2017-08-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Och vad har detta med Kalamarksmordet att göra?? Linna har ju själv i intervjuer talat om att han sysslat med sådant som skulle kunna liknas vid pyramidspel.
Och jag betackar mig från skitsnack om att du kommer att komma till det....
Vad har det här med mordet att göra?

Hur vet du att han hade ont om pengar?
Det JokerMannen skriver är ju tvärtom ett "bevis" för att Linna inte hade dåligt med pengar.

"Gör att folk antingen..." - har du några bevis för att Linna höll på med knark??

Den här tråden har spårat ur totalt!

Det har absolut ingenting med själva KálaMarksMordet att göra. Obs ! Kaj Johannes Linna/Engström har aldrig enligt SKRÄDDAREN berättat om några slags PYRAMID-liknande Nätverks-sammanhang i några så kallade TV-intervjuer eller andra sorters intervjuer , tänk på det att den som är mest insatt och dessutom har mest kännedom om KálaMarksMordet , det är just SKRÄDDAREN och alla andra vet knappt någonting överhuvud taget beträffande KálaMarksMordet , och jag själv tillhör ju absolut en av dom. Dessutom skall du lära dig att åtminstone försöka förstå utifrån det som jag har skrivit, innan du drar förhastade slutsatser av det du har läst. Obs ! jag kan persónligen inte sé i mitt tidigare inlägg att jag hade skrivit att , den obeskattade brutto-inkomsten på 700.000 kronor via en VGI-Nätverksamhet skulle av mig ha relaterats till KálaMarksMordet i direkt-anslutning , men däremot hade det med kriminell verksamhet att göra , så ! i fortsättningen skall du läsa och förstå utifrån det jag (då kommer att skriva) innan du drar förhastade slutsatser , och dessutom måste du lära dig att inse faktumet som sådant är , att jag har aldrig pekat ut någon som den egentlige KálaMarksMördaren.
Slutligen sagt , så är det faktiskt mitt jobb att försöka finna klarhet i vem som bragde livet om Ólov Róger Lindberg i KálaMark 30 i Roknäs Kommun och det jobbet skall du vara glad för , över att du slipper ifrån att befatta dig med , med anledning av att det är otroligt tidskrävande att arbeta med en mordutrédning som just i detta fallet beträffande KálaMarksMordet och samtidigt ytterligare två andra comparations-mord vid sidan av KálaMarksMordet , man tvingas som mordutrédara att åtsidosätta så mycket annat som man hellre skulle vilja göra än att ständigt och jämt behöva arbeta med investigationer av mordutrédningar.

JokerMannen.
Citera
2017-08-16, 22:37
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
. Obs ! Kaj Johannes Linna/Engström har aldrig enligt SKRÄDDAREN berättat om några slags PYRAMID-liknande Nätverks-sammanhang i några så kallade TV-intervjuer eller andra sorters intervjuer ,
JokerMannen.

Du ljuger. Visa mig var jag har skrivit det någonstans.
Citera
2017-08-16, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Och vad har detta med Kalamarksmordet att göra?? Linna har ju själv i intervjuer talat om att han sysslat med sådant som skulle kunna liknas vid pyramidspel.
Och jag betackar mig från skitsnack om att du kommer att komma till det....
Vad har det här med mordet att göra?

Hur vet du att han hade ont om pengar?
Det JokerMannen skriver är ju tvärtom ett "bevis" för att Linna inte hade dåligt med pengar.

"Gör att folk antingen..." - har du några bevis för att Linna höll på med knark??

Den här tråden har spårat ur totalt!

