Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat:
0%
röster
2020-02-01, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Imorgon är det 1 månad precis! Ja inga förkylningar eller sjukdomar än så länge. Känner mig inte speciellt hungrig också. Känner mig inte svagare heller.

Jag är ju inte helt strikt. Med maten tex igår käkade jag tacos med polaren. Förut kunde jag utan problem trycka 5-6 tacos utan å bli mätt. Igår åt jag 2 och blev proppmätt.

Har fyllt i lite i lifesum appen och enligt den äter jag för lite men eftersom det känns bra har kört på bara.

PS: jag äger ingen våg så 110 kg är min uppskattning.

Edit: ska läsa din tråd om sommar formen !!

Hur många kcal blir det du äter på en dag om du räknar?
Det låter ju bra att det känns bra. Då vet du att ditt upplägg är tillräckligt bra för att hålla en månad. Sen är det ju omöjligt för mig att svara på om det håller hela vägen.

Våran längd och matschema är nästan samma så du kan ju titta och läsa lite hur jag lyckades. Jag har skrivit lite funderingar jag hade längst vägen till formen jag fick.
Citera
2020-02-01, 12:17
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Hur många kcal blir det du äter på en dag om du räknar?
Det låter ju bra att det känns bra. Då vet du att ditt upplägg är tillräckligt bra för att hålla en månad. Sen är det ju omöjligt för mig att svara på om det håller hela vägen.

Våran längd och matschema är nästan samma så du kan ju titta och läsa lite hur jag lyckades. Jag har skrivit lite funderingar jag hade längst vägen till formen jag fick.

Mellan 1600 och 2000 kcal om dagen. Tex om jag jobbar över och inte pallar ut och gå minskar jag på maten under dagen. 2000 kcal kanske är optimalt , äta som jag gör fast öka antalet ägg som du föreslog.

Riktigt schysst kropp du har

Jag kommer vara mer än nöjd om jag får något likande din kroppstyp på 94 kg. När jag spelade hockey var jag riktigt nöjd med kroppen. Siktar inte på magrutor etc.

Skall köpa hem omega 3 och lite mineraler som du tipsade om också.
Citera
2020-02-02, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Mellan 1600 och 2000 kcal om dagen. Tex om jag jobbar över och inte pallar ut och gå minskar jag på maten under dagen. 2000 kcal kanske är optimalt , äta som jag gör fast öka antalet ägg som du föreslog.

Riktigt schysst kropp du har

Jag kommer vara mer än nöjd om jag får något likande din kroppstyp på 94 kg. När jag spelade hockey var jag riktigt nöjd med kroppen. Siktar inte på magrutor etc.

Skall köpa hem omega 3 och lite mineraler som du tipsade om också.

Tack, kul att höra. Jag har tränat i många år. Med ditt jobb och motion så håller jag med dig att du bör sikta på 2000 kcal eller någonstans där omkring. Det är svårt att förutse hur man kommer må eller känna framöver så eventuellt får man göra justeringar.

Jag vet inte om mineraler, omega 3 osv gör nytta så jag pushar inte för det även om jag själv åt det och kollade med en kostrådgivare vilka tabletter jag skulle välja baserat på innehåll.
Jag tror man kommer långt på en bra kost. Jag fortsätter äta på samma sätt som jag gjorde på deffen, men nu tillför jag en kycklingrätt med kyckling och god sås på grädde varje dag.

Jag håller tummarna för att du lyckas. Jag hoppas du får känslan av att du inte går ner i vikt utan kan tänka på annat under dagarna. Då går tiden bra mycket fortare.
Citera
2020-02-02, 13:30
Medlem
Hur bra eller dåligt eller egentligen potatis? Innehåller ju mycket stärkelse.
Citera
2020-02-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweDutch

Kokt potatis är inga bekymmer.
Citera
2020-02-02, 20:15
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ett alldeles utmärkt livsmedel att inkludera i sin kost. Stekt, kokt, klyftor m.m. Dock handlar det om helheten, du kan fortfarande vara hälsosam och äta näringsrikt även om allt du äter inte per automatik är det. Sådant som vissa klassar som skräp kan fortfarande ingå i ens kost utan att det behöver vara någon katastrof, pga kosten som helhet är bra sammansatt. Men potatis är det som sagt inget fel på.
Citera
2020-02-10, 23:23
Medlem
Finns det några förslag på vettig och proteinrik mat och mellanmål som man kan köpa direkt på mataffärerna? Är ofta borta när jag jobbar så det blir svårt fixa någonting eget. Ofta blir det plocksallad men tröttnar på det snabbt när man äter det varje dag.
Citera
2020-02-11, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incel4Life
Finns det några förslag på vettig och proteinrik mat och mellanmål som man kan köpa direkt på mataffärerna? Är ofta borta när jag jobbar så det blir svårt fixa någonting eget. Ofta blir det plocksallad men tröttnar på det snabbt när man äter det varje dag.

Ta med dig? Men klart det finns i butiken också.
Citera
2020-02-11, 09:29
Medlem
Citat:

Potatis är grymt. Nyttigt, billigt och gott. Innehåller "lagom" med energi om man kan säga så. En hel del näring. LCHF-myten att man blir tjock av potatis är väl den största Bullshit inom näringslära på senare år som fortfarande verkar leva kvar hos vissa.

https://traningslara.se/potatis-som-livsmedel/

När jag säger att det är bra pratar jag inte om chips och pommes.

Edit: Alltså grymt kanske är att ta i. Det är inget man måste äta men finns ingen som helst anledning att undvika.
Citera
2020-02-19, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coxhuvud
2000 kcal per dag är ju inte så speciellt mycket. Siktar mot upp på 4000kcal per dag, mest i carbs

2000+maten, 5-7000 kalorier om dagen totalt.
Citera
2020-02-22, 11:41
Medlem
Äter 2600 kcal varannan dag, och 2400 de andra dagarna, och ändå går jag inte upp i vikt alls?! Är tjej, 171 cm lång, 62.5 kg, vill upp till 65-66 kg, tränar 3-4 dagar i veckan. Har ätit dessa mängder i cirka 2 veckor nu, och har inte ens gått upp ett halvt kg än. Borde jag höja kaloriintaget ännu mer? eller stanna på detta intag en längre period eller?
Senast redigerad av jpettersson1991 2020-02-22 kl. 12:03.
Citera
2020-02-22, 11:45
Medlem
Skalman19xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zozinka
Äter 2600 kcal varannan dag, och 2400 de andra dagarna, och ändå går jag inte upp i vikt alls?! Är tjej, 171 cm lång, 62.5 kg, vill upp till 65-66 kg, tränar 3-4 dagar i veckan. Har ätit dessa mängder i cirka 2 veckor nu, och har inte ens gått upp ett halvt kg än. Borde jag höja kaloriintaget ännu mer? eller stanna på detta intag en längre period eller?

Ge det kanske två veckor till. Kanske öka det sedan till 2600 varje dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in