Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat:
0%
röster
2024-07-26, 18:26
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007

Nu gjorde även du gurun din Saldino besviken. Splittringar i kyrkan igen?

Blir kul att se vad ni adderar ytterligare om någon månad 😂

Han äter ju 300 gram kolisar per dag och är varken karnivor eller keto.
Citera
2024-07-26, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Jag talar om, låt säga, 50-60 gram kolhydrater om dagen - under vissa perioder åtminstone. Det räcker även för de som är rädda för högt kolesterol.

Inga problem. Men det är inte de nivåer Livsmedelsverket och Harvard orerar om.
Citera
2024-07-26, 18:36
Medlem
Citat:
Han äter ju 300 gram kolisar per dag och är varken karnivor eller keto.

Smart med andra ord.

Ni borde ta efter och Voldemort är ju redan på g, smyger ut i köket och tar fram honungsburken, drar fingret genom burken och skriker - NATURLIGT!

”Just socker från honung tar mig inte ur ketos, det är ju naturligt”

Vad säger ni om att vara dehydrerad då? Var väl orsaken er gamla profet gick vidare.
Citera
2024-07-26, 18:45
Medlem
Det är bra och näringsrik mat ju, men du kommer få diarré för du äter knappt några kolhydrater som är vattenbindande. Om du ska äta så lite kolhydrater så borde du dricka saltvatten istället det är också vattenbindande. Du borde få i dig mer kalorier dock
Citera
2024-07-26, 18:46
Citat:
Frukt innehåller socker, och kolhydrater verkar behövas i liten utsträckning för att optimera hormonnivåerna.

Ja det är möjligt. Säkert bra när man tränar hårt och jag antar frukt är bättre än annat skit.
Citera
2024-07-26, 18:49
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Smart med andra ord.

Kanske det, det får tiden utvisa. Men att det eventuellt fungerar för honom innebär inte att det är optimalt för befolkningen i stort. Det är skillnad i fysiologin på metabolt friska individer och metabolt utmanade personer.

Dessutom äter han enbart snabba kolhydrater. De flesta äter motsatsen, stärkelse och långsamma kolhydrater. Glykemiskt index och så vidare. Jag tror spontant att Pauls variant är bättre.

Citat:
Vad säger ni om att vara dehydrerad då? Var väl orsaken er gamla profet gick vidare.

Vem syftar du på?
Citera
2024-07-26, 18:54
Medlem
Citat:
Vem syftar du på?

Orsaken Saldino införde kolhydrater var för att han var konstant dehydrerad med sitt ketofjanteri.
Citera
2024-07-26, 18:56
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Orsaken Saldino införde kolhydrater var för att han var konstant dehydrerad med sitt ketofjanteri.

Ja han hade elektrolytbesvär och lågt testo. Men han har ju gått all in på frukt och håning, eftersom det är gott.
Citera
2024-07-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ja han hade elektrolytbesvär och lågt testo. Men han har ju gått all in på frukt och håning, eftersom det är gott.

Nja, skulle påstå att man rent generellt mår bättre med glykogen i sig.

TS tränar 5 gånger i veckan och utesluter det mest viktiga prestationshöjande näringsämnet, vilket är idioti.
Citera
2024-07-26, 19:10
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Nja, skulle påstå att man rent generellt mår bättre med glykogen i sig.

TS tränar 5 gånger i veckan och utesluter det mest viktiga prestationshöjande näringsämnet, vilket är idioti.

Många märker stor mental skillnad på keto, en "pigghet" som annars är främmande. Och skön uthållighet vid träning. Möjligen hade han sett något större gains med några apelsiner efter träningen. Men överlag skulle jag säga att TS gör helt rätt.

Jordbruksprodukterna som vi är vana vid är något nytt för den mänskliga fysiologin. Personligen tror jag inte på det, annat än i små mängder och då och då. Jag tror att det är bra för hälsan att befinna sig i ytterkanten av spektrumet, kolhydrater vs. fett, under längre perioder.
Citera
2024-07-26, 19:11
Medlem
Fettbomben grädde smör 1 pkt bacon 5 ägg varje dag*365*X antal år = ökad risk åderförfettning = ökad risk stroke/infarkt. Mycket protein och få kolhydrater = ökad risk smärtsam njursten.
Risk för vitamin- och mineralbrist pga ensidig kost. Mätt håller sig TS, men i längden ej hållbart för hälsan och det sociala, eller? Vad är målet med dieten?
Senast redigerad av kringkring 2024-07-26 kl. 19:16.
Citera
2024-07-26, 19:17
Medlem
Citat:
Många märker stor mental skillnad på keto, en "pigghet" som annars är främmande. Och skön uthållighet vid träning. Möjligen hade han sett något större gains med några apelsiner efter träningen. Men överlag skulle jag säga att TS gör helt rätt.

Det där är ofta placebo eller så är det precis som vid fasta, man blir klar och känner sig pigg i början pga. fight or flight respons.

Bara genom att föda sin träning rätt, dvs. genom kolhydrater blir man tusen gånger hälsosammare trots lite högre insulin peakar här och där, än att springa runt dehydrerad med gula ögon i väntan på en kommande hjärtattack.

EDIT: Förmodligen några tromboser pga dehydreringen också
Senast redigerad av FB007 2024-07-26 kl. 19:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in