Obs ! Ja ! det finns flera bevis för att Kaj Johannes Linna/Engström då brukade sig av Narkótiska preparat under en tidsperiod. Han använde sig bland annat av ett partikuljärt tillväga-gångs-sätt , då han lät sig rulla in Amfétamin i toalett-papper för att sedan låta sig då ha svalt ned detta för kommande verkning av Amfétaminet. Detta missbrukade han tillsammans med andra liksinnade kamrater som då okså brukade samma tillväga-gångs-sätt och samma form av Amfétaminer. De brukade sig även mycket av så kallat Brass och Libb som kunde rökas i en tobaks-blandning i en så kallad Killum-pipa. Sorterna som då förekom inom Narkótika-verksamheterna var = Mögel-Afgán och Järnvägs-Marukán samt Vitt Témpel-kitt. Obs ! dessutom skall tilläggas att Kajs' egen syster Caríta har själv både erkänt och berättat helt öppet i intervjuer som tidigare då gjordes , att dom bland annat , [hon och hennes bror] använde just Amfétaminer som de sedan hade rullat in i toalett-papper , för att sedan därefter ha svalt ned för kommande verkning. Obs ! Beträffande Kaj Johannes Linna/Engströms' stora inkomster via olika slags då av honom och andra kamraters då bedrivna Nätverks-sammanhanger , så återkommer jag med korrekta förklaringar hur och på vilket sätt han då lät sig spendera dessa pengarna och förklaringar till att Kaj ändå konstigt nog aldrig fick pengarna att räcka till , det vill säga om det fins FRÅGOR , ja ! då finns det okså SVAR.

JokerMannen.
Citera
2017-08-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Winter Guard Indoor.. okej JokerMannen. Du får fabulera vidare. Jag drar mig för tillfället ur denna cirkus som du startat.

Så gick det med det tillbakadragandet.

Varför blir du så upprörd över det Jokermannen skriver?

Är du själv inblandad i den här historien?
Citera
2017-08-16, 23:24
Medlem
Citat:
Klas-1981 》 Måndagen 14/08 klockan 07:01
Jag har först nu läst ditt tidigare skrivna privata meddelande. Klas-1981 》från och med nu undanbér jag mig ifrån din sida att skriva till mig under sådana förutsättningar som du gjorde ,
det kommer inte att i fortsättningen accepteras av mig , och beträffande dina ultimata krav , så tänk i fortsättningen på hur du formulerar dig , så vore jag ytterst tacksam , och påpeka inga krav utifrån dina egna tankar för än du själv satt dig in och arbetat med tre mordutrédningar samtidigt. Jag återkommer med flera nya inlägg till dig där jag i detalj skall berätta för dig om Brattås-mordet och Långaréds-mordet och varför jag okså studerar dessa två mórdfallen samtidigt med KálaMarksMordet , men bara om du i fortsättningen betér dig humanitärt.

Med vänliga hälsningar från JokerMannen.
Ps. visa att du kan uppskatta det som jag vill förmedla till dig , så får du så mycket mer tillbaka.

Jokermannen, jag frågar igen, vad är det för privat meddelande du åsyftar här? Jag har aldrig skrivit till sig privat och jag har väll närmast välkomnat dig med öppna armar. Vad menar du?
Citera
2017-08-17, 00:02
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas1981
Så gick det med det tillbakadragandet.

Varför blir du så upprörd över det Jokermannen skriver?

Är du själv inblandad i den här historien?

Menar du att jag deltar i cirkusen om jag försvarar mig själv om att jag skulle ha ljugit? Varför tror du att jag är upprörd?

Varför skulle detta göra mig inblandad i mordet i kalamark? Är du inblandad i mordet i kalamark eftersom du skriver som du gör?
Citera
2017-08-17, 00:11
Medlem
Citat:

