2014-09-05, 01:50
Medlem
Tack! Det gick bra. Han tog bort 27 st + rekonstruerade 5 fula ärr. Och någon lipom i hjärnan hade han inte hört talas om. Och om det mot förmodan stämmer, kan det inte ha några märkbara effekter alls. Och han bör ju veta.
Citera
2014-09-05, 02:04
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepoemo
Tack! Det gick bra. Han tog bort 27 st + rekonstruerade 5 fula ärr. Och någon lipom i hjärnan hade han inte hört talas om. Och om det mot förmodan stämmer, kan det inte ha några märkbara effekter alls. Och han bör ju veta.

Åh tack för att du frågade, kärlek till dig! Och grattis till att du fick så mycket borttaget, rena rama julafton där kan jag tänka mig. Nä skämt å sido, men skönt måste det kännas. Inga bilder du vill dela med dig av?
*kram*
Citera
2014-12-19, 21:34
Medlem
spyder123s avatar
Har en lipom i ansiktet, cirka en centimeter i diameter. Stör mig inte på det jättemycket, men hur komplicerat/dyrt är det att ta bort den? Om det inte är så mycket så kan det ju kanske vara värt det.

I övrigt är jag helt befriad från fettknölar.
Citera
2014-12-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Har en lipom i ansiktet, cirka en centimeter i diameter. Stör mig inte på det jättemycket, men hur komplicerat/dyrt är det att ta bort den? Om det inte är så mycket så kan det ju kanske vara värt det.

I övrigt är jag helt befriad från fettknölar.
Testa att gå till husläkaren och be om remiss till kirurg, borde då bli sedvanlig landstingstaxa. Hur stor den blir beror på vilket landsting du tillhör.
Citera
2014-12-20, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lepoemo

För ca 8 år sedan opererade jag bort ett lipom ca 2 x 3 cm i hjärnan, dock ytligt beläget. Enligt vad som sades troligen medfött.
Citera
2014-12-20, 16:16
Medlem
Slackoffs avatar
Omg!
Jag bildgooglade...
Jag tycker synd om mig själv för att jag har acne ibland..
Citera
2015-01-12, 22:30
Medlem
Började upptäcka några st för 3 år sedan, då var det ungefär 10, sedan fick jag några till och hade tills nu ca 23. Har nu plockat bort 8 st. Storleken varierar mellan ärta till vindruva, men mestadels är de så små eller dolda att jag måste leta dem. Innebär detta att jag har multipel lipomatos? eller är det "normalt" antal för någon som fått lipomer så att säga? är det sannolikt eller ej att jag kommer få många fler? det finns ingen i min släkt som har detta.

Jag är rädd för att jag kommer få massor av dessa när jag blir äldre
Senast redigerad av zuggan 2015-01-12 kl. 22:55.
Citera
2015-01-12, 22:54
Medlem
.
Senast redigerad av zuggan 2015-01-12 kl. 23:00.
Citera
2015-01-31, 14:43
Medlem
Miller418s avatar
Hittade en intressant studie angående behandling av lipom:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3183720/
Citera
2015-02-01, 19:29
Medlem
Ok, lipom. Det är en slags ansamling av fettvävnad ofta belägen i underhudsfettet.

Vad beror det på? Det kan säkert finnas flera orsaker bakom lipom. Men jag blir lite rädd när jag ser ovanstående studie som vill behandla lipom med injektioner.

En orsak till att lipom uppstår kan säkert vara att kroppen kapslar in sådant den inte vill ha i blodströmmen och som inte kan föras ut genom njurarna och vidare den normala vägen.

Jag tror faktiskt att injektioner (vaccinationer, bedövningssprutor etc.) kan vara en stor bov bakom uppkomsten av lipom. De innehåller i regel fettlösliga substanser som kroppen inte vill ha i blodstömmen. Kroppen är smart och slaggar inte igen vitala organ som njurarna. Istället kan orena substanser lagras i underhudsfettet.

Jag har själv badat flera år i Miracle 2 soap (finns endast att köpa från USA tyvärr). Dessutom har jag slängt i två matskedar magnesiumsulfat (epsomsalt) i vattnet.
Resultatet har blivit att jag fått ut väldigt mycket orenheter ur underhudsfettet. Jag kände inte till begreppet lipom tidigare. Men om jag ska beskriva det som kommit ut ur huden så är det fettknutor.

Mitt råd är att testa bad i Miracle 2 soap innan ni gör kirurgiska ingrepp. Det tar tid att bada bort fettknutor, men såsmåningom försvinner de ut genom huden utan att lämna något synligt märke efter sig.

Först drar tvålen upp fettknutan till ytskiktet där fettknutan ”neutraliseras” och torkar ut. Hur lång tid det tar att få ut en fettknuta beror på storleken och hur djupt den ligger, men det kan ta något år. Det bästa är om man gör badandet till en rutin till exempel varannan dag.

Bonuseffekten av att bada i Miracle 2 soap är att det även är effektivt mot ytliga besvär som acne och eksem.
Citera
2015-02-02, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miller418
Hittade en intressant studie angående behandling av lipom:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3183720/

Det här var den mest lovande behandlingsmetod jag läst för lipom. Tack Miller418!

Förutom att man slipper ärr, måste den också vara betydligt billigare än plastikkirurgi.

Så för den som precis har börjat brottas med problemet är det alltså väldigt hoppfullt. Det gäller då bara att leta upp någon som kan erbjuda den här injectionen. Hänvisa då till artikeln! (Lätt att läsa med t ex Google:s översättningsprogram).
Citera
2015-02-02, 16:05
Medlem
Tyvärr partyintheusa, jag tror inte för ett ögonblick att det går att "bada bort" lipom.

Men var och en har rätt att bli salig på sin egen religion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in