Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat:
0%
röster
2016-03-02, 13:20
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Express777
Vet du kanske hur mycket kolhydrater man ska äta på en re-feed day?
Vad tror du själv? och vad baserar du det på?
Citera
2016-03-02, 14:36
Avstängd
Hej. Jag väger ca 67 kilo och är 182 lång. Jag har PRECIS börjat med att börja äta från att nästan ha legat på svält så.. Here it goes.

Frukost 07:00 - Havregrynsgröt (1 portion) med en skopa protein vilket är ett tillägg, banan samt shake.

9:30 - Mellanmål - Keso (300g) med banan & riskakor

12:00 - Lunch. En tallrik husmanskost (tills jag inte orkar mer)

15:00. En rejäl näve nötter samt keso (300g) med banan

17:00 - Gym

Efter gym ca 18/18:30 - Middag - Ren husmanskost samt en näve nötter

20:30 - Kvällsmat?

Nå vad tror ni kära fb medlemmar? Detta bör gå över de 2600 kalorierna jag behöver på en dag va?

Är 20 år gammal förresten.
Senast redigerad av nextlife 2016-03-02 kl. 14:40.
Citera
2016-03-02, 15:05
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Hej. Jag väger ca 67 kilo och är 182 lång. Jag har PRECIS börjat med att börja äta från att nästan ha legat på svält så.. Here it goes.

Frukost 07:00 - Havregrynsgröt (1 portion) med en skopa protein vilket är ett tillägg, banan samt shake.

Nå vad tror ni kära fb medlemmar? Detta bör gå över de 2600 kalorierna jag behöver på en dag va?

Jag gissar på ja men det är svårt att säga när du inte skriver ur mycket det är (förutom keso).
Citera
2016-03-02, 15:07
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife

Som General.Maximus. skriver. Köp en matvåg, kostar typ 100 spänn. Det kommer hjälpa dig MYCKET. Man får nörda några dagar för att lära sig hur man äter egentligen. Tills dess får du uppskatta hur mycket du äter av varje.
Citera
2016-03-02, 20:14
Medlem
Då var det dags igen

Idag hade jag en re-feed day

Frukost

3 ägg och 2 omega-3 kapslar

Jordnötssmör

Lunch

Mellan portion lasagne

Protein shake

2 surdegsbröd med kalkon och ost

Middag

1 protein shake

Totalt: 1473 kcal

Protein: 132 g

Kolhydrater: 138 g

Fett: 45 g
Citera
2016-03-02, 20:35
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Express777
Då var det dags igen

Idag hade jag en re-feed day

Frukost

3 ägg och 2 omega-3 kapslar

Jordnötssmör

Lunch

Mellan portion lasagne

Protein shake

2 surdegsbröd med kalkon och ost

Middag

1 protein shake

Totalt: 1473 kcal

Protein: 132 g

Kolhydrater: 138 g

Fett: 45 g

Refeeddag med <1500kcal låter lite sisådär. Har du någon fråga? För det här är inte din blogg.
Citera
2016-03-03, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Som General.Maximus. skriver. Köp en matvåg, kostar typ 100 spänn. Det kommer hjälpa dig MYCKET. Man får nörda några dagar för att lära sig hur man äter egentligen. Tills dess får du uppskatta hur mycket du äter av varje.
Förutsatt att det inte finns risk för ätstörning. Matvåg går alldeles utmärkt att klara sig utan.

F.ö. borde han(?) undvika keso, proteinshake etc. för det kan sänka aptiten.

Vill man gå upp i vikt så fungerar ICA Crunchy med standardmjölk.
Citera
2016-03-03, 13:18
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yegori
Förutsatt att det inte finns risk för ätstörning. Matvåg går alldeles utmärkt att klara sig utan.

F.ö. borde han(?) undvika keso, proteinshake etc. för det kan sänka aptiten.

Vill man gå upp i vikt så fungerar ICA Crunchy med standardmjölk.

Du vet ju inte vad du snackar om. En matvåg är det enda verktyget för att skaffa sig kunskap för hur mycket olika råvaror väger, det ENDA sättet att få sina beräkningar rätt. Varför tolkar du kunskap som en sjukdom?

