2014-08-12, 21:34
Bannlyst
Devil third och splatoon är några skjutspel som kan bli en succe till wi u

sedan kan jag rekommendera zombi u väldigt kul skjut spel minst lika bra som Last Of Us osv.

så wii u har betydligt mer roligare spel nu, än vad som fanns på vanliga wii konsolen. wii u är nog den bästa konsolen nu. som sagt va Nintendo satsar på bra spel inte på tusen medel måttliga spel.
Citera
2014-08-12, 23:28
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Hur har de gjort bort sig? Har du missat att de "vann" årets E3 mässa, har sjukt bra titlar längre fram och att försäljningen ökat med typ 400% senaste månaderna? Mario Kart 8 är det bästa du kan spela på konsol i nuläget.
Nintendo gör egna spel som är fantastiska, bara Nintendos egna titlar motiverar ett köp. Men nej, spelutvecklarna har inte gett upp Wii U som det ser ut just nu.

Tror du precis svarade på din egna fråga. Har sjukt bra titlar LÄNGRE fram, tack vare mario kart ökade dom sin försäljning men det spelet har inte varit ute länge. Att försöka mörka att nintendo har haft stora problem med försäljningen är ingen ide att göra.

Det har funnits otroligt lite bra titlar och så är fortfarande fallet och jo flera utvecklare struntar i wii u när det kommer till multiplattformsspel.
Citera
2014-08-13, 14:10
Medlem
Samloohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik_zap
Devil third och splatoon är några skjutspel som kan bli en succe till wi u

sedan kan jag rekommendera zombi u väldigt kul skjut spel minst lika bra som Last Of Us osv.

så wii u har betydligt mer roligare spel nu, än vad som fanns på vanliga wii konsolen. wii u är nog den bästa konsolen nu. som sagt va Nintendo satsar på bra spel inte på tusen medel måttliga spel.

"Minst lika bra som Last of Us" .. Jo, tjena ..
Citera
2014-08-13, 14:12
Medlem
Samloohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Vad pratar du om, Nintendo levererar spel som man spelar LÄNGE därför behövs det inte hur många som helst. Kvalitet framför kvantitet. Super Mario U, Super Mario 3d Land, Mario kart 8, Zelda etc lever man på tills nästa stora titel släpps
Den som är ung idag, runt 20, tror jag har svårt att förstå nintendo, för oss äldre gamers är Nintendo alltid en glädjekälla.

Det jag menar är att om man inte gillar spel som Mario, Zelda och dylikt är det bara dumt att skaffa en Nintendokonsol.
Citera
2014-08-16, 02:00
Medlem
Citat:

Skämtar du? Jämför du Zombi U med Last of us?

Zombi U kan du få tag på för 29kr! Det finns en anledning till det, ingen vill ha det spelet.
Jag lirade det sammanlagt 3 timmar typ innan jag blev less. Last of Us höll en månad innan jag spelade ut det.
Citera
2014-08-16, 02:04
Medlem
Kul att se Microsoft längst ner på försäljning. Men det är väl bara en tidsfråga innan de drar över Nintendo.
Citera
2014-08-18, 14:32
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:

Tjeeena mannen...

Angående Xbox One vs PS4 vs Wii U så vinner PS4 lätt för min del. Bäst exklusiviteter, bäst multiplattformsversioner och smidigast interface, sån megastor förbättring av PS3 att det nästan är löjligt.

Wii U intresserar mig inte ett dugg, och Xbox One äcklar mig lite smått (inte själva maskinen i sig, utan allt runt omkring).
Citera
2014-08-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Tjeeena mannen...

Angående Xbox One vs PS4 vs Wii U så vinner PS4 lätt för min del. Bäst exklusiviteter, bäst multiplattformsversioner och smidigast interface, sån megastor förbättring av PS3 att det nästan är löjligt.

Wii U intresserar mig inte ett dugg, och Xbox One äcklar mig lite smått (inte själva maskinen i sig, utan allt runt omkring).

Hur kan du tycka det är en megastor förbättring av ps3?
På min ps3 hade jag minneskortläsare och kunde sätta i minneskort från kamera och mobil och läsa hur som helst å kika på bilder. Eller slänga in lite videoklipp på ett usbminne å kika på.
Och spela online gratis.
Byta bakgrundsbild för att få ett personligt utseende.
Och så fanns det myyyycket spel, dessutom kunde jag spela spel från alla tidigare ps-konsoller.
Bara några få funktioner som gör att jag ångrar att jag bytte till ps4...
Citera
2014-08-18, 21:59
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brearedsdea
Hur kan du tycka det är en megastor förbättring av ps3?
På min ps3 hade jag minneskortläsare och kunde sätta i minneskort från kamera och mobil och läsa hur som helst å kika på bilder. Eller slänga in lite videoklipp på ett usbminne å kika på.
Och spela online gratis.
Byta bakgrundsbild för att få ett personligt utseende.
Och så fanns det myyyycket spel, dessutom kunde jag spela spel från alla tidigare ps-konsoller.
Bara några få funktioner som gör att jag ångrar att jag bytte till ps4...

Dessa saker lär patchas in snart. Som spelmaskin, är PS4 överlägset PS3.
Citera
2014-08-23, 19:01
Medlem
Jag har så svårt att bestämma mig om vilken konsol man ska köpa mellan ps4 och xb1 , har alltid gillat kontrollen bättre på xbox men finns det några andra fördelar med ps4?
Citera
2014-08-23, 20:00
Medlem
Samloohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av promannen
Jag har så svårt att bestämma mig om vilken konsol man ska köpa mellan ps4 och xb1 , har alltid gillat kontrollen bättre på xbox men finns det några andra fördelar med ps4?

Alltid svårt. Finns fördelar och nackdelar med båda. Jag har alltid föredragit playstation över xbox pga deras exklusiva spel brukar vara bättre än de till xbox. Tycker dessutom om playstationkontrollen mer än den för xbox. Just kontrollen till PS4 är enligt mig en bättre kontroll än den till Xbox One, många fler små finesser än Xbox One kontrollen där en favorit är att man kan koppla in hörlurar direkt till PS4-kontrollen och inte behöver dra en lång sladd till TVn alternativt till PS4an.

Men som sagt, alltid ett svårt val.
Citera
2014-08-24, 00:17
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av promannen

Hade valt x1 alla dagar i veckan om jag var tvungen att välja en. Jag har båda idag och min ps4 står och samlar damm. Varför?

Kinect med röststyrning är helt underbart. Likaså tv-delen.

Uppdateringar kommer på löpande band, den senaste med städ för dlna (ps4 har nada där ännu) och kommer snart stöd för .mkv :-)

En plex app är på G vilket gör att jag kan streama film, kolla på tv samt spela spel på min x1.

Spelen hittills är till x1 vinning enligt mig är ju självklart en smaksak. Men sen tycker jag kommande titlar tilltalar mig mer även där för x1 vinning.

Kontrollen är ju 1000 ggr bättre till x1. Menyerna är bättre (speciellt affären på x1) är rätt virrigt på ps4.

Anledningen till att jag även köpte ps4 var för att det är några enstaka titlar jag vill lira men x1 levererar 99% av mina speltimmar just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in