Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat:
0%
röster
2024-07-26, 16:18
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Behövs inte överhuvudtaget. Han äter inte speciellt mycket kolhydrater. Kött bryts ned alldeles ypperligt i tjocktarmen.

Tycker kosten ser väldigt bra ut. Skulle dock ha ökat köttet något och minskat på frukten. Frukt innehåller i princip ingenting av det kroppen behöver. Helt onödigt.

Frukt innehåller socker, och kolhydrater verkar behövas i liten utsträckning för att optimera hormonnivåerna.
Citera
2024-07-26, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Frukt innehåller socker, och kolhydrater verkar behövas i liten utsträckning för att optimera hormonnivåerna.

Frukt innehåller dock fruktos, som uteslutande bryts ned i levern, i vart fall den mängd som inte åtgår till fettproduktion av mikrober. För kolhydrater är grönsaker och bär det bästa.
Citera
2024-07-26, 16:21
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Lättare och snabbare kan bygga muskler, utan kolhydrater 😂

Ni ser vilka jävla genier dessa ketoapor är.

Kör du din cykel i dina tajta cykelbyxor och ät din vego korv med sallad och knip igen.
Citera
2024-07-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
LDL brukar minska med Keto-diet så det skulle jag inte oroa mig för. Möjligen att frukten TS äter kan ställa till det.

Bacon dagligen är dock inte helt optimalt med tanke på E250.

Ta en titt igen på vilka keto-råvaror han ska använda/använder, sen kommer du med svansen mellan benen och ber om ursäkt för påståendet att dom fettkällorna inte skulle förvärra LDL.

Din guru Saldino skulle bli besviken gällande uttalandet om frukten.
Citera
2024-07-26, 16:22
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadishRush
Jag: Man. 30-årsåldern. 80kg. 186cm lång.
Tränar 5 dagar/veckan. Gym/löpning.

Dagens första mål. Kl. 12 - Lunch: Äggröra på 5 ägg, 1dl grädde och en generös klick smör ca 30g tillsammans med 1 paket skivat bacon 140g.

Kl. 19 - Middag: Entrecote 200g tillsammans med en sallad, vanligtvis ruccola/spenat med tomater, gurka och fetaost samt olivolja.

Innan läggning kan det bli en frukt, ofta äpple/apelsin/banan och ett glas röd mjölk om jag känner för det.

Övrig tid endast kaffe och vatten.

Käkat såhär i 3 veckor nu. Mår kanon. Energi och humör är på topp.

Är detta hållbart i längden? Är det något viktigt jag missar och inte får i mig? Borde jag ta något kosttillskott eller lägga till något annat? Vad tror flashback?
Vad är målet? Hur många kalorier är det? Fett/kolh/protein?
Citera
2024-07-26, 16:26
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Om ditt mål är gå ner i vikt så är kosten ok.
Du ligger på ca 2200 kcal/dag fördelat på 108 g protein, 184g fett, 36g kolhydrater och 4 g fibrer.
https://kostbevakningen.se/?foodinput=5%20%C3%A4gg%0A1%20dl%20gr%C3%A4dde%0A1 40%20g%20bacon%0A30%20g%20sm%C3%B6r%0A200%20g%20en trecote%20%0A200%20g%20sallad%0A1%20banan%20%0A40% 20g%20fetaost%0A1%20msk%20olivolja

Ditt behov ca 2800 kalorier/dag så ett - 600 kalorier. Dvs du bör gå ner ett kg var 12 dag.
https://www.styrkelabbet.se/berakna-energibehov/

Om jag vore dig skulle jag minska på fettet och öka proteinet för säkerställa att du behåller muskler så mycket du kan under viktnedgången då du redan lång/smal. Dvs en deff istället för ketodiet ( de är typ samma men mer protein i deff mot keto) Men vet ju inte dina mål.
Sen mår du bra av kosten är det väl bara köra på, kroppen kommer säga till om du saknar något, dvs du börjar må dåligt/orkar mindre osv.
Sen fy fan vad trist äta samma skit varje dag. Varför inte variera lite men med samma innehåll? Ex köra kyckling istället för entrecote till salladen, ja du fattar nog.
Bra sammanfattning, instämmer helt och hållet.

Jag tror ts kommer bli orkeslös snart, men som vanligt äydet svårt att avgöra hur hårt hen tränar och därmed få en bra uppfattning av energibehovet.
Citera
2024-07-26, 16:29
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Ta en titt igen på vilka keto-råvaror han ska använda/använder, sen kommer du med svansen mellan benen och ber om ursäkt för påståendet att dom fettkällorna inte skulle förvärra LDL.

Din guru Saldino skulle bli besviken gällande uttalandet om frukten.

Inget fel på det TS äter, förutom möjligen baconet.

Vem fan är Saldino? Inte min guru i vilket fall.
Citera
2024-07-26, 16:57
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Frukt innehåller dock fruktos, som uteslutande bryts ned i levern, i vart fall den mängd som inte åtgår till fettproduktion av mikrober. För kolhydrater är grönsaker och bär det bästa.

