Citat:
Ursprungligen postat av
Tyrolerhatt
Mellan 1600 och 2000 kcal om dagen. Tex om jag jobbar över och inte pallar ut och gå minskar jag på maten under dagen. 2000 kcal kanske är optimalt , äta som jag gör fast öka antalet ägg som du föreslog.
Riktigt schysst kropp du har
Jag kommer vara mer än nöjd om jag får något likande din kroppstyp på 94 kg. När jag spelade hockey var jag riktigt nöjd med kroppen. Siktar inte på magrutor etc.
Skall köpa hem omega 3 och lite mineraler som du tipsade om också.
Tack, kul att höra. Jag har tränat i många år. Med ditt jobb och motion så håller jag med dig att du bör sikta på 2000 kcal eller någonstans där omkring. Det är svårt att förutse hur man kommer må eller känna framöver så eventuellt får man göra justeringar.
Jag vet inte om mineraler, omega 3 osv gör nytta så jag pushar inte för det även om jag själv åt det och kollade med en kostrådgivare vilka tabletter jag skulle välja baserat på innehåll.
Jag tror man kommer långt på en bra kost. Jag fortsätter äta på samma sätt som jag gjorde på deffen, men nu tillför jag en kycklingrätt med kyckling och god sås på grädde varje dag.
Jag håller tummarna för att du lyckas. Jag hoppas du får känslan av att du inte går ner i vikt utan kan tänka på annat under dagarna. Då går tiden bra mycket fortare.