2017-10-24, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om du vill fortsätta att hävda att GM hade handskar på sig så när han fipplade med pappkartongen så måste du nog försöka hänvisa till någon källa. Har du läst brottsoffret Sune Lindbergs egna uppgifter förresten? Sune uppgav ju att mannen som attackerade honom var utan handskar (hovrätten 2015, s.10).

Och vad menar du att en ambulansförare skulle ha haft för anledning att gå in i värdeskåpen?

Jo då ! Jag har läst S*n*s egna lämnade uppgifter och det är inget att över huvud taget förlita sig på , eftersom hans vänner och bekanta har tydligt och bestämt klargjort att S*n* var dels "Dement" och även mycket opålitlig och svamlade väldigt mycket. Den ena gången hade S*n* sagt att GM hade tunna handskar , och nästa gång hade han sagt att GM inte hade några handskar på händerna. Ena gången är han säker på att det var H*k** Abr*h*m***n som hade bankat till honom i bollen med påken , och nästa gång var han säker på att det var K*j L*nn* som hade bankat till honom i bollen. Det är ju bara att konstatera faktum att S*n* vet inte vad fan han pratade om. Ambulans Chaffisen kan knappast ha "gått in i värdeskåpen" efter som skåpens utrymmen inte var tillräckligt stora för att Ambulans Chaffisen skulle haft kunnat "gå in i dom" , jag tror för min del att i sådant fall måste nog Ambulans Chaffisen ha stått utanför värdeskåpen , dessutom är jag personligen ganska övertygad om att Ambulans "Snubben" inte hade någon anledning över huvud taget att "gå in i värdeskåpen" , däremot vet vi ju att Ambulans "Snubben" hade varit ute i Ladan och "fipplat" på R*g*r , efter det , att han då hade lyft bort skottkärran från R*g*rs skalle för att kolla om R*g*r var d*d , och det kunde han ju då konstatera , efter det att han "fipplat" med sitt ena finger på R*g*rs hals. Det var ju okså Ambulans Chaffisen som spottade ut snusloskan på gården ovanpå snön stax bortanför Ladan. Nä ! som sagt vad / vi vet ju alla att det var en av LångaR*ds P*lack*rn* tillsammans med en Norrländsk BrandSläckar-försäljare som begick brottet på H*mm*nsÄg*rn* i Kál*M*rk i P*t*å Onsd*g*n den 14 Apr*l År 2**4 och sedan var det den "korrupte" och komprimerade kackerlackan vid namn M*k**l L*ndqv*st som tillsammans med S*n* och den nedknarkade M*g*** W*k**n* som försökte sätta dit en stackars oskyldig och fridfull K*j L*nn* för ett brott han inte hade begått.
Senast redigerad av JokerMannen 2017-10-24 kl. 02:42.
Citera
2017-10-24, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Ja.

Det absolut bästa svaret som jag någonsin har fått läsa på den här tråden "SommarSemestern" är alldeles för Indoktrinär för att över huvud taget kunna begripa att K*j L*nn* är fullständigt oskyldig och att det helt enkelt var ! en av LångaR*ds P*lack*r** tillsammans med en Norrländsk BrandSläckar-försäljare som begick brottet i Kál*M*rk. "SommarSemestern" har nog uppåt 100 "foliehattar" på sig på en och samma gång ?

"Grattis K*j med Familj" må den stora ekonomiska lyckan tillhanda-komma dig inom kort för allt jävelskap som du ständigt och jämt blivit utsatt för , det finns mycket hemskheter och orättvisor här i denna jävliga Värld , stå på dig K*j
Senast redigerad av JokerMannen 2017-10-24 kl. 03:26.
Citera
2017-10-24, 12:35
Medlem
Draifoss avatar
Hittade en ljudinspelning från Studentafton i Lund. Kaj Linnas egen berättelse har nog flera i tråden redan hört, men här följs hans anförande också av en diskussion med Sverker Jönsson, lektor i straffrätt vid Lunds universitet. Det var intressant att höra hur en utomstående jurist ser på de tidigare domarna, och Sverker Jönsson ger en del förklaringar hur det kunde bli så här. Kan rekommenderas.
Citat:
Den 26:e september 2017 gästades Studentafton av Kaj Linna.

Lyssna först till ett anförande där Linna berättar sin historia, följt av ett samtal med lektor Sverker Jönsson om rättsväsendets svagheter och begränsningar. Samtalet modereras av journalisten Anton Berg, en av skaparna till podcasten Spår som bidrog till att kritisk information för utredningen kom fram som till slut gjorde att Linnas resningsansökan kunde beviljas.