ICA crunchy, ja, jag kommer ge kvalitativ massa.
Citera
2016-03-03, 13:26
Medlem
Citat:
Du vet ju inte vad du snackar om. En matvåg är det enda verktyget för att skaffa sig kunskap för hur mycket olika råvaror väger, det ENDA sättet att få sina beräkningar rätt. Varför tolkar du kunskap som en sjukdom?

ICA crunchy, ja, jag kommer ge kvalitativ massa.

Man måste inte veta exakt vad allt väger. Går fint att laga recept med dl mått och höfta lite. Utgå vad som står på förpackningar.

Personen ifråga väger 67 kg på 182 cm och svälte sig nyligen....

Har bulkat på både Ica crunchy och snabbmakaroner med framgång.
Senast redigerad av yegori 2016-03-03 kl. 13:30.
Citera
2016-03-03, 13:32
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Man måste inte veta exakt vad allt väger. Går fint att laga recept med dl mått och höfta lite. Utgå vad som står på förpackningar.

Personen ifråga väger 67 kg på 182 cm och svälte sig nyligen....

Har bulkat på både Ica cunchy och snabbmakaroner med framgång.

Killen frågar om han kommer över 2600 kcal med följande schema, det kommer du aldrig veta med dina tantmått och kastruller, hur mycket du än vill. Matvåg är det som gäller, det är en investering för livet att skaffa sig lite kunskap om hur mycket olika råvaror väger.

Och nej, du har inte bulkat med framgång på ica crunchy och snabbmakaroner. Jag tror inte du haft någon framgång öht om du skriver det där.
Citera
2016-03-03, 13:40
Medlem
Citat:
Killen frågar om han kommer över 2600 kcal med följande schema, det kommer du aldrig veta med dina tantmått och kastruller, hur mycket du än vill. Matvåg är det som gäller, det är en investering för livet att skaffa sig lite kunskap om hur mycket olika råvaror väger.

Och nej, du har inte bulkat med framgång på ica crunchy och snabbmakaroner. Jag tror inte du haft någon framgång öht om du skriver det där.

Haha, vad aggressiv du är och vad vet du om mig?

Man kan lära sig vad mat väger och innehåller på ett ungefär utan att väga....

Jag var visserligen inte stark till att börja med men jag har ökat mycket i styrka på detta viset.
Det ger mer att äta rejält, träna ordentligt och vila än att försöka räkna ut exakt vad man äter (möjligt), beräkna energiförbrukningen (svårt) och försöka optimera allt.

Fruktansvärt tråkigt att stå och väga havregryn och blanda shakes om man ska gå upp i vikt. Tar en massa tid och blir lätt en besatthet. Inte värt det. Ok, man måste inte göra som jag gjorde men det fungerade för mig.
Senast redigerad av yegori 2016-03-03 kl. 13:42.
Citera
2016-03-03, 13:53
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Haha, vad aggressiv du är och vad vet du om mig?

Man kan lära sig vad mat väger och innehåller på ett ungefär utan att väga....

Jag var visserligen inte stark till att börja med men jag har ökat mycket i styrka på detta viset.
Det ger mer att äta rejält, träna ordentligt och vila än att försöka räkna ut exakt vad man äter (möjligt), beräkna energiförbrukningen (svårt) och försöka optimera allt.

Fruktansvärt tråkigt att stå och väga havregryn och blanda shakes om man ska gå upp i vikt. Tar en massa tid och blir lätt en besatthet. Inte värt det. Ok, man måste inte göra som jag gjorde men det fungerade för mig.

Men om du står och läser på förpackningar, använder dl och portioner, då kommer du fortfarande vara lost-in-space när du i framtiden äter något annat. Och jag säger inte att man ska vara opti och väga allt på grammet heller. Det räcker man att man väger det man äter i kanske 2-3 veckor, sen har man tillräckligt med kunskap att bara titta på en måltid och säga hur mycket kcal/prot/kolh/fett det innehåller, med en diff på kanske 10%.

Ta upp en kycklingfilé och gissa hur mycket det är i den. Sedan väger du den. Gör så några gånger så kommer du väldigt snart kunna dra riktigt kvalificerade höftningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in