Citat:
Ursprungligen postat av
DoktorNo
Kan bara hålla med. Pedro Armendariz öde var för övrigt tragiskt. Hans son var förresten med i Daltons andra och sista film men det vet du antagligen redan. Filmen har också min favorit vad gäller hench men. Red Grant.
Synd bara att man valde Spectre som bad guys i filmen. I boken var det Smersh, alltså Sovjet som Bond bråkade med. Men de ville väl undvika politiska problem när det skulle bli film av boken.
Sitter för övrigt just nu och tittar på Dalton i TLD på Viaplay. Kanske hinner med FRWL innan läggdags

Jag vet att sonen är med men är inte på det klara med vem han spelar, ska hålla span på det nästa gång det är dags för License.
Red Grant's agerade är genialiskt genom storyn, styr situationen dit han vill ha den hela tiden, men han faller ihop lite på slutet när han ska stila under snacket. Iögonfallande hur hans utseende ändrades till Jaws 12 år senare.
Själv har jag nog flera favoriter, Oddjob för coolhet, Irma Bunt för isig attityd, bögstollarna i Diamonds för humor, Necros pga att han fått en låt att skrämma livet ur mig, skulle jag någon gång höra nån lyssna på den Pretenders-låten i ett par hörlurar skulle jag bli rädd.

Stamper i Tomorrow är rätt så cool, en rejäl tysk.
Men allra skönast är nog ändå Fatima Blush för hennes hysteriska personlighet, hon tvingar Bond skriva ett brev där han erkänner att hon var den bästa älskarinna han haft.

Onatopp försöker men kommer inte i närheten.
I dagens klimat hade dom nog inte haft problem med att använda Russia som bad guy, det är värsta modet.
TLD före Russia fick mig att tänka på att man kan se Star Wars i flera alternativa ordningar, bl a Machete-order, för att hålla på spoilern i 1-3, innan man sett 5(den aspekten är förvisso bara intressant för nybörjare). Jag har aldrig ett Bond-filmerna i någon alternativ ordning sen tidigt 90-tal, dom plöjs alltid kronologiskt, men det kanske man skulle rumstera runt lite i. Baklänges eller bokordning, det får jag fundera på. Borde ta och klämma in dom två gamla CR-versionerna också nästa varv.
Om det blir nån film ikväll så blir det Flash Gordon eller Mimi från 1935 på Netflix.