Skräddaren 》När du först och främst försöker så gott du kan och förmår av egen mänsklig kraft att få mig att framstå som en Grov Lögn-spridare , utan att överhuvud taget ens försöka till att anstränga dig åtminstone något , till att själv försöka att taga reda på den egentliga faktan sådan som den faktiskt är utifrån det jag förmedlar fram på denna trådSidan inóm alla mina tidigare skrivna inlägg , så blir allt med fortsättningsvist och meningslöst att slösa min fortsatta tid med att försöka få dig att begripa och förstå skillnaden mellan FAKTA och FABULERINGAR. Det framgår med klara tydligheter i bland annat de äldre förundersöknings-protokollen att Kaj Johannes Linna/Engström faktiskt sysslade med att då ha bedrivit flera olika typer av Nätverks-fungerande enheter som bland annat
VGI VGI VGI VGI VGI VGI VGI VGI.
Obs ! det har inte med ( WGI ) att göra. Dessutom har jag påpekat vid flera tillfällen att Kaj Johannes Linna/Engström själv i intervjuer har berättat om ett av de Nätverks-bedrifter han då sysslade med. Nu säger jag på det bestämdaste till dig Skräddaren att du är inte insatt i den egentliga faktan som sådan är beträffande KálaMarksMordet och det framgår med klar tydlighet utifrån ditt sätt att beskriva saker beträffande KálaMarksMordet och utfrån hur du ställer frågor till andra medlemmar och hur du ständigt och jämt måste ordfäktas , istället för att själv försöka ägna dig lite tid till att försöka taga reda på den egentliga faktan om KálaMarksMordet. Jag har klart och tydligt sedan länge förstått att det ligger överhuvud taget inte i ditt eget persónliga intresse att varken ens , försöka hjälpa till , eller verkligen vill få reda på vem det egentligen var , som bragde Ólov Róger Lindberg om livet den 14/4 År 2004 i KálaMark 30 i Roknäs Kommun.
Skräddaren 》Jag skall skriva ned alla sidonumren till dig med numren på just de textraderna där ordet VGI förekommer som beträffar Kaj gällande 5 stycken olika förundersöknings-protokoll och har du själv inte tillgång till informationerna , så skall jag skicka en pdf-fil till dig så att du där inóm kan läsa vidare själv.

Ps. Jag har aldrig påstått att Kaj skulle ha gjort sig skyldig till Mórd och Grovt rån i KálaMark Ds.
Senast redigerad av JokerMannen 2017-08-17 kl. 00:17.
Citera
2017-08-17, 00:38
Medlem
Citat:
Menar du att jag deltar i cirkusen om jag försvarar mig själv om att jag skulle ha ljugit? Varför tror du att jag är upprörd?

Varför skulle detta göra mig inblandad i mordet i kalamark? Är du inblandad i mordet i kalamark eftersom du skriver som du gör?

Bästa Skräddaren 》 Jag tror icke på något sätt och överhuvud taget inte att du skulle vara inblandad i KálaMarksMordet , tro inte sådant min bäste skräddare , för då får du till och med mig att må dåligt. Jag kan garantera dig att jag själv inte har någonting med Mórdet i KálaMark att göra och efter som jag arbetar med mordutrédningen och samtidigt har kontakten med PolisVäsendet , så skulle det för länge sedan ha uppdagats om jag hade haft någonting med KálaMarksMordet att göra. Skräddaren jag har ett förslag = Låt oss i fortsättningen vara vänner och försöka tillsammans att bringa klarhet i vem som bragde Ólov Róger Lindberg om livet i KálaMark 30 i Roknäs Kommun. Det vore trevligt om vi i fortsättningen kunde komma överens , det är åtminstone vad jag personlig önskar.

Citera
2017-08-17, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas1981
Jokermannen, jag frågar igen, vad är det för privat meddelande du åsyftar här? Jag har aldrig skrivit till sig privat och jag har väll närmast välkomnat dig med öppna armar. Vad menar du?

Hej Klas-1981 》 Jag måste tyvärr börja arbeta igen tillsammans med två kolleger som nu skall hjälpa mig med en så kallad ré-konstruktion , vilken jag återkommer till med berättelser när den blivit fullbordad. Beträffande svaret på din fråga , så har du tidigare skrivit ett ifrågasättande privat meddelande till mig och jag skall göra allt jag kan för att spåra upp det och be att få återkomma med fullständiga besked beträffande detta.
Obs ! jag är inte sur eller arg på dig på något sätt.