Kaj Linna dömdes 2005 till livstids fängelse för det så kallade Kalamarksmordet, ett brott han inte begått. Han skulle behöva spendera närmare 13 år som inspärrad, men i juni 2017 släpptes han äntligen fri. Linnas fall är ett av de mest uppmärksammade i modern tid, och har av vissa kallats för Sveriges största rättsskandal.

Studentaftonpodden är ett samarbete mellan Studentafton och Radio AF.
https://player.fm/series/studentaftonpodden/kaj-linna
(den som redan känner till bakgrunden kan spola fram till 25:00)
Senast redigerad av Draifos 2017-10-24 kl. 13:34.
Citera
2017-10-24, 16:17
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Hittade en ljudinspelning från Studentafton i Lund. Kaj Linnas egen berättelse har nog flera i tråden redan hört, men här följs hans anförande också av en diskussion med Sverker Jönsson, lektor i straffrätt vid Lunds universitet. Det var intressant att höra hur en utomstående jurist ser på de tidigare domarna, och Sverker Jönsson ger en del förklaringar hur det kunde bli så här. Kan rekommenderas.

https://player.fm/series/studentaftonpodden/kaj-linna
(den som redan känner till bakgrunden kan spola fram till 25:00)

Ja, det var en intressant inspelning.
Citera
2017-10-24, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Ja vill man ha en oseriös debatt så visst, skriv vad skit ni vill (och det görs det gott om här).
Moddarnas möjlighet att styra vad som skrivs är ändå relativt begränsade, är man intresserad av en nyanserad och framåtdrivande debatt så kan jag tycka att man ska vara ärlig i det man skriver.

Ja ! / du har verkligen helt rätt i detta fallet "H*b*t" om en ("nyanserad och framåtdrivande debatt med fullständig ärlighet"). Det har förekommit så otroligt mycket "pseudo-debatter och "pseudo-diskussioner på den här trådsidan nu beträffande K*j L*nn* så man mår riktigt dåligt rent ut sagt. Vi vet ju alla på den här trådsidan att det faktiskt var en av Lång*R*ds P*l*ck*rn* tillsammans med en Norrländsk BrandSläckar-försäljare som då begick brottet i Kál*M*rk i P*t*å O*sd*g*n den 14 *pr*l år 200* och vi vet ju alla på den här trådsidan att P*l*ck*n hade stabiliserat sina fossingar med 3 stycken tjocka raggsockor på varje fossing för att då få plats med sina fossingar i två nummer förstora skor , och för att då , under sådana förutsättningar ha kunnat vilseleda "snutarna" för att således då ha fått "snutarna" att tro att GM hade 48-or fast han i själva verket normalt hade 46-or , och så gjorde ju även den Norrländska BrandSläckar-försäljaren , och vi vet ju alla på den här trådsidan att en GM hade pjäxor på fossingarna och då åkte skidor till gården och att den andre GM gick till gården , allt detta har J*n O*ss*n och hans kollega P*t*r K*rl***n tydligt och klart deklarerat för oss alla , och våran gode A*t*n B*r* har ju okså han , kunnat konstatera det samma. Alla här på trådsidan har nu okså kunnat få reda på hur den ena GM "vevade" runt sin TräPåk inuti Ladan så att hans ena handske sprack i den ena fingerfogen och sedan även då en bit ut efter kanten så att en bit av hans fingertopp sedan stack ut / och sedan när han "fipplade" på pappasken med nycklarna inuti så hade han ju glömt bort detta för honom då tidigare begångna missöde och så råkade han således att bängla dit ett av sina fingeravtryck , men tyvärr var det så att , trots att man inom den Norrländska Polisen redan ifrån början visste att det var en Lång*R*ds P*l*ck och en Norrländsk BrandSläckar-försäljare som hade begått detta brottet , så ville man lägga ner alla sina resurser på att sätta dit en stackars oskyldig och fridfull K*j L*nn*a , men det har ju hela tiden handlat om en slags Norrbottnisk komprimerad kackerlacks-soppa med en "korrupt" Åkl*g*r* som helt fritt fick styra allt utan att någon rättvisa då ville blanda sig i för att då ha kunnat stoppa den här "várbölds-aktiga" skandalen mot en då stackars oskyldig och fridfull K*j L*nn* , men som väl är , så är ju nu detta Norrländska Rötägg vid namn M*k**l L*ndqv*st pensionerad så att vi i fortsättningen slipper att höra talas om sådana här hemska Rätts-skandaler.
Citera
2017-10-24, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Jag har en till fråga:

Du talar ofta om en vit Audi.
Självklart är det viktigt att utreda den bilen. Du kan ha rätt.

Min teori är dock lite annorlunda och som jag själv kommer att delge till den riktiga utredningen är att MV farfar hade en Citroën vid tidpunkten för detta brott.

