2014-01-19, 21:43
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Detta är en fråga som endast är riktade till er som redan har eller har beställt en PS4/X1.
Tänkte först posta frågan i respektive konsols tråd, men tänkte att det kanske vore bäst om jag tar den här istället så att jag även kan fråga lite följd frågor. Jag försöker hålla frågorna så neutrala som möjligt. Hur du gör med svaren är upp till dig.

1. Vilken konsol har du från föregående generation?
Xbox 360

2. Vad var det som fick dig att välja/köpa/importera/beställa just den konsol som du valde?
Brukar byta företag varje gång, före 360 hade jag GameCube, före det PS. Nu var det lite så att jag ångra att jag inte tog PS3 för spel som Last of Us och Uncharted sedan var kontrollen oerhört lovande!

3. Vad anser du den konsol du valde gör bättre än den andra?
Hoppas på mer passande spel för mig, fler vänner som äger samma system

4. Testade du båda konsolerna/kontrollerna någonstans före du bestämde dig? var och hur mycket isf?
Nej

5. Ångrar du ditt val av konsol?
Nej, super nöjd. Även fast jag har haft dåligt med tid, väntar på lite titlar nu som jag kommer köpa direkt dem kommer.

6. Kommer du i något skede i framtiden äga även den andra konsolen också?
Troligen kommer jag äga båda konsolerna i något skede, beror såklart på ekonomi och vad den andra kommer ha för spel att erbjuda!

Skriv gärna så utförliga svar som möjligt.
Citera
2014-01-19, 23:36
Medlem
Det går verkligen inte bra för Nintendo.
Vad tror ni de kommer göra?
Släppa en ny konsol? Utveckla mobilspel? Go all in på bärbarat?

Nintendo kan verkligen inte det här med nätverk och kommer nog aldrig upp i samma standard som sony och microsoft, så det är inte ens en idé att hoppas på liknande konton med knytna spel till.
Citera
2014-01-19, 23:57
Medlem
Pachter slängde ur sig lite siffror gällande produktionen utav PS4 och Xbox One i dagens Bonus Round- Who Won The Holidays?. Ca 10 minuter in.
Citat:
Ursprungligen postat av Pacther
Do you want a great number? So Sonys 4.2 million through December 31st or 28th or whatever it was. They didn't start manufacturing until September 1st. And you know that, I mean we would have seen pictures of the assembly line. They manufacture 1.4 million a month, and you cannot commit manufacturing capacity for less than a year. So their manufacturing plan is 16 or 17 million PS4s.
Citat:
Ursprungligen postat av Pachter
And Microsoft is making a million a month, same logic. And their manufacturing plan is 12. So the Microsoft guys actually didn't believe Sonys number. Cause they didn't know they are making that many.
Citat:
Ursprungligen postat av Pachter
So Sony fully intends to kick Microsofts butt next year.
Citera
2014-01-20, 08:26
Medlem
PrinceMeandors avatar
1. Vilken konsol har du från föregående generation?

X-box 360 och PS3, föredrar X-box pga den överlägsna handkontrollen och bättre exklusiva titlar (trots att de är få)

2. Vad var det som fick dig att välja/köpa/importera/beställa just den konsol som du valde?

Blev faktiskt en Wii-U denna gång har ägt båda de tidigare X-boxarna men känner att X-box One har väldigt lite att erbjuda mig som inte bryr mig om Kinnect eller TV streaming.

3. Vad anser du den konsol du valde gör bättre än den andra?

Den är ju egentligen sämre rent tekniskt. Gillar dock att man kan använda kontrollen som extra skärm samt möjligheten att ladda ned gamla Nintendoklassiker online

4. Testade du båda konsolerna/kontrollerna någonstans före du bestämde dig? var och hur mycket isf?

Nej Wii U släpptes ju 1 år tidigare så ingen av de andra fanns till hands.

5. Ångrar du ditt val av konsol?

Ja en aning. Spelutbudet just nu är patetiskt trots att den funnits ute över 1 år. Visst det kommer säkert bra spel framöver, men det kommer dröja.

6. Kommer du i något skede i framtiden äga även den andra konsolen också?

Kommer garanterat köpa PS4 så snart stormen lagt sig och den faktiskt går att få tag i. Har inte så bråttom då jag väntar på MGS:Ground Zeroes och Thief innan jag köper den.
Citera
2014-01-20, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
jag har svårt att tro det då jag inte hittar någon information om det någonstans, antagligen en forumskröna från en sony fanboy

