2014-02-24, 16:45
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Vad tror ni om WiiUs framtid, kan den komma tillbaka?

Tänker på att Sonic World, bästa Sonic-spelet på länge, Mario 3D world och nu Donkey Kong Country: Tropical Freeze har släppts på kort tid och är alla väldigt bra spel.

Inom en nära framtid kan vi se Mario Kart 8, Super Smash Bros, Bayonetta 2 och X, som borde bli hits...men räcker det?
Jodå den kan nog ta sig tillbaka men det kommer att ta tid och det går inte att förneka att den svaga starten troligtvis satt sina spår. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att köpa ett Wii U i framtiden om det bara kommer tillräckligt bra versioner av klassiker. Kanske blir det t.o.m så att Nintendo hittar en marknadsföringsidé som gör att de kan locka över många av de casual-spelarna som köpte Wii. Den kommer troligtvis dock inte komma upp i samma popularitet som jag spår att PS4 och X0 kommer att nå.
Citera
2014-02-24, 20:20
Medlem
Microsoft sänker priset på Xbox One i Storbritannien:

http://www.vg247.com/2014/02/24/xbox...arly-adopters/
Citera
2014-02-24, 20:28
Medlem
District9s avatar
Citat:

Tänker på att Sonic World, bästa Sonic-spelet på länge, Mario 3D world och nu Donkey Kong Country: Tropical Freeze har släppts på kort tid och är alla väldigt bra spel.

Inom en nära framtid kan vi se Mario Kart 8, Super Smash Bros, Bayonetta 2 och X, som borde bli hits...men räcker det?

Nintendo har ju utan tvekan de bästa "klassiska" spelen medans Xbox och ps3 spel mer känns som "PC" spel. Jag hoppas det går bättre för Nintendo, vill köpa en WU och spela lite mario, donky kong, zelda etc.
Citera
2014-03-02, 22:28
Medlem
DjPuttes avatar
PS4 kommer få de vassa spelsläppen före vad XBOX ONE kommer få någonsin, Sedan så microsofts gaming concept är lite blase i mina ögon då dem inte kommer komma i kap PS4 och Sony!
Citera
2014-03-03, 07:49
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:

Bayonetta 2 kommer garanterat floppa. En uppföljare till ett spel som aldrig släpps på en Nintendokonsol och som dessutom sålde riktigt dåligt. Att spelet dessutom innehåller mycket våld och sexism lär ju knappast göra så att barnfamiljerna (som är Wii U största målgrupp) köper det.

Super Smash Bros och Mario Kart kan dock mycket väl rädda konsolen. Dessa två spelserier har sålt många exemplar av Gamecube och Wii på egen hand.

Jag tror att Wii-U kommer bli som Gamecube alltså en klar förlorare i "konsolkriget" men ändå en vinnare sett till de exklusiva titlarna. Trots att Gamecube sålde dåligt så fanns det betydligt fler guldklimpar i deras spelsortiment än vad det gjorde i PS2ans.
Citera
2014-03-03, 15:27
Medlem
Fina Gubbens avatar
Ingen av konsolerna kommer bli en vinnare då alla tre konsoler kommer sälja dåligt och ha dålig lönsamhet. Marknaden minskar och alla tre slåss som samma kunder.

Den här generationen kan man sammanfatta så här;
- WiiU: Hardcore-konsol likt GameCube (GCHD - varför dom valde namnet Wii när det är klart att det är en GC i HD-upplösning vet bara gudarna men troligtvis för att sälja via namnet).
- PS4: Same old, same old. Dyrare spel, färre spel.
- Xbox One: Same old, same old. Dyrare spel, färre spel.

En intressant aspekt är även att Nintendo leder på den bärbara sidan (MED 3DS AV ALLA KONSOLER LOL - hur SONY/Microsoft inte kan konkurrera mot Nintendos sämsta "bärbara" konsol tycker jag är hysteriskt roligt (Virtual boy var inte bärbar)), där SONY verkar ha gett upp och Microsoft är så dåliga att dom inte ens kan släppa en konkurrenskraftig bärbar konsol.

Ekonomin världen runt blir sämre och sämre. De flesta marknader (speciellt nöjesindustrin) är på nedgång - varför skulle inte spelmarknaden vara på nedgång? Det är den, vilket man märker av genom att det numera släpps ett par storspel per år, vanligtvis någon uppföljare där man använder en formell för hur spelet ska se ut, börja, upplevas, osv. Samtidigt försvinner många 200-300 kronors spel. Kvar har vi alltså ett par spel för 600-700 kr samt en indie-scen. Men inget däremellan. Det bådar inte gott. Spelföretagen borde satsa mindre på AAA-titlar och fördela sina resurser mellan fler speltitlar.