Citera
2017-08-17, 04:58
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Skräddaren 》När du först och främst försöker så gott du kan och förmår av egen mänsklig kraft att få mig att framstå som en Grov Lögn-spridare , utan att överhuvud taget ens försöka till att anstränga dig åtminstone något , till att själv försöka att taga reda på den egentliga faktan sådan som den faktiskt är utifrån det jag förmedlar fram på denna trådSidan inóm alla mina tidigare skrivna inlägg , så blir allt med fortsättningsvist och meningslöst att slösa min fortsatta tid med att försöka få dig att begripa och förstå skillnaden mellan FAKTA och FABULERINGAR. Det framgår med klara tydligheter i bland annat de äldre förundersöknings-protokollen att Kaj Johannes Linna/Engström faktiskt sysslade med att då ha bedrivit flera olika typer av Nätverks-fungerande enheter som bland annat
VGI VGI VGI VGI VGI VGI VGI VGI.
Obs ! det har inte med ( WGI ) att göra. Dessutom har jag påpekat vid flera tillfällen att Kaj Johannes Linna/Engström själv i intervjuer har berättat om ett av de Nätverks-bedrifter han då sysslade med. Nu säger jag på det bestämdaste till dig Skräddaren att du är inte insatt i den egentliga faktan som sådan är beträffande KálaMarksMordet och det framgår med klar tydlighet utifrån ditt sätt att beskriva saker beträffande KálaMarksMordet och utfrån hur du ställer frågor till andra medlemmar och hur du ständigt och jämt måste ordfäktas , istället för att själv försöka ägna dig lite tid till att försöka taga reda på den egentliga faktan om KálaMarksMordet. Jag har klart och tydligt sedan länge förstått att det ligger överhuvud taget inte i ditt eget persónliga intresse att varken ens , försöka hjälpa till , eller verkligen vill få reda på vem det egentligen var , som bragde Ólov Róger Lindberg om livet den 14/4 År 2004 i KálaMark 30 i Roknäs Kommun.
Skräddaren 》Jag skall skriva ned alla sidonumren till dig med numren på just de textraderna där ordet VGI förekommer som beträffar Kaj gällande 5 stycken olika förundersöknings-protokoll och har du själv inte tillgång till informationerna , så skall jag skicka en pdf-fil till dig så att du där inóm kan läsa vidare själv.

Ps. Jag har aldrig påstått att Kaj skulle ha gjort sig skyldig till Mórd och Grovt rån i KálaMark Ds.

Jag ska fatta mig kort. Jag vet skillnaden mellan fakta och fabuleringar. Jag är inte intresserad av att läsa var det står VGI i gamla FUP. Visa mig var det står "Vanguard Group Inc", så som du påstår.

Jag skulle uppskatta om du också även inte duckar för min tidigare fråga;

Citat:
Obs ! Kaj Johannes Linna/Engström har aldrig enligt SKRÄDDAREN berättat om några slags PYRAMID-liknande Nätverks-sammanhang i några så kallade TV-intervjuer eller andra sorters intervjuer ,
JokerMannen.

Var påstår jag detta?
Citera
2017-08-17, 05:04
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Bästa Skräddaren 》 Jag tror icke på något sätt och överhuvud taget inte att du skulle vara inblandad i KálaMarksMordet , tro inte sådant min bäste skräddare , för då får du till och med mig att må dåligt. Jag kan garantera dig att jag själv inte har någonting med Mórdet i KálaMark att göra och efter som jag arbetar med mordutrédningen och samtidigt har kontakten med PolisVäsendet , så skulle det för länge sedan ha uppdagats om jag hade haft någonting med KálaMarksMordet att göra. Skräddaren jag har ett förslag = Låt oss i fortsättningen vara vänner och försöka tillsammans att bringa klarhet i vem som bragde Ólov Róger Lindberg om livet i KálaMark 30 i Roknäs Kommun. Det vore trevligt om vi i fortsättningen kunde komma överens , det är åtminstone vad jag personlig önskar.

Får man fråga varför en seriös arbetande mordutredare väljer att officiellt publicera sitt polisarbete på Flashback forum? Är det ett vanligt sätt för polisen i Luleå att arbeta på? Ska jag fråga dig om detta eller vända mig till P-O Andersson på grova brott i Luleå?
Citera
2017-08-17, 05:06
Medlem
Citat:

Hej Skräddaren 》 beträffande innehållet i din gråa Citat-rutan här ovan sett och frågan som du där inom tidigare ställde till mig. Jag skall leta upp ditt inlägg och visa dig var du då gjorde detta påpekandet.
Obs ! inkommer med nästa inlägg.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in