2013-05-27, 20:08
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Det har ju visat sig att den enda MS exklusiva var nåt special läge i Ultimate team eller vad det heter. Fifa, Nhl, osv osv kommer att komma till båda konsolerna.
Och EA sports ny game enginge Ignite kommer att vara konsol exklusivt. Deras PC versioner kommer alltså inte använda sig av Ignite

Och angående kontrollen. Har haft samma problem som dig 2 gånger. Första gången när jag gick från PS2 till X360. Tog en stund att bli van med ny layout, sen igen när jag gick från X360 till PS3. Även denna gång tog det sin lilla tid att bli van. Människans kropp har bra muskelminne, så det tar en stund att bli van med ny layout på kontrollen.
Har även märkt att de flesta (inte alla) som klagar på Dualshocken nämner också att dom bara testat snabbt hos sin kompis eller dylikt. Men det är just kroppens muskelminne som gör att det känns obekvämt och onaturligt när man testar den andra kontrollen bara lite snabbt. Efter en liten tids regelbunden användning så känns den inte längre obekväm.

Själv lutar jag mot Ps4an, just pga orkar inte försöka få mina händer anpassade till 360ns kontroll igen och bättre specs. plus att jag alltid gillat sonys exklusiva spel mer än de som MS har haft hittills.

Dock är inget avgjort före E3 mässan är över

Nä som sagt jag är medveten om hur lösa mina anledningar är, varför jag inte har "valt" konsol än. Det är ren idioti att bestämma sig i dagsläget för antingen PS4 eller nya Xboxen.

Skulle det däremot visa sig att Microsoft och EA Sports samarbete är djupare än vad det ser ut att vara idag, eller rent av total exklusivitet så är det nog kört för PS4, åtminstone för mig. Även om PES kan vara helt okej stundtals så är EA Sports så fruktansvärt dominanta på marknaden i kvalitet och spelglädje att då finns det inte riktigt några alternativ.

Man får helt enkelt avvakta och se
Citera
2013-05-27, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Skulle det däremot visa sig att Microsoft och EA Sports samarbete är djupare än vad det ser ut att vara idag, eller rent av total exklusivitet så är det nog kört för PS4, åtminstone för mig. Även om PES kan vara helt okej stundtals så är EA Sports så fruktansvärt dominanta på marknaden i kvalitet och spelglädje att då finns det inte riktigt några alternativ.

Jag tror knappast att det ingår i licenserna mellan t.ex. FIFA och EA att de får låsa in dessa spel på ett format där de når en mindre publik. FIFA vill ju att spelen ska nå så stor publik som möjligt eftersom det även marknadsför fotbollen.

Sportspelen från EA kommer väl till alla format som fortfarande har någon som helst relevans - PS2 och PSP får fortfarande nya FIFA varje år.
Citera
2013-06-05, 16:29
Medlem
Nu börjar det komma rykten om att Microsoft har problem med tillverkningen av sin GPU och kan komma att sänka klockfrekvensen på den.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=576869
Citera
2013-06-05, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Nu börjar det komma rykten om att Microsoft har problem med tillverkningen av sin GPU och kan komma att sänka klockfrekvensen på den.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=576869

Ouch. 2 källor som raporterar samma sak.
Är det här sant så får vi väl se multiplats 60fps på ps4 och 30fps på x1.
MS håller på att tappa sitt fotfäste hos spelarna verkar det som

Kan tänka mig att det ligger en sanning bakom det här eftersom MS valde att bara tala om antalet transistorer i x1 och aldrig direkt klock frekvens.

För dom som vill ha en snabb överblick över detta:
http://www.stfuandplay.com/story/con...z#.Ua9n5ZyTVn1

Snart E3 så får vi se hur allt ligger till i de både next-gen lägren
Citera
2013-06-05, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Snart E3 så får vi se hur allt ligger till i de både next-gen lägren

Nu har Microsoft tydligen ställt in den träff där media kan ställa frågor på E3 också. Har man inga bra svar på obekväma frågor så är det tydligen bättre att inte svara alls.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=577241
Citera
2013-06-05, 22:05
Medlem
soulreapers avatar
Jag skriver det redan nu men kommer väl behöva upprepa mig antar jag. Live-kommentarer till E3 och annat som sker under eventet som inte hör diskussionen till tas här: https://www.flashback.org/t2150938