Första artikeln jag sett: http://arstechnica.com/gaming/2014/0...-one-mentions/

Edit: En till: http://kotaku.com/sketchy-promo-plan...one-1505260408
Senast redigerad av Ringo Lam 2014-01-20 kl. 22:24.
Citera
2014-01-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Microsoft är tydligen desperata efter lite positiva omdömen i media. Nu har de påbörjat en kampanj där de ger YouTube-användare som "promotar" Xbox One i filmklipp 3$ för var tusende person som tittar!
Det har börjat läcka ut lite info gällande den här dealen och det ser ut som att den faktiskt kan vara olaglig.
Citat:
That's not the case, however. According to a leaked copy of the full legal agreement behind the promotion, video creators "may not say anything negative or disparaging about Machinima, Xbox One, or any of its Games" and must keep the details of the promotional agreement confidential in order to qualify for payment. In other words, to get the money, video makers have to speak positively (or at least neutrally) about the Xbox One, and they can't say they're being paid to do so.
Den fetmarkerade delen är det som om jag förstår det rätt kan bryta mot lagen. Man får inte betala för reklam utan att det framkommer.
Citat:
The arrangement as described might go against the FTC's guidelines for the use of endorsements in advertising, which demand full disclosure when there is "a connection between the endorser and the seller of the advertised product that might materially affect the weight or credibility of the endorsement."
Citera
2014-01-20, 22:42
Medlem
derbicoolings avatar
Hej alla fina flashbackare! Här kommer en väldigt underlig fundering angående val av next gen konsol. Inte alls säkert någon kan svara på detta men lika bra ge det en chans. Har haft ps2 och ett 360 så är neutral.

Jo, jag undrar till vilken konsol det är störst chans det kommer ett bilspel där man kan modifiera bilarna alltså trimma dom osv helt enkelt göra dom personliga med lite fälgar och så. Bilarna ska vara riktiga märken inte som i GTA det har jag spelat men vill ha riktiga tillverkare. I vilken miljö man kör i spelar mindre roll men gärna ett realistiskt spel.

Så har ni några tips kanske vet ni några spel som är g? Hoppas någon har ett tips !
Citera
2014-01-23, 08:46
Medlem
Ytterligare ett inlägg i allas favoritdebatt gällande konsollerna. Prestanda. Denna gång gäller det Tomb Raider.
EXCLUSIVE: Tomb Raider: Definitive Edition PS4/XONE Framerates Revealed
Citat:
Verified sources close to Rocket Chainsaw have detailed performance and rendering quality of both the Xbox One and PlayStation builds of Tomb Raider: Definitive Edition. And for that we’re thankful. So here it is!

On average:
PlayStation 4 = 60 fps
Xbox One = 30 fps

Yes, the PlayStation 4 build is, on average, twice the framerate of the Xbox One build. Both builds are rendering at native 1080p resolution, and generally look the same in graphical effects (though some minor differences may apply).
Det rör sig dock om olåsta framerates, ska väl nämnas. Xboxen toppar på 45fps vid tomma scener och snittar 30 fps medans PS4an traskar på i 60 mestadelen utav tiden men dyker under ibland.
Citera
2014-01-23, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av entvå3
Ytterligare ett inlägg i allas favoritdebatt gällande konsollerna. Prestanda. Denna gång gäller det Tomb Raider.
EXCLUSIVE: Tomb Raider: Definitive Edition PS4/XONE Framerates Revealed

Det rör sig dock om olåsta framerates, ska väl nämnas. Xboxen toppar på 45fps vid tomma scener och snittar 30 fps medans PS4an traskar på i 60 mestadelen utav tiden men dyker under ibland.

Låter orimligt.

"Verified sources"?

Utvecklarna själva säger ju att bägge versionerna kommer hamna på 30fps i slutgiltiga versionen.

http://www.eurogamer.net/articles/20...d-of-last-year
Citera
2014-01-23, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Låter orimligt.

"Verified sources"?

Utvecklarna själva säger ju att bägge versionerna kommer hamna på 30fps i slutgiltiga versionen.

One Hour of Tomb Raider Definitive Edition running at 60FPS and 1080p
Hoppa till 50:35 så kan du få det direkt från spelets Executive Producer.
Citat:
So, looking here this is the PS4 version running at 60 frames per second

Här är någon som fått det bekräftat utav PR när hon spelade spelet.
Citat:
Apparently Tomb Raider PS4 Definitive Edition runs at 60 FPS. Hmm? http://www.twitch.tv/gamesradar/b/497373767?t=50m35s
Citat:
@Wario64 If definitely does. Played it yesterday and PR confirmed.
Senast redigerad av entvå3 2014-01-23 kl. 09:13.
Citera
2014-01-23, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Låter orimligt.

"Verified sources"?

Hur kan det låta orimligt när ps4an har kraftigare hårdvara?
Då vore det ju också orimligt att jag får högre FPS i BF3 efter att jag bytte till en kraftigare GPU igår... Men likaväl så steg min FPS ganska mycket. Dessutom med högre grafik inställningar.
Citera
2014-01-23, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Hur kan det låta orimligt när ps4an har kraftigare hårdvara?

Att skillnaden är så stor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in