Citat:
Ursprungligen postat av
Ringo Lam
Digital Foundry har gått igenom sina tester (40 st) efter det första året med de nya konsolerna.
Xbox One har ett (1) spel med tydlig fördel - PS4 har 14 spel med tydlig fördel.
http://www.eurogamer.net/articles/di...s-ps4-year-one
PS4 har betydligt fler spel än så (och då tror jag inte denna sajt listar spel som bara finns i Japan):
http://www.listwar.com/
Har du ens läst vad jag skrivit? Jag tycker Xbox One är mycket bättre än ps4 då Xbox one klarar av exakt allt en ps4 kan, plus mycket mycket mer.
Jag får helt enkelt mycket mer för pengarna. En nackdel är självklart lägre upplösning på vissa spel, men vem bryr sig egentligen? inte jag.
De senaste spelen som släppts till x1 har stabilare fps än ps4 oavsett om du vill det eller inte. Dragon age, Assasins creed, COD. Microsoft ekonomi knullar Sony lika mycket som deras mjukvara knullar Sonys mjukvara. Historiskt.
x1 var inte så himla bra när den släpptes, idag är den det. Xbox one säljer i dagsläget mer än PS4.
Citat:
Ursprungligen postat av
GillarKebabtallrik
Massor av oss har listat betydligt fler exempel än vad du har, som du bara ignorerar. DU har fel. Du måste vara efterbliven (no offense) om du tror att X1 med betydligt klenare hårdvara kan prestera bättre än PS4 under lika förhållanden. Det är allmänt känt att PS4 är den bättre konsolen hårdvarumässigt. Det är du som kommer med massor märkliga påståenden som att X1 har bättre FPS generellt etc. Skulle säga att bevisbördan ligger hos dig. Ett spel som är lika mkt optimerat för båda konsolerna, med samma upplösning och detaljnivå kommer alltid ha fördel PS4 när det kommer till FPS. Om ett spel till X1 har högre FPS så beror det på något, som t.ex. att PS4-versionen har högre upplösning och detaljnivå.
Jag har båda konsolerna, och gillar båda, men blir irriterad på trångsynta ultrafanbois som du som vägrar inse fakta, hur jävla tydligt det än är.
Digital foundry skriver såhär "At this point it's safe to say that PS4's on-paper technical advantage has been proven beyond doubt by the lion's share of a year's worth of releases" ... och det är precis vad det är, beyond doubt.
Varför kan en Mac prestera lika bra som en PC med bättre hårdvara? Jo för att mjukvaran och hårdvaran är skapade just för varandra i en Mac tillskillnad från PC. Sen går det att göra detta bättre eller sämre och Sony har uppenbarligen inte lyckats lika bra som Microsoft. Sony buggar alltid till det, Microsoft gör inte det. Historiskt. Om du tror att allt beror på hårdvara, ja då läggs det inte mer tid på dig.
Har inte ignorerat någonting. Du menar alltså att de senaste spelen faktiskt flyter bättre på ps4? Även om det finns tontals videos på youtube, samt att gamereactor hävdar något helt annat? Känner lukten av fanboy här.
Länka hur mycket du vill till Digital foundry, förstår inte meningen med det då det inte motbevisar att de senaste spelen flyter bättre på x1, vilket är just vad jag artikulerat.
Jag har sagt varför jag tycker x1 är bättre än ps4 många gånger här i tråden och det har och göra med de exklusiva spelen samt de funktioner x1 har som saknas på ps4. Jag har även visat källor på att de senaste spelen flyter bättre på x1 än ps4 då jag blivit tillfrågad av en annan användare. Det var inte jag som startade den diskussionen och jag kan inte bry mig mindre egentligen om fps:en. Vad är det ni inte förstår? Har jag sagt att x1 har bättre hårdvara eller högre upplösningen? Nä det har jag inte men jag tycker att den är självklart bäst iallafall så ni får nog lov att acceptera det då det faktiskt är subjektivt.
Orkar fan inte med fler ps4 fanboys nu. Ni är helt otroliga. Kan någon förklara för dem vad subjektivitet är?