Vad vet du om den bllen?

Beträffande den vita Audin så har jag förväxlat den med den vita Ford Scorpion och de måste ju ha varit den vita Ford Scorpion som T**e F*h*gr*n såg på P-platsen den 14/* År 2***
och jag är övertygad om att , hade T**e F*h*gr*n bara vågat gått fram till bilen och "fipplat" upp bakdörrarna på CH/LH-bilen , så hade han med garanti fått sett en 10 till 15 stycken BrandSläckare och kanske "OHYVLADE" TräPåkar okså ? så jag är faktiskt inte så säker längre på att P*l*ck*n hämtade en TräPåken ifrån virkesförrådet , utan han kanske fick den av CH eller LH , man kan ju aldrig riktigt vete hur det kan ha gått till med den här Påken som GM sedan "vévade" runt inuti Ladan så att hans fingerfog sprack på hans ena handske och vidare en bit ut på handsk-fingret så att finger toppen sedan råkade titta ut
Citera
2017-10-24, 21:20
Medlem
Citat:
Då förstår jag varför det inte verkade glasklart. Min uppfattning nu är att han inte är skyldig.

Din uppfattning är suveränt glasklar och fullständigt klar som korvspad , kan bara inte bli klarare. K*j L*nn* är totalt oskyldig utom all rimlig tvivel , inte den minsta tvekan om att så är fallet , det är bara indoktrinära "foliehattar" som påpekar det motsatta och vill dra in oss ärliga och seriösa människor i en massa egendomliga "pseudo-debatter" och "pseudo-diskussioner , "men där skét det sig allt". Både du och jag och många andra vet ju redan sedan lång tid tillbaka att det var en av Lång*R*ds P*l*ck*rn* tillsammans med en Norrländsk BrandSläckar-försäljare som begick brottet i Kál*M*rk i P*t*å den 14/* År 2*** , konstigare än så är det ju inte
Citera
2017-10-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
2017 konstaterades att inte DNA-spåret inte kom från GM 2004 gissade man, troligen för att man inte vågade chansa (hade ju kunnat vara någon annan av de då 3 andra misstänkta än Linna).

Eftersom du nu själv väljer att gå ut med att du endera hör till Luleåpolisen eller åklagaren så blir ju ditt medvetna försöka att blåsa trådens läsare än allvarligare.

Mycket allvarligt med försök till "TrådBlåsning" och jag både förstår och håller fullkomligt med dig "H*b*t" i detta fallet , och jag hoppas och önskar att vi ärliga och seriösa trådSkribenter snart kan få ett slut på sådant här , nej ! låt oss i stället föra en god debatt om "korrupta" Åkl*g*r* och de 6 stycken Norrländska BrandSläckar-försäljarna som hade sitt Knark-Näste i skumrasks-Kvarteren i P*t*å och P*l*ck*n från Lång*R*d som på kriminella vägnar involverade sig med de 6 stycken Norrländska BrandSläckar-försäljarna och att vi okså därtill diskuterar om den "korrupta" I*g**d E*b*rg som kokade ihop en fullständigt sjuklig historia för att kunna sätta dit en oskyldig och fridfull K*j L*nn* , och för att inte nämna det största nedknarkade Norrländska Rötägget M****s W****n* och många Poliser inom Rättsväsendet som bar sig åt som komprimerade kackerlackor emot en fullständigt oskyldig och fridfull K*j L*nn*
Citera
2017-10-24, 22:07
Medlem
Citat:
Förutom Kaj Linna finns också **fem** brandsläckarförsäljare som av förklarliga skäl har varit föremål för umeåutredarnas intresse i den senaste FUP:en (se länk i trådstarten). Det är inget konstigt med att dessa **fem** diskuteras i tråden. Åklagaren Jens Göransson har slagit fast att gärningsmannen måste finnas i den här kretsen, och de här männens förehavanden kring mordkvällen tas också upp i Hovrättens dom från 2017.

Vad jag reagerade på här var alltså att du av någon för mig helt obegriplig anledning väljer att peka ut två helt nya personer (Tony Norb*rg och Richard H*ra) som möjliga gärningsmän. Bör du inte maskera deras namn med asterisker? Eller åtminstone kunna förklara på vilka grunder du misstänker dem för inblandning i brottet?

Nej det är fel Det var inte 5 stycken Norrländska BrändSläckar-försäljare , det var istället 6 stycken Norrländska BrandSläckar-försäljare och det har du faktiskt tidigare själv låtit påskina , men nu kanske en av dom har avlidit och då har vi ju bara 5 stycken Norrländska BrandSläckar-försäljare kvar.

Vet du någon ting om detta "Dr**f*s" ?

