Citat:
Ursprungligen postat av
naforce
Som du säkert förstod var jag sarkastisk. Alltså, det du skrev nu jämfört med din förra post är som skillnaden på en pojk före puberteten och en den man han blir efter. Jag hade hoppats att dina 10k posts inte alla var lika dåliga som din förra, denna post var ju riktigt bra så jag behöver nog inte oroa mig för det mer

Okej
Citat:
Ursprungligen postat av
naforce
Jag känner att det är viktigt att nämna att både Sony och Microsoft (numer) inte har påtvingad DRM från sina nya konsoler i sig, dock hindrar de inte publishers från att ha det på sina spel. De motverkar alltså inte DRM, jag har fått uppfattningen av att många tror att Sony är "änglar" i denna diskussion och vill bara förtydliga att så inte är fallet. De har bara dragit stora pluspoäng jämfört med Microsofts stenhårda DRM!
Klart Sony inte är änglar, men rent generellt har Sony för det mesta spelat sina kort rätt. Sony har historiskt gjort ett par mindre tabbar, men det enda Microsoft gör är tabbar.
Citat:
Ursprungligen postat av
naforce
Vad menas med PRISMboxen? Jag har svårt att bemöta den frågan då jag inte vet vad du pratar om.
Hur kan du ha missat det? Nu har Microsoft visserligen backat på två punkter i deras PRISMbox setup (att inte kunna spela spel utan att connecta 1 gång om dygnet och att inte kunna sälja spel fritt), men man måste tydligen fortfarande ha igång Kinectskiten hela tiden?
Hur som helst:
http://en.wikipedia.org/wiki/PRISM_%28surveillance_program%29
^^ Xbone är vän av amerikansk ordning.
Citat:
Ursprungligen postat av
naforce
Om Microsoft inte hade varit med i leken hade onekligen alla gamers skaffat sig en PS4, då det inte finns några andra alternativ. Detta hade gett Sony makten att göra precis vad de vill. Vill de implementera Microsoft-DRM i PS5 så kan de göra det, vad är alternativet för oss konsumenter?
Om Microsoft inte hade varit med i leken, då kanske Dreamcast hade överlevt. Visserligen slutade Sega att tillverka Dreamcast före Microsoft släppte Xbox, men många väntade nog hellre på Xbox istället för att köpa en Dreamcast.
Hur som helst så föredrar jag Sony vs Nintendo än Sony vs Nintendo vs Microsoft. Det hade gått bättre för Nintendo om Microsoft inte var med i leken.
Citat:
Ursprungligen postat av
naforce
Hoppas att någon ny (SEGA) pluppar upp och är konkurrenskraftiga vad det gäller både utbud av spel och investering i plattformen? Jag tycker att det är lite väl optimistiskt, men det kanske bara är jag det.
Inte alls speciellt optimistiskt, det är bara en tidsfråga. Valve har ju deras Steambox på gång bland annat (den skall tydligen köras på Linux, kommer nog bli ett intressant alternativ om Valve fixar hårdvaran rätt; just nu har PS4 grymt bra hårdvara), och Nvidia skall också ge sig in leken med deras nya Shieldprojekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
naforce
Din sista mening känns lite oseriös i sammanhanget. Namnet är väl inte så dåligt? One - EN lösning för ditt vardagsrum, makes sense i min hjärna åtminstone.
Det är dock inte vad folk associerar Xbone med, utan man tolkar det ganska naturligt som första Xbox (alltså 2001 konsolen). För en tredje version av en serie är det bara ologiskt/dumt att döpa den till "one". Överhuvudtaget var "360" ett dumt och mindervärdeskomplexnamn (man ville inte framstå som mindre än PS3 med "Xbox 2"), och Xbox One var ju om något ännu dummare.
Citat:
Ursprungligen postat av
naforce
Underlägsen hårdvara i teoretisk teraflops, yes, men vet du hur GDDR5 står sig mot DDR3 + SRAM? Vet du hur väl molnet kommer hjälpa Xbox One? Vet du hur mycket "värde" kinect2 adderar till konsolen? Med tanke på din kommentar antar jag att du vet detta, om du har möjlighet skulle jag uppskatta en delning av den kunskapen, I'm eager to know!
Har mycket svårt att se hur DDR3+SRAM skulle vara bättre än GDDR5 RAM. En hel del av Xbone's RAM minne kommer ju även gå till Windows, som är en resource hog. Det är inte bara RAM det är frågan om, grafikkortet i Xbone är underlägset PS4:s GPU, och jag har för mig att även Xbone APU:n är sämre (mindre kärnor eller något, minns inte riktigt). Som om inte det vore nog, på senaste E3 lät Microsoft vanligt folk spela Xbox One spel på en vanlig PC-burk (HP-dator) med Nvidia GPU och Windows 7, hehe. Snacka om att skämma ut sig själva.
Kinnect skiter jag i ärligt talat, det är för mainstreamfolk som inte kan spela TV-spel, precis som Wii Remote. Riktiga hardcore gamers använder traditionell handkontroll som kräver skicklighet, tajming, prestation, snabbhet och fingerfärdighet.
Precis som Appleprodukter kommer Xbox One fungera som ett IQ-test: man är en iGnorant iDiot om man köper Xbone, med eller utan DRM.
Edit:
Bara en sådan sak som att Sony nu kräver betalt för att man skall få spela på PlayStation Network är ju ett Microsoftpåfund. Hade Microsoft inte "visat vägen" då hade Sony inte börjat med de här judefasonerna.