmen. Apache-helikoptern som skjuter ner tre Irakier. Det blev en ganske hetsig debatt om det var legitimt eller inte...

Saxat från Metro idag

Nya anklagelser om grova övergrepp i Irak
I går visade det franska tv-bolaget Canal Plus upp videosekvenser som nyhetsmagasinet Merci pour l'Info kommit över. Filmen visar hur en helikopterbesättning skjuter ihjäl tre irakier som inte utgör något hot.

Jag gissar att det handlar om just filmen med Apache, och vi kan ju hoppas att det blir något utredning av det hela. Så får vi reda på om de var oskyldiga eller terrorister...

Edit: Nu finns det visst på Aftonbladet också http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...473266,00.html
Men det ser inte ut som en bild från den filmen... så hur många apaches har skjutit på bönder?
Citera
2004-05-05, 08:55
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkBank
Ni kommer säkert ihåg filmen. Apache-helikoptern som skjuter ner tre Irakier. Det blev en ganske hetsig debatt om det var legitimt eller inte...

Saxat från Metro idag

Nya anklagelser om grova övergrepp i Irak
I går visade det franska tv-bolaget Canal Plus upp videosekvenser som nyhetsmagasinet Merci pour l'Info kommit över. Filmen visar hur en helikopterbesättning skjuter ihjäl tre irakier som inte utgör något hot.

Jag gissar att det handlar om just filmen med Apache, och vi kan ju hoppas att det blir något utredning av det hela. Så får vi reda på om de var oskyldiga eller terrorister...

Detta får mig att tänka på Full Metal Jacket...

- "How do you know which people to shoot?"
- "Anyone who runs is a VC! Anyone who stands still is a well-trained VC!"
Citera
2004-05-05, 17:57
Medlem
BZQWs avatar
http://www.militaryvideos.net/

Filmen hittas där om någon är intresserad, den är ganska gammal.

Varför får man inte skjuta terrorister som lägger ut vapen på en åker?

Grym precision på Apachen btw..
Citera
2004-05-05, 20:38
Medlem
AnkBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BZQW
Varför får man inte skjuta terrorister som lägger ut vapen på en åker?

Varför får man skjuta på bönder som slänger sopor på en åker.

Jag (och tidningsmurvlarna) har inte sett något vapen någonstans. Tror att du har lite för livlig fantasi.
Men eftersom jag inte är helt säker så hoppas jag ju på en utredning om det.
Citera
2004-05-05, 21:18
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkBank
Varför får man skjuta på bönder som slänger sopor på en åker.

Jag (och tidningsmurvlarna) har inte sett något vapen någonstans. Tror att du har lite för livlig fantasi.
Men eftersom jag inte är helt säker så hoppas jag ju på en utredning om det.

De som utreder har förhoppningsvis en film med bättre kvalitet än den där avi-filen.
Den ene amerikanen frågar om det är säkert att det är ett vapen, den andre säger "Positive". Varför skulle han säga om han är säker om han inte är det?

Varför skulle tre bönder åka ut med jeep och lastbil för att slänga ut sopor? Inte mycket sopor heller...
Citera
2005-08-06, 16:30
Medlem
belowyous avatar
hur otroligt korkade kan amerikaner bli egentligen??

läste det här:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...681688,00.html

hur urbota korkade kan amerikaner bli egentligen?
en unge på fem år som kryper in i en tvättmaskin, bara en sån sak, och hur stänger man igen luckan efter sig när man krupit in i maskinen?

har man inget eget ansvar i amerika?

fan, ska byta namn till dymschcalle och flytta till amerika, när någon sedan säger "dumskalle" så ska jag stämma personen för psykiskt lidande.. det värsta är att det skulle fungera...
Citera
2005-08-06, 16:36
Moderator
impieteers avatar
Läs lite till:

Citat:
Hopes 14-årige halvbror har åtalats för dråp. Myndigheterna vill inte uppge några detaljer i målet.
Familjen Wagoner vill inte heller precisera vad det handlar om.

Det är alltså ett mord det handlar om.
Citera
2005-08-06, 16:38
Medlem
hårdkårs avatar
Det är väldigt dumt att säga att alla Amerikaner är dumma. Givetvis är inte fallet så. Dessutom verkar detta ett av de mindre korkade fallen, jag menar ungar är nyfikna och gillar att leka.
Citera
2005-08-06, 16:40
Medlem
Lighthousetouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
läste det här:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...681688,00.html

hur urbota korkade kan amerikaner bli egentligen?
en unge på fem år som kryper in i en tvättmaskin, bara en sån sak, och hur stänger man igen luckan efter sig när man krupit in i maskinen?

har man inget eget ansvar i amerika?

fan, ska byta namn till dymschcalle och flytta till amerika, när någon sedan säger "dumskalle" så ska jag stämma personen för psykiskt lidande.. det värsta är att det skulle fungera...

Menar du på allvar att en femåring ska veta hur allt funkar och att han har ansvar för allt han gör och säger? Sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in