//MOD
Citera
2013-06-06, 09:32
Medlem
MS visar 15 titlar på E3 medan Sony har nu sagt att de kommer att visa över 40 titlar på sitt event.
Spelen sony ska visa är till ps3, ps4 och vita.
edit: både från first-party och third party utvecklar förståss

Redan här ser man ju att Sony verkligen satsar på att tillfredsställa gamers
Senast redigerad av DrAg00nEn 2013-06-06 kl. 09:35.
Citera
2013-06-10, 21:16
Bannlyst
Xbox One kommer krossa i USA och UK. Folk säger att de bara visar FPS-spel och det kanske är sant, men Nintendo visar ju bara Mario-spel så det är knappast någon skillnad i variation.

Tycker det ser ut som att Xbox One kör vidare i exakt samma spår som 360, och det är såklart oerhört positivt. Wii U är en flopp av samma dignitet som Virtual Boy. Nintendo borde lägga ner skiten och göra en ny, riktig konsol istället.
Citera
2013-06-10, 21:49
Medlem
Självklart kommer säkert många amerikaner att köpa Xbox One, dom låter sig imponeras av det som Microsoft visade upp tidigare. Tv, Tv, Tv och Tv..detta sammanfattade ju allt under deras första visning. Idag kom några tredjepartare och visade lite nya skjutarspel likt denna generationens spel fast med lite bättre grafik. Jag tror nog att folk har lite högre krav än så på en ny konsol. Och sen alla restriktioner dom har infört på detta och påtvingad Kinect?

Att vi har blivit av med Sega på konsolmarknaden och fått in Microsoft istället är verkligen det ultimata hånet mot alla som älskar spel.
Citera
2013-06-10, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD
Självklart kommer säkert många amerikaner att köpa Xbox One, dom låter sig imponeras av det som Microsoft visade upp tidigare. Tv, Tv, Tv och Tv..detta sammanfattade ju allt under deras första visning. Idag kom några tredjepartare och visade lite nya skjutarspel likt denna generationens spel fast med lite bättre grafik. Jag tror nog att folk har lite högre krav än så på en ny konsol. Och sen alla restriktioner dom har infört på detta och påtvingad Kinect?

Att vi har blivit av med Sega på konsolmarknaden och fått in Microsoft istället är verkligen det ultimata hånet mot alla som älskar spel.

"Alla som älskar spel"? Du och din bekantskapskrets eller? Försäljning visar att Microsoft är älskade, de har den bästa onlineservicen och de har spelen som folk vill ha idag - FPS, sport, racing och Hollywood.
Citera
2013-06-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
"Alla som älskar spel"? Du och din bekantskapskrets eller? Försäljning visar att Microsoft är älskade, de har den bästa onlineservicen och de har spelen som folk vill ha idag - FPS, sport, racing och Hollywood.

Är Microsoft älskade? Av dig och din pojkvän eller? Ut på internet med dig och läs lite om vad folk tycker om det som Microsoft håller på med. Du förstår förmodligen inte vidden av det som dom just nu genomför och vad det kommer innebära ännu längre fram om dom kommer undan med det. Men ni ynglingar är ju nöjda bara ni får en massa FPS och FIFA som vanligt.

Microsoft är fortfarande nybörjare och dom kan inte göra egna spel av klass precis. Och RROD fiaskot med 360 denna generationen är ännu ett bevis på att dom är färska i gemet och har mycket att lära även när det gäller konsoltillverkning och hållbarhet. Sånt är viktigt för dom som har lite krav på produkten man köper. Ser ju även ut som att 360 kommer sist i konsolkriget då PS3 verkar ha gått om nu. Dom starka reaktionerna mot Xbox One gör att den konsolen förmodligen också kommer sist. Jag tror att det slutar så här:

1. PS4
2. Wii U
3. Xbox One

Sen bärbara vinner ju Nintendo som alltid.
Citera
2013-06-11, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Har haft både xbox och xbox 360 och är grymt nöjd med de maskinerna,men i dagsläget så tycker jag ps4 lockar mer än xb1.
Bara för att man tyckt en konsoll var bra innan behöver inte nästa generation av den vara det.
Jag tycker ms har klantat sig riktigt hårt med xb1 på flera punkter tyvärr.så jag tror det blir ps4 som vinner i längden iaf för min del.synd man måste vänja sig vid ny kontroll bara :-p
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in