Frågan den här generationen man ska ställa sig är således inte om vilken konsol som kommer vinna kriget, utan vilken konsol som kommer prestera minst dåligt, vilket ser ut att bli PS4.

Som det ser ut nu gjorde jag rätt val för 2 år sen när jag avstod den här generationen.
Citera
2014-03-04, 08:24
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Ingen av konsolerna kommer bli en vinnare då alla tre konsoler kommer sälja dåligt och ha dålig lönsamhet. Marknaden minskar och alla tre slåss som samma kunder.

På vilket sätt minskar marknaden? Förra generationens konsoler sålde betydligt bättre än de två tidigare. Xbox-360 och Wii sålde 4 gånger mer än X-box och Gamecube. GTA V är den snabbast säljande underhållningsprodukten genom tiderna (detta innan PC versionen släppts). Är det något som vi kan lära oss av förra generationen så är det väl snarare att marknaden ökat?
Citera
2014-03-04, 14:18
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben

Vilket svammel, när du gör sådana uttalanden så kan det vara bra att lämna en källa. Som tidigare talare påpekade så sålde förra generationens konsoler extremt bra.

Även denna generation är inget undantag Sony är redan uppe i 6 miljoner sålda konsoler, http://feber.se/spel/art/294961/play..._sex_miljoner/

MS har ju inte lämnat en total siffra ännu men till slutet av januari månad hade dom sålt 2,27 miljoner konsoler, http://news.xbox.com/2014/02/xbox-one-january-npd

Wii U som ändå man får räkna som en flopp, har trots detta sålt 5,86 miljoner konsoler fram till sista december förra året. http://sv.wikipedia.org/wiki/Wii_U#F...rs.C3.A4ljning

Det är en hel del konsoler och då får man även ta med i beräkningarna att dom båda inte finns tillgängliga världen över ännu och vissa siffor inte är uppdaterade.

Så återkom med en källa eller så kan vi helt ignorera ditt inlägg och tolka det helt som en personlig åsikt helt tagen ur luften, att försäljningen går dåligt och att marknaden minskar är rent skitsnack.
Citera
2014-03-04, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer

MS har ju inte lämnat en total siffra ännu men till slutet av januari månad hade dom sålt 2,27 miljoner konsoler, http://news.xbox.com/2014/02/xbox-one-january-npd

Det står inget om det i artikeln du länkar.

Det som står - att det såldes 2,27 miljoner spel till xbox 360 och xbox one enbart i januari.
Citera
2014-03-04, 18:35
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det står inget om det i artikeln du länkar.

Det som står - att det såldes 2,27 miljoner spel till xbox 360 och xbox one enbart i januari.

My bad skummade igenom den artikeln men det låg runt 3.9 miljoner enheter:

http://www.telegraph.co.uk/technolog...e-for-now.html
Citera
2014-03-05, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
My bad skummade igenom den artikeln men det låg runt 3.9 miljoner enheter:

http://www.telegraph.co.uk/technolog...e-for-now.html
3.9 miljoner gäller dock skippade enheter, inte sålda och bara fram till slutet på 2013.
Microsoft reports 3.9 million Xbox One shipments in 2013
Citat:
In its quarterly earnings report today, Microsoft announced that it shipped 3.9 million units of the Xbox One to retailers worldwide from its launch in late November through the end of 2013.
Jag tror inte de 3.9 miljonerna är sålda än. Vid slutet av 2013 så hade 3.2 miljoner enheter sålts till kunder. Siffrorna från januaris NPD sägs ligga runt 150k enheter i USA och de säljer inga mängder i övriga världen. Med Titanfall runt hörnet tror jag de ligger högre i februari, 180-200k kanske. Jag skulle gissa på att de ligger mellan 3.6-3.8 miljoner enheter i dagsläget.
Citera
2014-03-09, 13:04
Medlem
Nu när playstation 4 har släppts både i Japan "huvud marknad" och även Kina så kommer ps4an gå upp till 10miljoner sålda maskiner på 1vecka + ps4an leder redan med mer 2-3miljoner sålda.

Vänta till slutet på Mars så får vi se vem som sålts mest och då får vi även se vem som vunnit racet då båda har släppts på alla marknader men ps4 har redan vunnit med 85%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in