Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-18, 19:46
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
I slutändan kommer det ned till de exklusiva spelen och vad du anser är bra/dåligt. Klart är att PS4an kommer vara billigare, gå att använda offline och vara, teoretiskt, kraftfullare.

Jag ser faktiskt inte varför man skulle köpa en Xbox såvida man inte älskar Halo-serien eller Kinect. Själv är jag inte intresserad av kinect, och även om jag gillar Halo så är det inte värt 850kr mer.

Tänk på att många gillar just XBOX för achievement systemet. Det var klart bättre än på PS3an. Hur det blir denna gång det märks. Men många trogna achievement fans kommer köpa XBOX one pga av det.
Citera
2013-06-18, 19:50
Medlem
joeyopals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
I slutändan kommer det ned till de exklusiva spelen och vad du anser är bra/dåligt. Klart är att PS4an kommer vara billigare, gå att använda offline och vara, teoretiskt, kraftfullare.

Jag ser faktiskt inte varför man skulle köpa en Xbox såvida man inte älskar Halo-serien eller Kinect. Själv är jag inte intresserad av kinect, och även om jag gillar Halo så är det inte värt 850kr mer.

600 kr. Inte så mycket om man ska ha konsolen i 7-8 år.
Citera
2013-06-18, 19:54
Medlem
joeyopals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Tänk på att många gillar just XBOX för achievement systemet. Det var klart bättre än på PS3an. Hur det blir denna gång det märks. Men många trogna achievement fans kommer köpa XBOX one pga av det.

Här har du om achievements och challenges
Citera
2013-06-19, 10:35
Medlem
jackflashs avatar
Här är den mest ingående jämförelsen mellan Xbox One och PS4 jag läst.
Citera
2013-06-19, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash

Och ändå missade den helt och hållet att Xbox One använder sig av DDR3 + SRAM.

Artikeln säger även "Både PS4 och One kommer ha stöd för att streama video online när man spelare, men skillnaden är att kontrollen till One inte kommer ha någon share-knapp för snabb åtkomst till den tjänsten. Istället måste man gå in på en meny under spelets gång och välja streaming." - Dock kan man väl bara säga något i stil med "Xbox, start twitch stream" för att få igång den troligtvis.

Artikeln nämner heller ingenting om Microsofts satsning på att använda molnet för att hjälpa konsolen med beräkningar, inte heller pratar den om Xbox Live (dock om PSN/PS+) eller andra saker där kanske Xbox har ett litet försprång på Playstation.
Senast redigerad av naforce 2013-06-19 kl. 15:57.
Citera
2013-06-19, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash

När det tidigt sägs att Xbox 360 har en HD-DVD-spelare och senare påstås att PS+ kostar 500 kr/år så känns det som att det inte har gjorts speciellt mycket research. Live nämns dock med ett 350 kr/år "som billigast-pris". Jag har som mest betalat 30 kr/månad (360 kr/år) för PS+. Ordinarie pris är 480 kr/år.
Senast redigerad av Ringo Lam 2013-06-19 kl. 16:50.
Citera
2013-06-19, 17:56
Medlem
MaQens avatar
Går det att stänga av ShareButten och Share"sakerna" ¨på PS4?
Och finns det någon lista på vilka spel som släpps SAMTIDIGT som konsolerna släpps?
Citera
2013-06-19, 18:31
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaQen
Och finns det någon lista på vilka spel som släpps SAMTIDIGT som konsolerna släpps?

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/Xb..._Launch_Titles

Finns en på samma sida för ps4
Citera
2013-06-19, 18:49
Medlem
Citat:
Det här är vad jag kunde hitta på launch titles fronten. Sen är det ju faktiskt 2st gameshows kvar, Gamescom och Tokyo Game Show. Mycket möjligt att vi får se fler titlar där.
Xbox One Launch Titles 17 stycken totalt.
PS4 Laucn Titles 18 stycken totalt.

Det där med stänga av sharefunktionen har jag ingen aning om. Men att kunna stänga av en knapp på dosan kommer man antagligen inte kunna göra. Vill man inte ha share-funktioner så får man nog helt enkelt bara skippa att använda den. Det kommer antagligen mer info närmare release.
Utvecklare däremot ska kunna välja att stänga av funktionen för sina spel helt eller delvis.
Citat:
Ursprungligen postat av Shuhei Yoshida
"He said that the Share button will have its limitations, however, and that users will not quite have free reign to upload whatever in-game footage they like.

“There will be parts of a game that the maker does not want people to be able to see,” he said. “For example, on Vita, developers can in certain scenes disable the feature that lets users take a screenshot, and (the Share function) will have a similar mechanism. The creator may not want to make video of the final boss sharable, for instance.”
Källa
Citera
2013-06-19, 19:20
Medlem
Citat:

Det är knappast så att de kommer tvinga dig att streama ditt spelande eller att ladda upp filmer eller bilder.
Citera
2013-06-19, 21:07
Medlem
MaQens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Det är knappast så att de kommer tvinga dig att streama ditt spelande eller att ladda upp filmer eller bilder.

Såna företag finns inte
Ville bara veta mer om det, som jag har förstått det så är det som de "tvingar" än att "dela" saker eller vad man ska kalla de...
Citera
2013-06-19, 21:34
Medlem
Citat:
Såna företag finns inte
Ville bara veta mer om det, som jag har förstått det så är det som de "tvingar" än att "dela" saker eller vad man ska kalla de...
Kan inte riktigt förstå hur de skulle tvinga en att dela något. Vill man inte dela så får man väl helt enkelt skita i att använda share-knappen. Sony har som sagt, vad jag vet, inte släppt alla detaljer kring funktionen ännu.

Även om man inte laddar upp något kan man ju använda funktionen för instant-replay för sig själv.
En annan sak som borde bli lättare är att reporta någon då man helt enkelt har videobevis. Förhoppningsvis kommer folk tänka till lite online nu och vi alla får en trevligare upplevelse.

Den senaste infon som kommit angående share är vad Mark Cerny sa på Jimmy Fallon häromdagen.
""It's three button clicks and it's on Youtube, or Ustream, or Facebook."
Här är videon om man vill kolla. Lite gameplay från Knack och lite säljsnack.
Och här är Xbox One motsvarigheten med Phil Spencer. Lite gameplay från Forza 5 och Killer Instinct. Självklart lite säljsnack här med.
Det kommer att komma lite fler videos nu, då Fallon kör en "video game week".
19 juni - Watch Dogs (Gissningsvis på PS4)
20 juni - Call of Duty: Ghosts (Gissningsvis på Xbox One)
21 juni - Game & Wario och Super Mario 3D World (Nintendo)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in