Frukt och bär är väl hyfsat likvärdigt.

Ja levern metaboliserar fruktos på samma sätt som alkohol. Kroppen omvandlar överskott av glukos till fruktos i hjärnan. Så mängden är nog viktigare än typen. Någon frukt per dag utgör förmodligen inget problem. Det finns inte en chans att våra förfäder tackade nej till frukt och bär när det bjöds på.

Svårt att få i sig några nämnvärda mängder kolhydrater av vanliga grönsaker.
Citera
2024-07-26, 17:04
Bannlyst
Citat:
Frukt och bär är väl hyfsat likvärdigt.

Det är sockerhalten som skiljer.

Citat:
Ja levern metaboliserar fruktos på samma sätt som alkohol. Kroppen omvandlar överskott av glukos till fruktos i hjärnan. Så mängden är nog viktigare än typen. Någon frukt per dag utgör förmodligen inget problem. Det finns inte en chans att våra förfäder tackade nej till frukt och bär när det bjöds på.

Nej, man tackade inte nej, eftersom man premierade energirik föda, Men frukt på den tiden var inte vår tids förädlade frukt, och var inte heller så rikligt förekommande som man kan tro. Vi blev människor just på grund av att träden tunnades ut och vi tvangs ned på marken i jakt på annan föda, och för att vi då tog för oss av kadaver. Våra matsmältningssystem blev mindre, vår hjärna större, våra tänder finare i förhållande till de gorillor som hela dagen tuggar fibrer.

Även bland moderna jägare-samlare observerar man en preferens för kött, men även för honung då man upptäcker sådan. Honung är ett undantagsfall avseende socker i naturen, och det är inte sådant man äter varje dag. Vi kan tolerera tillfälliga lyxfester på honung och annat socker, men vi är inte byggda för daglig konsumtion av sådant.

Citat:
Svårt att få i sig några nämnvärda mängder kolhydrater av vanliga grönsaker.

Vilket är bra, eftersom kolhydrater är alldeles för dominerande i modern kost.
Citera
2024-07-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadishRush
Jag: Man. 30-årsåldern. 80kg. 186cm lång.
Tränar 5 dagar/veckan. Gym/löpning.

Dagens första mål. Kl. 12 - Lunch: Äggröra på 5 ägg, 1dl grädde och en generös klick smör ca 30g tillsammans med 1 paket skivat bacon 140g.

Kl. 19 - Middag: Entrecote 200g tillsammans med en sallad, vanligtvis ruccola/spenat med tomater, gurka och fetaost samt olivolja.

Innan läggning kan det bli en frukt, ofta äpple/apelsin/banan och ett glas röd mjölk om jag känner för det.

Övrig tid endast kaffe och vatten.

Käkat såhär i 3 veckor nu. Mår kanon. Energi och humör är på topp.

Är detta hållbart i längden? Är det något viktigt jag missar och inte får i mig? Borde jag ta något kosttillskott eller lägga till något annat? Vad tror flashback?

Hur bajsar du med tanke på hur mycket kött du äter?????
Jag är mer vegeterian än flexiterian men äter kött ibland för att det inte fanns något annat alternativ.
Jag blir totalt förstoppad av kött. Det går bara inte.

Jag tycker du äter bra men du borde enligt mig äta mer. Kanske fixa något snack emellan 12 och 19 de e långt emellan.
Citera
2024-07-26, 17:58
Medlem
Citat:
Även bland moderna jägare-samlare observerar man en preferens för kött, men även för honung då man upptäcker sådan. Honung är ett undantagsfall avseende socker i naturen, och det är inte sådant man äter varje dag. Vi kan tolerera tillfälliga lyxfester på honung och annat socker, men vi är inte byggda för daglig konsumtion av sådant.

Nu gjorde även du gurun din Saldino besviken. Splittringar i kyrkan igen?

Blir kul att se vad ni adderar ytterligare om någon månad 😂
Citera
2024-07-26, 18:24
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Det är sockerhalten som skiljer.

Nej, man tackade inte nej, eftersom man premierade energirik föda, Men frukt på den tiden var inte vår tids förädlade frukt, och var inte heller så rikligt förekommande som man kan tro. Vi blev människor just på grund av att träden tunnades ut och vi tvangs ned på marken i jakt på annan föda, och för att vi då tog för oss av kadaver. Våra matsmältningssystem blev mindre, vår hjärna större, våra tänder finare i förhållande till de gorillor som hela dagen tuggar fibrer.

Vilket är bra, eftersom kolhydrater är alldeles för dominerande i modern kost.

Jag håller med dig om att det är för mycket socker i dieten. För metabolt friska är det förmodligen bra att inte befinna sig i ett katabolt tillstånd hela tiden. Insulin är ju så mycket mer än ett hormon som signalerar att cellerna ska absorbera glukos. Det stimulerar proteinsyntes och främjar normal testosteronnivå t.ex.

Jag talar om, låt säga, 50-60 gram kolhydrater om dagen - under vissa perioder åtminstone. Det räcker även för de som är rädda för högt kolesterol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in