Citat:
Ursprungligen postat av
Lawenforcement
Wiklund har väl inte endast uttryckt misstankar mot Linna utan även att Linna skulle ha planerat denna stöt samt att när det hänt skulle ha sagt "sköt du ditt så sköter jag mitt".
Att kretsen kring Wiklund "misstänker Linna" tror jag beror på antingen att de litar på Wiklunds skrönor eller att de vill skylla bort egen inblandning.
För att skapa er en egen bild. Läs de inledande förhören i gamla FUP. Den så kallade avvärjningsresan nämns av Wiklund först i förhör nr 3. Flera veckor efter det första förhöret. Trovärdigt eller ej - läs själva och gör er en egen uppfattning.
Domaren i HovR var ganska tydlig med att Wiklund riskerar åtal för mened.
Vad gäller inbrottet i Konsum är Linna redan friad från det. Läs Hovrättsdomen.
》Hej Lawenforcement 》》Allting som du beskrivit här ovan sett , är fullständigt korrekt.
Obs ! Vad jag ménar , är nu följande sagt , att Magnus Wiklund just i dagsläget fortfárande hár kvár sina misstankar riktade mót Kaj Johannes Linna/Engström , och det betýder vidare sagt att , Magnus Wiklund i dagsläget inte vill ändra sina tidigare uppgifter som han en gång lämnade till Poliserna under År 2004. Men en sák stör mig otróligt mycket beträffande Magnus Wiklund , och det är att , så fort man vill ta upp den så kallade Av-värjnings-résan med honom , så suckar han túngt och säger , -- "måste vi ta upp den där skiten alltså , typ så alltså" Obs ! det är Magnus Wiklunds' sätt att prata , han använder sig väldigt ofta av ord som =
-- " Ja men ! alltså , alltså týp så alltså" Obs ! Jag ställde en fråga till Magnus Wiklund som löd på följande sätt , -- Varför lägger du héla tiden skúlden på Kaj Johannes/Linna för det då gällande mórdet på Ólov Róger Lindberg ?
Så här svárade Magnus Wiklund -- " Ja men alltså ! skall du okså ha krocked stopp i tappen alltså" , (Magnus Wiklund) menar i förståndet. Magnus Wiklund sáde -- "Alltså det vár bára han , alltså han som gjórde det , finns ingen annan , alltså Kaj , typ ingen annan". Jag har okså frågat Magnus Wiklund beträffande en av hans' då före detta flickvänner och då relatérat till den så kallade Av-värjnings-résan som då skulle ha ägt rum Tisdágen den 13/4 År 2004.
Beträffande den frågan , då ställd till Magnus Wiklund , så kom han med ett högst egendomligt påstående , där han blandade in både sin syster Éva Tåqvist och sin Fáder Érland Lundberg. Obs ! jag skall berätta för dig sénare framåt vad Magnus Wiklund då berättade för mig.
The JokerMan.
Murder-Investigator of the case of KálaMark.