2016-01-02, 16:19
Medlem
YoungTonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
OK,men kan han ha kvar sitt då?

För vi är ju lika "galna" båda två!
Ja visst kan han ha det, ni kan även spela samtidigt även om spelet bara finns på din sons konto.
Citera
2016-01-02, 21:49
Medlem
No6s avatar
Det är väl likadant på PS4, dvs om en person har PSN och gör konsollen till sin huvudkonsoll(eller vad fan det står) så kan iaf jag ha hur många accounts jag vill och spela online. Jag bytte från Xbox 360 till PS4 och det jag kan klaga på mest är kontrollerna som är överprisat skräp. Mest irriterande är L2/R2 knapparna, går inte lägga kontrollen på sängen utan att de trycks ner. Ska man t.ex. göra body feint i fifa och bara håller fingrarna på knappjävlarna så gör spelaren nåt annat. Greppet på spakarna släpper FÖR snabbt. Har haft ca 10 kontroller. Slår jag inte sönder dem så blir dem sjukt slitna istället. På en började hela spaken ramla bort.

Kan dock inte jämföra med Xbox One som jag inte testat. Klar nedgradering när det gäller kontrollerna iaf jämfört med Xbox 360.
Senast redigerad av No6 2016-01-02 kl. 21:52.
Citera
2016-01-03, 15:42
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Det är väl likadant på PS4, dvs om en person har PSN och gör konsollen till sin huvudkonsoll(eller vad fan det står) så kan iaf jag ha hur många accounts jag vill och spela online. Jag bytte från Xbox 360 till PS4 och det jag kan klaga på mest är kontrollerna som är överprisat skräp. Mest irriterande är L2/R2 knapparna, går inte lägga kontrollen på sängen utan att de trycks ner. Ska man t.ex. göra body feint i fifa och bara håller fingrarna på knappjävlarna så gör spelaren nåt annat. Greppet på spakarna släpper FÖR snabbt. Har haft ca 10 kontroller. Slår jag inte sönder dem så blir dem sjukt slitna istället. På en började hela spaken ramla bort.

Kan dock inte jämföra med Xbox One som jag inte testat. Klar nedgradering när det gäller kontrollerna iaf jämfört med Xbox 360.
Jo,så funkar det på PS3an också,iaf om man har En konsol (vill ju ha en egen och eget "nick" och grabben vill ju ha sitt"nick" kvar på sin Xbox-one)och byter av varandra och loggar in med ett annat "nick".

Ang. kontrollerna,så håller mina PS5-kontroller ihop än,men grabben har förbrukat två,eller tre till xbox360 på samma tid (barnen tappar dem oftare också ). Xboxen's är dock enligt mig lite skönare att hålla i,men det är väl en vane sak också..

Dock lutar det mer åt PS4an igen!
(Headsetet,får troligtvis betala "xbox-gold" så kan lika gärna betala PSN,mitt spel finns på båda,min första klan är på PS4)
Citera
2016-01-05, 21:21
Medlem
sigurts avatar
Jag kan fan inte bestämma mig för vilken konsol det blir!

PS4 en bra kompis men han spelar inte så mycket CoD som jag vill spela. Han har sagt att han köper det för min skull.

XO en kompis som jag kan spela tillsammans med, Halo älskar han och Gears of War älskar vi båda.
Nackdelen är att personen med XO är småbarnfar precis som mig och då finns det verkligen inte mycket tid till att spela, speciellt om man ska tajma in att spela tillsammans.

PS4 killen har all tid i världen att spela tillsammans med mig på "mina villkor" dvs jag kan skicka ett sms och säga " nu har jag lite tid att spela" då kommer han kunna starta upp samtidigt!

En fråga ni skulle kunna svara på är denna!

Vilka Co-op spel är exklusiva till respektive konsol?
Jag känner till XO har Halo och Gears of War!
Citera
2016-01-11, 14:35
Medlem
orvarens avatar
PS4 blir det!!

Fan vad krångligt det ska vara ibland..
Citera
2016-02-26, 10:54
Medlem
Umars avatar
håller Wii U samma klass som xone och ps4?
Citera
2016-02-26, 17:13
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
PS4 en bra kompis men han spelar inte så mycket CoD som jag vill spela. Han har sagt att han köper det för min skull.

