Citat:
Ursprungligen postat av hejsantest
Många kreationister tar gärna upp ögat som ett exempel på intelligent design, ögat är snarare ett bevis för ointelligent design.
Citat:
För det första så har ögat utvecklats från några ljuskänsliga celler till ett fullt utvecklat öga och hela tiden haft en fungerande funktion. Från början att detektera ljus, sedan för att bestämma riktningen mot ljuset. Sedan fler funktioner ju bättre ögat fungerade.
Poängen är att ögat haft en funktion hela tiden och därmed har det funnits ett evolutionstryck.
Men nu kommer det riktigt roliga.
Det mänskliga ögat är en misslyckad skapelse som bara kan bevisa ointelligent design eller snarare idiotisk design. Om gud skapat ögat är han en riktig klåpare.
Den innehåller allvarliga konstruktionsfel.
Det allvarligaste är att näthinnan som fångar upp ljuset sitter bak och fram.
Här har du några Fördelar med vår näthinna som tyder på design
Citat:
The eye is well equipped to protect the retina against radiation we normally encounter in everyday life. Besides the almost complete exclusion of ultraviolet radiation by the cornea and the lens together, the retina itself is endowed with a number of additional mechanisms to protect against such damage:
The retinal pigment epithelium produces substances which combat the damaging chemical by-products of light radiation.
The retinal pigment epithelium plays an essential part sustaining the photoreceptors. This includes recycling and metabolising their products, thereby renewing them in the face of continual wear from light bombardment.
The central retina is permeated with xanthophyll pigment which filters and absorbs short-wavelength visible light.
Att näthinnan som sitter upp och ner tyder på dåligt design håller jag inte med om som allvarligt problem.
Så jag kopierar återigen från samma sida eftersom jag inte orkar skriva idag
I
Citat:
f the human retina were ‘wired’ the other way around (the verted configuration), as evolutionists such as Dawkins propose,2 these two opaque layers would have to be interposed in the path of light to the photoreceptors which would leave them in darkness!
http://www.answersingenesis.org/tj/v13/i1/retina.asp
När du säger att detta är det allvarligaste så antar jag att du menar att det finns fler problem med ögats konstruktion.
Här debunkas döda vinkeln som dålig design
http://www.answersingenesis.org/articles/arj/v4/n1/retina-design
Ange dina abcd frågor så kan jag inte svara på dem just nu,tänker ta reda på mer info om dem
Och så vår långa vän..Giraffen

Jag kanske inte kan svara på den frågan men kanske kan denna snubbe förklara för dig
http://thenewcreationism.wordpress.com/2010/01/05/musings-on-loopy-laryngeal-nerves/
suckh dawkins...eller hur?
En sak som jag tycker är ologiskt med evolutionistisk förklaring av giraffen är.
Giraffen har ju en rejäl hjärta just för att den ska kunna pumpa blod i högt tryck ända upp till skallen.
Och om evolutionen stämmer så vill jag att du ska förklara hur giraff under utvecklings stadiet tills dagens giraff,överlevde när den skulle ta ett par klunkar vatten ifrån sjön?
Visst behöver den inte alltid dricka vatten eftersom behovet täcks ofta av födan. Men det täcker inte för alltid.
Så om giraffen böjer sig för att dricka vatten så åker blodet ner vilket gör att det blir sjukt med tryck om skallen så att den spräcks
Kan du förklara det,eller tyder det på design som gör att giraffen klarar av det?
Jag hoppas att du inte spammar ner forumet med samma inlägg hela tiden,kommer att försöka svara på kvarlevorna senare