2014-12-23, 18:22
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det är ju för det mesta små ändringar, men några av dom är ju riktigt störande. Tänker framför allt på det ändrade sångnumret, R2D2 som gömmer sig bakom en stor hög stenar samt att Anakin's spöke i slutet av Ep6 är den yngre Anakin. Finns ingen logik bakom det beslutet alls, då Luke aldrig sett Anakin som yngre, och det känns helt random.

Jag är inte lika inbiten som vissa av er andra här, men jag vill även minnas en fruktansvärt rolig ändring (dock osäker på vilken utgåva) av Empire Strikes Back, där Luke efter att ha konfronterat Vader, försvinner ner i avgrunden och de har lagt på ett komiskt vrål när han faller. Det påminner mig lite om Ep3 där Darth Vader har det mest komiska "NOOO"-vrålet någonsin, minns dock inte om det var i den vanliga versionen eller någon nyutgåva där.

Lukes skrik i slutet av ESB fanns inte med när jag såg filmen på BD. Men vad är det för ändrat sångnummer? Menar du bandet i baren i Mos Eisley?
Citera
2014-12-23, 19:11
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
samt att Anakin's spöke i slutet av Ep6 är den yngre Anakin. Finns ingen logik bakom det beslutet alls, då Luke aldrig sett Anakin som yngre, och det känns helt random.

Är det inte mer random att spöket ser ut så som Anakin hypotetiskt hade kunnat se ut om han åldrats normalt utan brännskador?
Citera
2014-12-23, 21:37
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Lukes skrik i slutet av ESB fanns inte med när jag såg filmen på BD. Men vad är det för ändrat sångnummer? Menar du bandet i baren i Mos Eisley?

Möjligt att han menar Max Rebo bandet. Det var den låten som jag reagerade på mest som var bytt annars kanske han menar yub nub.

Kolla ifrån 05:00 https://www.youtube.com/watch?v=XkDO2UxX4Lo

Hela star wars changes serien han har gjort är väldigt sevärd.
Senast redigerad av Red-Panda 2014-12-23 kl. 21:40.
Citera
2014-12-23, 23:25
Medlem
Akatians avatar
Citat:
Jag är inte lika inbiten som vissa av er andra här, men jag vill även minnas en fruktansvärt rolig ändring (dock osäker på vilken utgåva) av Empire Strikes Back, där Luke efter att ha konfronterat Vader, försvinner ner i avgrunden och de har lagt på ett komiskt vrål när han faller. Det påminner mig lite om Ep3 där Darth Vader har det mest komiska "NOOO"-vrålet någonsin, minns dock inte om det var i den vanliga versionen eller någon nyutgåva där.

Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding

Lukes skrik var i den första versionen av specialutgåvan från 1997. Det togs bort i DVD-versionen från 2004 och är fortfarande borta i BD-versionen från 2011. Och tack och lov för det.
Citera
2014-12-24, 05:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McNutty3.0
Finns originalfilmerna på DVD, förutom den där releasen där dom är extramaterial? Jag såg Star Wars för första gången i mitten av nittiotalet och då hade vi originalversionen av Return of the Jedi på VHS men den är...

Ja. Menar du den jag har? Första filmen i två skivor. Den ena är väl specialversionen från -97 och den andra ursprunget från -77. Man slipper tom det där "A New Hope".

De två andra filmerna sket jag i att köpa.
Citera
2015-02-03, 21:22
Medlem
santacls avatar
http://www.imdb.com/news/ni58250292/

The Hollywood Reporter has it on good authority that Felicity Jones has landed the highly coveted role of the female lead in the first stand-alone movie, beating out the likes of Rooney Mara and Tatiana Maslany
Citera
2015-02-10, 14:22
Medlem
gulaLejonets avatar
I film V sticker Luke från Dagobah och Yoda trots att han inte är klar med utbildningen. Yoda & Obi Wan försöker desperat få honom att stanna och fortsätta träningen.

Envisa Luke sticker ändå
Obi Wan: -"that boy is our only hope"
Yoda -"no, there is another one"

vem syftade yoda på? yoda var inte direkt imponerad av lukes färdigheter och skills men vem menade han? han solo?
Citera
2015-02-10, 14:48
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
I film V sticker Luke från Dagobah och Yoda trots att han inte är klar med utbildningen. Yoda & Obi Wan försöker desperat få honom att stanna och fortsätta träningen.

Envisa Luke sticker ändå

vem syftade yoda på? yoda var inte direkt imponerad av lukes färdigheter och skills men vem menade han? han solo?

Leia borde det väl vara.
Citera
2015-02-10, 17:14
Medlem
Citat:

Envisa Luke sticker ändå

Jag har alltid tolkat det som Leia?
Citera
2015-02-16, 23:03
Medlem
Blivit lite nyfrälst på sistone och vill gärna veta mer om Star Wars-universumet, så någon som vet en bra lista som sammanfattar vilka böcker man verkligen bör läsa?
Intresserad av de flesta erorna och personerna, kanske främst Boba och Jango Fett.
Tack på förhand!
Citera
2015-02-17, 01:27
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Är det inte mer random att spöket ser ut så som Anakin hypotetiskt hade kunnat se ut om han åldrats normalt utan brännskador?
Nja, inte helt orimligt att hans force ghost är "obesudlat" efter hans "redemption". Men om de kan de lärda tvista!
Citat:

Envisa Luke sticker ändå

Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Leia borde det väl vara.
Det är dock lite märkligt om det är Leia, då Ben uppenbarligen vet att hon existerar då han var med när hon föddes. Då är konversationen mellan Ben och Yoda rätt kryptisk och märklig.

Alltså finns det tre förklaringsmodeller. Den första är att han är medveten om Leia, men av någon anledning har räknat bort henne som "hope". Den andra är att han helt enkelt har glömt bort Leia. Den tredje är att det är någon annan utöver Luke, men inte Leia. Endast alternativ ett och tre verkar rimliga. Det är kanske å andra sidan inte helt orimligt att Obi-Wan och Yoda har olika uppfattningar om människors förmåga och lämplighet, det är ju inte första gången.
Senast redigerad av VonFanderblad 2015-02-17 kl. 01:32.
Citera
2015-03-02, 18:08
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov182
Blivit lite nyfrälst på sistone och vill gärna veta mer om Star Wars-universumet, så någon som vet en bra lista som sammanfattar vilka böcker man verkligen bör läsa?
Intresserad av de flesta erorna och personerna, kanske främst Boba och Jango Fett.
Tack på förhand!

http://starwars.wikia.com/wiki/Main_Page

Bästa sidan om Star Wars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in