Citat:
Ursprungligen postat av Sickboy
Du kan inte vara gammal. Och inte ha sett många Bondfilmer.
Dom nya Bondfilmerna, som inte ens borde få kallas för Bondfilmer, saknar ALLT som fanns med i dom äldre och bättre filmerna. Av dom nya nu med tråktanten Craig som Bond så känns ingen av dom som bondfilm. Kan vara vilken slumpmässig action som helst.
Dom skulle kunna satt in Brice Willis i QoS och kallat den för Die hard 5.
Nej, tillbaka till det klassiska Bondformatet, med coola gadgets, snygga kvinnor, elaka skurkar och häftiga bilar.
Och lägg ner dom nya såkallade "Bondfilmerna".
Jag har sett alla Bond-filmer och jag tycker att Quantum Of Solace är en av de bästa. Dessutom är jag inte jätte-ung, så ditt resonemang håller inte, oavsett vad du tycker.
Visst, dom gamla filmerna är bra, och följer den mallen som Bond "ska vara" helt enkelt. Men varför ska man köra samma stil hela tiden? Fan, hela Bond-serien höll ju på att somna in på 70-80talet just eftersom att man aldrig kom med något nytt. Man tröttnar liksom på att se Sean Connery som för övrigt pratar som han har gröt i munnen hela tiden, göra samma saker.
Daniel Craig gör rollen bra mycket bättre än vad Connery gör, men alla som har sett filmerna är vana vid Connery som Bond, just eftersom att han var den första som gestaltade rollen. Till och med Ian Flemming tyckte ju att första filmen med Connery var skräp (han hade antagligen inte gillat QOS heller, men ändå). Sean Connerys gentlemanna-bond är bra, men vi har ju sett det förut så många gånger. Om man dessutom läst böckerna så märker man att Bond var betydligt mer cynisk och rå än vad många tror.
Därför tycker jag att Craig gör rollen bättre med en hårdare Bond, som det ska vara.