Ps. Du behöver givet vis inte svara om du inte vill eller känner för det. Ds.
Citera
2017-10-24, 22:31
Medlem
Citat:
Står det något fel på Wikipedia så kan du enkelt ändra det själv, och det tar bara fem minuter. Ett allvarligare problem är när det står fel i en dom.

I Hovrättens tidigare dom stod det i domskälen att Kaj Linna dömdes för rånmordet eftersom "Bertil" (som kändes igen av den överlevande brodern) hade alibi, bl.a. av ett telefonsamtal med sin far 21:21 på mordkvällen (Hovrättens dom 2005, s.36).

Den här uppgiften var också fel, men den tog tolv år att ändra.

☎👤📞 H**** Ab*****ss** ringde sin P*pp*
och som då befann sig tillfälligt ute i sin stuga från sin fasta hemtelefon i L*l*å klockan 22:21:02 och samtalet pågick i 6 minuter och 24 sekunder.
Det vill säga 🕙22:21:02 och fram till klockan 🕙22:27:26 och dom pratade inte om Travet på Solvalla angående en V65-rad som dom senare ljög ihop sig om att dom hade spelat tillsammans , utan dom pratade helt enkelt om att sätta fast en oskyldig och fridfull K*j L*nn* för ett brott han inte hade begått , men så är det tyvärr med Norrländska Rötägg.
Senast redigerad av JokerMannen 2017-10-24 kl. 22:34.
Citera
2017-10-25, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Ytterligare ett klavertramp av både Nils och förhörsledaren! Han nämner redan i första utredningen att telefoner kan manipuleras!

Ja du "M*n**l**" /du har verkligen rätt här i ditt påpekande M**n** w*****d , han var faktiskt en professionell TelefonManipulatör. Han blev det under tiden han arbetade på Hansa World. Han "fipplade" jämt och ständigt med andra "Snubbars" Telefoner , både när det gällde vanliga Fata HemTelefoner och även MobilTelefoner. En gång Manipulerade han "Elvans" Fasta HemTelefon i Södra VistTräsk , så när "Elvan" en gång skulle ringa hem från Örebro till K*j L*nn* i Södra VistTräsk så svarade Erl**d L*nd**r* i stället för K*j L*nn* och då blev "Elvan" helt paff , sedan lade hon på Telefonluren och ringde upp på nytt till sitt eget hemnummer i Södra VistTräsk och då vart det samma sak igen , då svarade Erl**d L*nd**r* i stället för K*j L*nn*. Jag undrar hur han egentligen bar sig åt när han "fipplade" och fixade och trixade med Telefonerna , vet du något om detta , ja menar , hur han bar sig åt ?

Ps. Du behöver inte svara om du själv inte vill eller har tid över. Ds.
Citera
2017-10-25, 04:54
Medlem
Citat:
Min uppfattning är att han inte är skyldig. Det skrev jag nyss.

Det skrev jag även här: (FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004 (är Kaj Linna oskyldigt dömd?)

här: (FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004 (är Kaj Linna oskyldigt dömd?)

och här: (FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004 (är Kaj Linna oskyldigt dömd?)

Hoppas det står klarare nu.

Min uppfattning är okså att han är totalt och fullkomligt oskyldig För mig står det helt glasklart att det var en av Lång*R*ds P*l*ck*rn* tillsammans med en Norrländsk BrandSläckar-försäljare som kom från ett Knark-Näste i P*t*ås allra djupaste och skummaste Knark-Kvarter och det har ju K*j L*nn* nyligen berättat för en journalist i en intervju , och eftersom K*j L*nn* ("alltid har Raka och Rediga svar på allting och aldrig behöver att ljuga för att få det att gå ihop") , så gäller det nu att Poliserna verkligen tar till sig detta på fullt allvar , dom här Knark-kvarters-brottslingarna , är som Vampyraktiga Transylvaniska Spyflugor som bara vill sätta gaddarna i fridfulla människor och R*nM*rd* dom , mycket farliga Knark-"Snubbar" de här individerna , och dom är ju dessutom livsfarliga som "fipplar" på allting och "vèvar" runt med "Ohyvlade TräPåkar mot oskyldiga människor / dom är som mögel-förpestade FlugSvampar i en Rötäggs-omelett , här hjälper inga "fotknöls-sågningar här inte ! utan Poliserna måste ta sitt ansvar nu , och rensa rent i BrandSläckar-personernas Knark-Näste i P*t*å , annars kan det komma att gå riktigt illa för andra fridfulla människor en vacker dag om inte Polisen snart gör en grovsanering i P*t*ås Knark-Kvarter
Senast redigerad av JokerMannen 2017-10-25 kl. 05:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in