Citat:
Ursprungligen postat av korsspindeln
Du säger att de enklaste beståndsdelarna har en annan funktion från början, så du menar att nervtrådar muskler senor blodådror röda och vita blodkroppar hade en annan funktion tidigare, ett önsketänkande från en evolutionist.
Halmdocka igen? Du hoppar totalt över allt jag sagt och hittar på någon annan betydelse av det jag sagt, vidare undviker du att svara på frågor. Du är nog den mest oärliga person jag någonsin diskuterat med på nätet. Alternativt så är du inte särskilt begåvad som inte förstår vad som sägs.
Med enkel beståndsdel menades fortfarande hela delar, som ben, muskler med mera. Det är alltså utvecklingen av ett ben ur en fena på den nivån jag förklarat och om du läst en endaste mening skulle du sett detta. Ska vi prata om enskilda celltypers uppkomst så är det ett helt annat kapitel.
Blodkroppar, nervtrådar och allt det uppstod för hundratals miljoner år sedan, det är inget som uppfunnits från början för varje kroppsdel. När ett ben har uppkommit har det gått till genom att en fenas, blodkärl, skelettdelar och muskler sakta ändrat form efter sina förhållanden.
Alltså, när en led har uppstått så har det inte gått till som du påstår att vi säger, att delarna uppstått del för del, eller samtidigt heller för den delen. Utan överlag har de sakta formats fram ur redan befintliga delar, ibland växer även något nytt fram, men det är långsamt under processens gång.
Och du,
LARYNGALNERVEN!