XO en kompis som jag kan spela tillsammans med, Halo älskar han och Gears of War älskar vi båda.
Nackdelen är att personen med XO är småbarnfar precis som mig och då finns det verkligen inte mycket tid till att spela, speciellt om man ska tajma in att spela tillsammans.
Jag förstod inte vad du sade för meningarna ser konstigt formulerade ut men det låter ju som att PS4 hade varit bättre för dig då det lovas att du har någon att spela med med det.
Citera
2016-02-26, 17:17
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umar
håller Wii U samma klass som xone och ps4?
Inte i hårdvaruprestanda eller i antal sålda enheter.

Spel? Ingen aning.

NX kommer ju antagligen någorlunda snart och man hade ju kunnat tänka sig att det skulle ta igen och bli ännu bättre men eftersom jag har läst en enstaka post om att det inte skulle bli det så .. Fast då kan man ju spekulera i varför det inte kommer vara lika kraftfullt. Är det p.g.a. lågt pris? Portabilitet? Billigt VR-kit? Strömmad grafik? Jag har ingen aning.

Man får ju en begagnad gaming-PC för max samma pengar som gör jobbet lika bra eller en ny PC som klarar av spel minst lika bra som PS4 för runt 6000 kr, men det senare är ju det dubbla mot ett Playstation 4 och man får ju en ännu bättre spelmaskin för typ 10 så ... Har man redan en dator av något slag och kan tänka sig att uppdatera den till gaming-PC-light så kostar det ju inte så mycket (moderkort + 8 GB RAM = 1100, i3 6100 = 1300, GTX 750Ti = 1300, GTX 950/R9 380 = 1800, handkontroll = 500. Totalt = 4200-4700 kr.)
Citera
2016-03-23, 23:07
Bannlyst
Ni nördar som testat både PS4 och XBONE. Vilken föredrar ni och varför?
Citera
2016-03-23, 23:52
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilencedBanana

Har haft båda, men sålde Xbox:et efter ett år (typ). Såg ingen anledning att ha kvar maskinen när nästan alla "exklusiva" spel även kommer ut på PC. Sen så föredrar jag helt enkelt PS4:an på alla sätt, mer eller mindre. Bättre exklusiviteter, smidigare interface, trophies är roligare än achievements och så föredrar jag DS4-kontrollen med.

Med det sagt så är såklart Xbox One:et inte en dålig konsol, eller så. Föredrar bara PS4:an!
Citera
2016-03-23, 23:57
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilencedBanana

PS4 alla dagar i veckan. Bättre typsnitt/interface, enklare menyer, skönare kontroll, mycket fler spel.

Xboxen är inte dålig men hatar menyerna ingen struktur alls. Svårt att hitta spel i market osv. Fördelen med XB1 är att den är bakåt kompatibel dock är Microsoft sjukt sega på att släppa spel som dem lovat ska komma från 360:n.
Citera
2016-03-25, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Har haft båda, men sålde Xbox:et efter ett år (typ). Såg ingen anledning att ha kvar maskinen när nästan alla "exklusiva" spel även kommer ut på PC. Sen så föredrar jag helt enkelt PS4:an på alla sätt, mer eller mindre. Bättre exklusiviteter, smidigare interface, trophies är roligare än achievements och så föredrar jag DS4-kontrollen med.

Med det sagt så är såklart Xbox One:et inte en dålig konsol, eller så. Föredrar bara PS4:an!

Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
PS4 alla dagar i veckan. Bättre typsnitt/interface, enklare menyer, skönare kontroll, mycket fler spel.

Xboxen är inte dålig men hatar menyerna ingen struktur alls. Svårt att hitta spel i market osv. Fördelen med XB1 är att den är bakåt kompatibel dock är Microsoft sjukt sega på att släppa spel som dem lovat ska komma från 360:n.

Tack för svaren. Det är väl ungefär sådär jag resonerar också genom min egen erfarenhet från videos.
Micro$oft kör ju även sin windows 10 antar jag som inte är speciellt intregritetsskyddat om man inte stänger av funktioner. Lite äckligt faktiskt.
Vet att många klagat på att PS4an överhettas enkelt dock. Är även lite orolig att onlineservrarna håller sämre kvalitét och dessutom har fler hackare. Flera spel på PS3 var väl helt ospelbara vad jag förstått. Kanske har blivit bättre nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in