Citat:
Sant, det vet vi inte. Jag har bara läst de 8 (?) sidorna som finns på Linnas FB-sida.Fast varken du eller jag vet vad som finns i den bilagan ännu, eller?
Magnusson säger såhär om bilagan:
– Den här genomgången innehåller sprängstoff, anser advokat Thomas Magnusson och begär nu att Riksåklagaren ska göra en noggrannare genomgång av telefonlistorna.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/huv...rat-uppgifter/
Om man läser resningsansökan får man ganska snabbt uppfattningen att de har fokuserat på Långaredspolackerna i förstahand och inte beter sig som Rönnbäck och pekar på flera olika alternativa gärningsmän utan några vidare belägg för det i nuläget. Likheterna de har fått fram med Långared får däremot räknas som tillräckliga skäl för att gå vidare med det. Varför och hur advokaten resonerar kan du läsa i länken ovan. Där står det också hur vanligt det är med advokater som pekar ut alternativa gärningsmän i dessa sammanhangen.
Magnusson säger såhär om bilagan:
– Den här genomgången innehåller sprängstoff, anser advokat Thomas Magnusson och begär nu att Riksåklagaren ska göra en noggrannare genomgång av telefonlistorna.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/huv...rat-uppgifter/
Om man läser resningsansökan får man ganska snabbt uppfattningen att de har fokuserat på Långaredspolackerna i förstahand och inte beter sig som Rönnbäck och pekar på flera olika alternativa gärningsmän utan några vidare belägg för det i nuläget. Likheterna de har fått fram med Långared får däremot räknas som tillräckliga skäl för att gå vidare med det. Varför och hur advokaten resonerar kan du läsa i länken ovan. Där står det också hur vanligt det är med advokater som pekar ut alternativa gärningsmän i dessa sammanhangen.
Vad gäller tfn-listorna vet jag inte var advokaten vill komma. Det förefaller som om samtalen efter 21 mellan Bertil och dennes pappa är fokus, men dessa samtal behövs ju inte alls för att ge Bertil alibi, Sedan är jag medveten om att ett försvar kan skjuta vilt åt alla håll, men från ett lekmanna-perspektiv är det något tröttsamt när man i samma resningsansökan vill så tvivel om Bertils alibi (?) och sedan dra in Långaredspolackerna. Det finns ju inget samband här öht, och det är något störande, även om det kanske är normal-förfarande för en advokat.
Mitt problem med Långaredspolackerna är dels att man drar in mördare från 2011 i ett rånmord 2004, och man har mig veterligen inte ens visat att dessa var i Sverige då, än mindre än koppling till Nils. Utan en koppling till Nils blir ju resten av fallet helt obegripligt. Någon är det ju som frågar på svenska efter kassaskåpet, och inte är det en av dessa polacker.
Så ovanligt att peka ut alternativa GM är det väl inte? Det är närmast tjänstefel av en advokat att inte göra det. Missförstår jag dig här?