2013-11-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stenbrott
"nothing works, faulty from the start. Xbox one is better. save your money and wait for better times."
det var en av dom första jag hittade när jag var in och tittade.

såg likadant ut när jag var inne på playstations forum och tittade. majoriteten av dom som klagade över trasiga konsoller hade skapat kontot 1-3 minuter innan själva inlägget så det mesta handlar nog om krigsföring av fanboys och det kommer säkerligen se likadant ut om inte värre när xbox one släpps eftersom playstationfans har en tendens att skrika lite högre.

En del är säkert bara påhitt men mestadels av de är ju "Amazon Verified Purchase" - dvs de har köpt produkten som recenseras.

På första sidan är 7 av 10 Amazon Verified Purchase.
På andra sidan är 4 av 10 Amazon Verified Purchase
På tredje sidan är 6 av 10 Amazon Verified Purchase
osv

Låter lite långsökt att köpa en konsol bara för att kunna dissa den på Amazon.
Citera
2013-11-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
En del är säkert bara påhitt men mestadels av de är ju "Amazon Verified Purchase" - dvs de har köpt produkten som recenseras.

osv

Läste någonstans att du räknas som "Amazon Verified Purchase" även om du avbokar den direkt. Klart lite krångligare men fullt genomförbart för galna fanboys^^
Citera
2013-11-19, 16:04
Medlem
stenbrotts avatar
Citat:

osv

på dom 20 första sidorna är det 56% som är verified.. skulle inte kalla det mestadels.
Citera
2013-11-20, 12:14
Medlem
sexboxs avatar
http://www.ign.com/videos/2013/11/19...dio-comparison

2-0 Microsoft tycker jag
Citera
2013-11-20, 12:31
Medlem
stenbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox

2-0 Microsoft tycker jag
ja men det är ju som en träningsmatch med b-laget.. inte en chans att jag skulle använda det medföljade headsetet eller kameran för partychat.
Citera
2013-11-20, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox

2-0 Microsoft tycker jag

**PS fanboy hatten på
Se där. Äntligen har Microsoft fått sina 2 första poäng medan Sonys poäng antal är "over 9000"
**PS fanboy hatten av

Har inte kollat videon eftersom jag sitter på jobbet, men ska göra det när jag kommer hem.
Det medföljande headsetet till ps4 verkar av vad jag läst inte så extremt bra, men fyller säkerligen sin enkla basfunktion.
Men om jag förstått rätt så tillåter inte MS andra headset i kontrollen än MS certifierade, medan Sony låter användare använda valfritt 3.5mm headset direkt i kontrollen.
Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2013-11-20, 13:03
Medlem
stenbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
**PS fanboy hatten på
Se där. Äntligen har Microsoft fått sina 2 första poäng medan Sonys poäng antal är "over 9000"
**PS fanboy hatten av

Har inte kollat videon eftersom jag sitter på jobbet, men ska göra det när jag kommer hem.
Det medföljande headsetet till ps4 verkar av vad jag läst inte så extremt bra, men fyller säkerligen sin enkla basfunktion.
Men om jag förstått rätt så tillåter inte MS andra headset i kontrollen än MS certifierade, medan Sony låter användare använda valfritt 3.5mm headset direkt i kontrollen.
Rätta mig gärna om jag har fel.
xbox har någon adapter på väg som ska göra det möjligt att använda dom headsets som går att använda till 360. jag har aldrig förstått poängen med att byta uttag eller ens göra det tvunget att koppla in sladden till handkontrollen från början.
Citera
2013-11-20, 13:12
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
ja men det är ju som en träningsmatch med b-laget.. inte en chans att jag skulle använda det medföljade headsetet eller kameran för partychat.

Haha, jo så kan man ju säga att det faktiskt är. Själv kommer jag nog använda kinect på xboxen och köpa något till ps4 eftersom jag inte köper ps cam

Hur som helst så märker man hur pass mycket vassare kinect är på att filtrera ljud än ps cam
Senast redigerad av sexbox 2013-11-20 kl. 13:15.
Citera
2013-11-20, 13:32
Medlem
Citat:
på dom 20 första sidorna är det 56% som är verified.. skulle inte kalla det mestadels.

Ärlig fråga. Tror du att 56% av alla Ps4r som sålts i fredags var trasiga? 560.000 med andra ord?
Citera
2013-11-20, 13:49
Medlem
stenbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Ärlig fråga. Tror du att 56% av alla Ps4r som sålts i fredags var trasiga? 560.000 med andra ord?
nej? hur kan du vara så korkad att du uppfattar det så?
Citera
2013-11-20, 15:15
Medlem
Lite mer siffror att gå över.
Cold boot tid (alltså boot tid från att systemet är helt av, inget standby mode)

Xbox One: 1 minut 8 sekunder
Playstation 4: 30 sekunder
Citera
2013-11-20, 16:57
Medlem
Citat:
Svårt att se skillnad på versionerna men PS4-version lider av framerate-issues när Xbox One verkar ligga på stadigt 60fps.

Nu har Digital Foundry analyserat lite noggrannare och bisarrt nog kommit fram till att en hel del av de upplevda FPS-problemen med CoD: Ghosts på PS4 beror på att spelet renderar FLER än 60 bilder per sekund.

Citat:
So just what is going on? Well, a close look at our captures reveals that Call of Duty: Ghosts actually runs at higher frame-rates than 60fps on a fairly frequent basis, despite the video output being limited to 60Hz. In scenes where we experienced judder and perceived frame-rate loss, what we are actually seeing is the appearance of skipped and incomplete frames - an effect that is arguably far more noticeable than a few prolonged drops down to 50fps or so seen the 360 version of the game.

http://www.eurogamer.net/articles/di...osts-ps4-patch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in